Napisano 11 Styczeń 201015 l Tak na początku to witam, bo jestem tu nowy, a przynajmniej to mój pierwszy nowy temat na tym forum. Nie wiem tylko, czy umieściłemten temat w odpowiednim dziale, jeśli nie, to proszę o jego przeniesienie. W 3ds-ie też jestem stosunkowo młody i na nieszczęśnie napotkałem problem. Ze względu na to, że jestem w tym dość nowy, proszę o wyrozumiałość i pomoc. Pobrałem ostatnio ze strony http://www.mrmaterials.com kilka darmowych materiałów do mental ray-a do maxa i jakoś nie specjalnie wiem, co mam z nimi zrobić. Zaraz po ściągnięciu i rozpakowaniu archiwum, mam folder, w którym są jeszcze 2 foldery, z mapami i z plikiem .mat. Tu się ( dla mnie ) zaczynają schody, bo po otworzeniu tegoż że pliku .mat w maxie nie mam pojedynczego materiału, a kilka, a żaden nie spełnia moich oczekiwań. Może ktoś zna się na tego typu sprawach. W każdym razie proszę o rychłą pomoc i z góry dziękuję. PS W najbliższym czasie postaram się zamieścić linki do screenów.
Napisano 12 Styczeń 201015 l Po pierwsze musisz mieć załadowany silnik mental raya, ale zakładam, że wiesz jak się przełącza i masz go załadowanego. (przy mrayu renderuje ci kwadracikami). Załaduj swoja scene. Wchodzisz do material editor (skrót- m na klawiaturze). Po lewej str. pod ekranem wyswietlania w mat. editorze, masz taki przycisk wygladajacy jak kula z szachownica ze strzałką "get material"- kliknij Wyskoczy drugie okno. Z lewej Browse from Mtl Library i open. wrzucasz materiał i masz go na scenie. Co do plików jpg to tekstury dla materiału, dodajesz to to do koloru (przy arch & design) albo diffuse przy standard material. (takimi szarymi kwadracikami obok dodajesz) Wyskoczy ci okienko, wybierasz bitmap i wrzucasz txt ktora cie interesuje. Przed jakimikolwiek pytaniami na forum powinieneś ukończyć tutorial z maxa. Help/tutorials. Tam ładnie krok po kroku pokazują podstawy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto