Napisano 6 Styczeń 201015 l Witam Po dłuższej przerwie zostałem zaprzężony do stworzenia pewnej sceny w MAX + Vray. Koncept Pojawił się pewien problem - jak widzimy na koncepcie - z zewnątrz obiekt ma inny kolor, z wewnątrz inny (zapomnijmy na razie o przezroczystości - załóżmy że jej nie ma). Stworzyłem obiekt w NURBS, który będę animował. Chciałbym aby miał dwustronny materiał - np. z jednej strony (wewnątrz) kolor niebieski, z drugiej (na zewnątrz) czerwony. Na wersję łopatologiczną mam już pomysł, ale może ktoś z użytkowników doradzi jak taki efekt osiągnąć jedynie przy użyciu materiałów, szybciej i bez wychodzenia z MAX'a (tzn. bez "dymu i luster")? Z góry dziękuję. Arh
Napisano 6 Styczeń 201015 l Z tego co pamiętam to max ma double sided material, który ma sloty na front i back facy.
Napisano 6 Styczeń 201015 l Autor Owszem ma. Ba, nawet Vray ma taki materiał. Jednakże a nic nie mogę ich zmusić by wypluły mi w renderze dwa czyste osobne kolory. :( EDIT: Poza Vrayem już mi się udało. Trzeba jak widać czasem czytać maxowego helpa. 'u_u EDIT2: No tak, ale ten sam materiał pod vrayem już nie działa. Przynajmniej mam już szybszy sposób jak bezboleśnie zrobić maskę alpha do after effects :) Tylko samą animację trzeba będzie wyrenderować dwa razy - dla obu materiałów, co zajmie dwa razy więcej czasu. Pomysły pod Vray mile widziane :) Edytowane 6 Styczeń 201015 l przez 0-Arh+
Napisano 6 Styczeń 201015 l Hmm, sprawdziłem przed momentem. Działa bezproblemowo nawet w vrayu z vrayowym 2sided.
Napisano 6 Styczeń 201015 l Autor Hm hm hm. W takim razie przyszedł dla mnie czas wyczyścić maxa i vraya :) Dzięki za poświęcony czas.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto