Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

z góry przepraszam, jeśli taki temat już był lub moje pytanie jest zbyt głupie, ale jestem zdesperowana.

dzisiaj zaczęłam próbować renderować w vrayu dla sketchupa mój projekt wnętrza.

potrzebna mi jest aksonometria całości, więc nie mogę użyć Physical Camera.

ale wtedy render wychodzi mi całkowicie prześwietlony/przepalony (nie ma dachu, który by zaciemniał).

w manualu piszą:

"If you do not want to use the physical camera it will be necessary to decrease the intensity of the sun by a significant amount, however, the sun and sky may not act in the way it was designed."

ale z nic nie mogę znaleźć, gdzie mam zmienić tę wartość jasności :(

czy jest w ogóle możliwe sensowne wyrenderowanie aksonometrii?

próbowałam też w SUPodium, ale tam to juz nic kompletnie nie wychodzi.

z góry dziękuję za odpowiedzi

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zgaduje jak to bedzie wygladac w sketchupie, ale zapewne musisz wybrac swiatlo odpowiadajace za slonce i w jego opcjach zmniejszyc intensity.

Napisano

dla vraya w sketchupie słońcem jest słońce ustawione bezpośrednio w sketchupie, a tam chyba nie ma takich opcji, ale poszukam jeszcze. z tego co się orientuję nieco inaczej sprawa wygląda w 3dmax. dziękuję za odpowiedź

 

[edit]

coś zaczęłam kombinować, ale teraz jakoś dziwnie mi zmienia kolory...

a najdziwniejsze jest to, że nawet jak ustawiam GI na 0 to i tak jest za jasno...

Edytowane przez naytiri

Napisano

pokazuj screeny/rendery. Jak nie masz dachu i swiatlo ci wpada od gory, to i tak bedzie jasno bez gi ;)

Napisano
potrzebna mi jest aksonometria całości, więc nie mogę użyć Physical Camera.

 

Ależ możesz użyć PhysicalCam i nie mieć jednocześnie perspektywy. Po prostu oddal bardzo daleko kamerę i użyj dużych liczb (np: więcej niż 2000mm) w Focal Lenght. Robisz po prostu zwykły zoom na obiekt. Im dalej jest kamera i im dłuższą masz ogniskową tym mniejszy jest efekt perspektywy.

 

Jak użyjesz kamery w ten sposób możesz zachować swoje ustawienia ekspozycji takie jakie Ci odpowiadają a efekt wygląda identycznie jak w widoku aksonometrycznym.

Napisano

dzięki za sugestię, może kiedyś się tym pobawię, ale na razie straciłam cierpliwość ;) nie na moją małą głowę to wszystko, tym bardziej, że termin oddanie projektu tuż tuż. a poza tym nie wiem czy wprawne oko profesora nie dostrzegłoby, że te piony to tak zupełnie do końca pionowe nie są ;)

ale mimo wszystko dzięki

Napisano

uwierz mi to najpewniejszy sposób i najszybszy. nie dostrzeże bo przy dużej ogniskowej perspektywa zanika. a tak możesz wykorzystać stare setupy światła i starąkamerkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.