t0m3k Napisano 22 Kwiecień 2004 Napisano 22 Kwiecień 2004 Witam, Dopiero zaczynam zabawe s flash\'em i mam taki problem: chodzi mi o to jak mozna rodzileic zaleznosci pomiedzy obiektami skopiowanymi w flash\'u. Bo po skopiowaniu np. przycisku jesli na jednym z nich cos zmienie to na drugim dzieje sie to samo (jak instance w max\'ie) no wiec pytam jak to rozdzielic? czy jest taka funkcja jak w max\'ie Make Unique? albo czy przy samym kopiowaniu trzeba cos zrobic zeby zmiany sie nie przenosily z gory dzieki za pomoc...
dr Ug Napisano 22 Kwiecień 2004 Napisano 22 Kwiecień 2004 Musisz zduplikowac symbol, a nie robic jego instancji. Chociaz zalezy co robisz. Jezeli np. button, to mozna kolor zmieniac Tintem, a text wpisywac z poziomu AS. Napisz konkretnie w czym problem, to bedziemy dumac nad najlepszym rozwiazaniem.
t0m3k Napisano 22 Kwiecień 2004 Autor Napisano 22 Kwiecień 2004 No wlasnie chodzi o przyciski i zmiane np. napisu czy linku do ktorego ma przekierowac. Albo jesli mam zanimowany obiekt i dla jednego cos chce zmienic to tez zmiany sie przenosza Jak zduplikowac? ja robie Ctrl-C Ctrl-V czyli robie kopie, probowalem na rozne warstwu kopiowac ale nie pomoglo :( (maxie sie zanaczalo odpowiednia opcje i bylo wiadomo czy to kopia czy instance) I jeszcze co to znaczy \"...tekst wpisywac z poziomu AS\" ?
dr Ug Napisano 22 Kwiecień 2004 Napisano 22 Kwiecień 2004 Po pierwsze nie porownuj Flasha do Maxa, bo to bez sensu. We flashu taka metoda kopiowania obiektow przeciwdziala ciezkim plikom. To co robisz, to kopiowanie symbolu. Symbol, to taki \"wzor\", z ktorego tworzy sie \"klony\". Edytujac symbol automatycznie zmieniaja sie wszystkie klony. Klony przechowuja tylko info o swoim polozeniu, dlatego prawie nic nie waza. Reszta informacji przechowywana jest w jednym symbolu. Bla bla, mam nadzieje, ze zrozumiales. Odpal paletke symbols i tam daj duplicate. wtedy bedziesz mial niezalezna kopie, ktora mozesz sobie zmieniac. Text wpisywac z poziomu AS, czyli np. this.moj_textfield.text = \"Galeria\"; :>
leander Napisano 22 Kwiecień 2004 Napisano 22 Kwiecień 2004 Tak jak pisze DruG. Najszybciej to zrobisz kopiujac symbol a potem - prawy przycisk>Duplicate Symbol. Automatycznie uczyni zawartosc unikalna.
t0m3k Napisano 28 Kwiecień 2004 Autor Napisano 28 Kwiecień 2004 dzieki za checi ale to nie pomaga :( mam Flash MX i tam po kliknieciu prawym NIE MA opcji Duplicate Symbol, jest co prawda Duplicate ale to nie rozdziela. Na razie udalo mi sie rozdzielic wlasciwosci przycisku (uzylem Duplicate w okienku Library i zmiana nazwy dla nowego obiektu) ale Tween\'y z ktorych sie sklada dalej sa polaczone :( moze dajcie link do jakiegos tutka to moze szybciej sobie poradze bo chyba bez rysunkow to nie pojme tego. Mam jeszcze jedno ciekawe pytanie. Jak uzyc wypelnienie bitmapa tak zeby obrazek ktorym wypelniam pokryl caly obszar np. prostokata a nie takie smieszne kafelki mi robi. z gory dzieki...
dr Ug Napisano 28 Kwiecień 2004 Napisano 28 Kwiecień 2004 Tweeny? Logiczne jest przeciez, ze jezeli w MC1 masz MC2, to po skopiowaniu MC1 i edycji MC2 to drugie bedzie sie zmienialo wszedzie, gdzie ma swoje instancje. Musisz to zajazyc, bo inaczej nic nie zrobisz. Mowie, pokaz dokladnie swoj MC i jego strukture. My bez rysunkow tez nie pomozemy :P
leander Napisano 28 Kwiecień 2004 Napisano 28 Kwiecień 2004 Ja tez mam Flasha MX i mam cos takiego: Skutek ten sam co Duplicate w okienku Library. > Tween\'y z ktorych sie sklada dalej sa polaczone Nie sadze, zebys znalazl tutorial tlumaczacy takie podstawy. Dzialania na symbolach, zaglebianie jednego w drugim to urok flasha. Jesli chcesz w nim pracowac to musisz to polubic i wykorzystac, zamiast rozdzielac wszystkie symbole od siebie. Eksperymentuj. > Jak uzyc wypelnienie bitmapa tak zeby obrazek ktorym wypelniam pokryl caly obszar np. prostokata a nie takie smieszne kafelki mi robi. A po co \"wypelniasz bitmapa\"? Po prostu zaimportuj bitmape i umiesc ja w prostokacie, zamien calosc na symbol i skaluj dowolnie. Jesli uzywasz bitmapy jako koloru wypelnienia to nie masz kontroli nad wielkoscia \"kafelkow\".
t0m3k Napisano 29 Kwiecień 2004 Autor Napisano 29 Kwiecień 2004 dzieki za pomoc ale dalej mam problemy :( chodzi mi o zrobienie czgos takiego (jak nizej) i tylko pozmieniac obrazki, linki i podpisy tych przyciskow, wydaje mi sie ze nie powinno to byc trudne ale moze sie myle O CO MI CHODZI przy okazji wyszedl nowy problem, jakiej akcji uzyc zeby obiekt wysunac na wierzch? tak zeby nie przeslanialy go inne jesli mozecie to pomozcie, chyba ze macie mnie juz dosc :)
dr Ug Napisano 29 Kwiecień 2004 Napisano 29 Kwiecień 2004 Ja juz mam Cie dosc, ale taka moja dola... ;) Az sie prosi, zeby te obrazki i texty pozmieniac dynamicznie, ActionScriptem. Wrzucasz tego MC w kilku \"instancjach\" i piszesz na kazdym, ze tu i tu chcesz ten i tamten obrazek + ten i ten text. Looknij sobie na flashroom.com do dzialow OpenSource. Powinny byc jakies przyklady takich rozwiazan.
leander Napisano 29 Kwiecień 2004 Napisano 29 Kwiecień 2004 > jakiej akcji uzyc zeby obiekt wysunac na wierzch? tak zeby nie przeslanialy go inne Najlepiej dawaj jakies obrazki, bo do konca nie wiadomo o co chodzi. Ostatnio na flashroom byl podobnie sformulowany problem, ale domyslam sie, ze Tobie chodzi o cos innego. Rzuc okiem: http://www.flashroom.com/forum/viewtopic.php?t=8428
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się