Gość naytiri Napisano 10 Styczeń 2010 Napisano 10 Styczeń 2010 z góry przepraszam, jeśli taki temat już był lub moje pytanie jest zbyt głupie, ale jestem zdesperowana. dzisiaj zaczęłam próbować renderować w vrayu dla sketchupa mój projekt wnętrza. potrzebna mi jest aksonometria całości, więc nie mogę użyć Physical Camera. ale wtedy render wychodzi mi całkowicie prześwietlony/przepalony (nie ma dachu, który by zaciemniał). w manualu piszą: "If you do not want to use the physical camera it will be necessary to decrease the intensity of the sun by a significant amount, however, the sun and sky may not act in the way it was designed." ale z nic nie mogę znaleźć, gdzie mam zmienić tę wartość jasności :( czy jest w ogóle możliwe sensowne wyrenderowanie aksonometrii? próbowałam też w SUPodium, ale tam to juz nic kompletnie nie wychodzi. z góry dziękuję za odpowiedzi
GRiPi Napisano 10 Styczeń 2010 Napisano 10 Styczeń 2010 Zgaduje jak to bedzie wygladac w sketchupie, ale zapewne musisz wybrac swiatlo odpowiadajace za slonce i w jego opcjach zmniejszyc intensity.
Gość naytiri Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 (edytowane) dla vraya w sketchupie słońcem jest słońce ustawione bezpośrednio w sketchupie, a tam chyba nie ma takich opcji, ale poszukam jeszcze. z tego co się orientuję nieco inaczej sprawa wygląda w 3dmax. dziękuję za odpowiedź [edit] coś zaczęłam kombinować, ale teraz jakoś dziwnie mi zmienia kolory... a najdziwniejsze jest to, że nawet jak ustawiam GI na 0 to i tak jest za jasno... Edytowane 11 Styczeń 2010 przez naytiri
GRiPi Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 pokazuj screeny/rendery. Jak nie masz dachu i swiatlo ci wpada od gory, to i tak bedzie jasno bez gi ;)
tweety Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 potrzebna mi jest aksonometria całości, więc nie mogę użyć Physical Camera. Ależ możesz użyć PhysicalCam i nie mieć jednocześnie perspektywy. Po prostu oddal bardzo daleko kamerę i użyj dużych liczb (np: więcej niż 2000mm) w Focal Lenght. Robisz po prostu zwykły zoom na obiekt. Im dalej jest kamera i im dłuższą masz ogniskową tym mniejszy jest efekt perspektywy. Jak użyjesz kamery w ten sposób możesz zachować swoje ustawienia ekspozycji takie jakie Ci odpowiadają a efekt wygląda identycznie jak w widoku aksonometrycznym.
Gość naytiri Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 dzięki za sugestię, może kiedyś się tym pobawię, ale na razie straciłam cierpliwość ;) nie na moją małą głowę to wszystko, tym bardziej, że termin oddanie projektu tuż tuż. a poza tym nie wiem czy wprawne oko profesora nie dostrzegłoby, że te piony to tak zupełnie do końca pionowe nie są ;) ale mimo wszystko dzięki
tweety Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 uwierz mi to najpewniejszy sposób i najszybszy. nie dostrzeże bo przy dużej ogniskowej perspektywa zanika. a tak możesz wykorzystać stare setupy światła i starąkamerkę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się