Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

z góry przepraszam, jeśli taki temat już był lub moje pytanie jest zbyt głupie, ale jestem zdesperowana.

dzisiaj zaczęłam próbować renderować w vrayu dla sketchupa mój projekt wnętrza.

potrzebna mi jest aksonometria całości, więc nie mogę użyć Physical Camera.

ale wtedy render wychodzi mi całkowicie prześwietlony/przepalony (nie ma dachu, który by zaciemniał).

w manualu piszą:

"If you do not want to use the physical camera it will be necessary to decrease the intensity of the sun by a significant amount, however, the sun and sky may not act in the way it was designed."

ale z nic nie mogę znaleźć, gdzie mam zmienić tę wartość jasności :(

czy jest w ogóle możliwe sensowne wyrenderowanie aksonometrii?

próbowałam też w SUPodium, ale tam to juz nic kompletnie nie wychodzi.

z góry dziękuję za odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zgaduje jak to bedzie wygladac w sketchupie, ale zapewne musisz wybrac swiatlo odpowiadajace za slonce i w jego opcjach zmniejszyc intensity.

Napisano

dla vraya w sketchupie słońcem jest słońce ustawione bezpośrednio w sketchupie, a tam chyba nie ma takich opcji, ale poszukam jeszcze. z tego co się orientuję nieco inaczej sprawa wygląda w 3dmax. dziękuję za odpowiedź

 

[edit]

coś zaczęłam kombinować, ale teraz jakoś dziwnie mi zmienia kolory...

a najdziwniejsze jest to, że nawet jak ustawiam GI na 0 to i tak jest za jasno...

Edytowane przez naytiri

Napisano

pokazuj screeny/rendery. Jak nie masz dachu i swiatlo ci wpada od gory, to i tak bedzie jasno bez gi ;)

Napisano
potrzebna mi jest aksonometria całości, więc nie mogę użyć Physical Camera.

 

Ależ możesz użyć PhysicalCam i nie mieć jednocześnie perspektywy. Po prostu oddal bardzo daleko kamerę i użyj dużych liczb (np: więcej niż 2000mm) w Focal Lenght. Robisz po prostu zwykły zoom na obiekt. Im dalej jest kamera i im dłuższą masz ogniskową tym mniejszy jest efekt perspektywy.

 

Jak użyjesz kamery w ten sposób możesz zachować swoje ustawienia ekspozycji takie jakie Ci odpowiadają a efekt wygląda identycznie jak w widoku aksonometrycznym.

Napisano

dzięki za sugestię, może kiedyś się tym pobawię, ale na razie straciłam cierpliwość ;) nie na moją małą głowę to wszystko, tym bardziej, że termin oddanie projektu tuż tuż. a poza tym nie wiem czy wprawne oko profesora nie dostrzegłoby, że te piony to tak zupełnie do końca pionowe nie są ;)

ale mimo wszystko dzięki

Napisano

uwierz mi to najpewniejszy sposób i najszybszy. nie dostrzeże bo przy dużej ogniskowej perspektywa zanika. a tak możesz wykorzystać stare setupy światła i starąkamerkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności