Napisano 18 Styczeń 201015 l Witam, czy mogłby mi ktos pomoc ? Mam nastepujacy problem. Ma polączonego Bipeda ze skórą za pomoca modyfikatora Physique. Chciałbym zrobic aby podczas animowania tej postaci w odpowiednim momencie część ręki zmieniała barwę np. na czerwoną. Próbowałem nałaożyc modyfikator Edit Poly zaznaczyć odpowiednie Polygony i przypisac do nich odpowiedni materiał ale niestety na całą postać nakłada się materiał a nie tylko na zanaczone Polygony. Próbowałem to samo robić w Edit Mesh. Wszystko jest tak jak potrzeba ale tylko w oknach maxa, po renderze nie widać zmian barwy skóry. Ma ona kolor taki jak na początku. Zreszta nie pierwszy raz zdarza mi sie, że to co robie w Eidit Mesh nie widać po renderze.
Napisano 18 Styczeń 201015 l Autor Gdzie mozna sprawdzic jakie ID ma ta postac ? w Material Editor nie mam wogole materialow ktore sa uzyte w tej postaci tak mi sie zaimportowala
Napisano 18 Styczeń 201015 l Gdzie mozna sprawdzic jakie ID ma ta postac ? w Material Editor nie mam wogole materialow ktore sa uzyte w tej postaci tak mi sie zaimportowala Materiał jakiś do importowanego obiektu na pewno jest. Zaznacz model postaci i w material editorze kliknij na "Get material" (przycisk: strzałka z kulką), tam zaznacz "Selected" i pokaze ci w okienku materiał modelu. Dwuklik na niego i już masz w edytorze. ID nie ma cała postać jako model, ale swoje ID mogą mieć poprzypisywane części modelu. Kiedy pobierzesz materiał tak jak napisałem wyżej i będzie to materiał tylu Multi/SubObject to znaczy że postać jest podzielona na różne ID jesli zwykły to raczej nie jest. Napisałeś jednak o materiałach w liczbie mnogiej pisząc o modelu więc zapewne jest już podzielony. Jak jest podzielony to tak jak napisał VS, odnajdź i animuj materiał odpowiedzialny za daną część. Pozdrówka
Napisano 18 Styczeń 201015 l Autor Wszystko sie zgadza dziekuje za obszerna odpowiedz Postac jest podzielona na rozne ID. Ale nadal nie moge zaznaczyc w Edid Poly dowolnej czesci i zmienic jej koloru poprzez zaznaczenie Polygonow. Gdy np. zaznaczam jedna dlon i zmienaiam jej kolor dodajac nowy material to zmienia sie barwa obu rak i tulowia. Nie pomaga dodawanie nowych sub-materialow Materiał jakiś do importowanego obiektu na pewno jest. Zaznacz model postaci i w material editorze kliknij na "Get material" (przycisk: strzałka z kulką), tam zaznacz "Selected" i pokaze ci w okienku materiał modelu. Dwuklik na niego i już masz w edytorze. ID nie ma cała postać jako model, ale swoje ID mogą mieć poprzypisywane części modelu. Kiedy pobierzesz materiał tak jak napisałem wyżej i będzie to materiał tylu Multi/SubObject to znaczy że postać jest podzielona na różne ID jesli zwykły to raczej nie jest. Napisałeś jednak o materiałach w liczbie mnogiej pisząc o modelu więc zapewne jest już podzielony. Jak jest podzielony to tak jak napisał VS, odnajdź i animuj materiał odpowiedzialny za daną część. Pozdrówka
Napisano 10 Luty 201015 l Autor Caly czas w wolnych chwilach probuje zrobic ta zmiane barwy skory. Doszedlem do tego ze w Edit Poly nalezy ustawic w set ID numer zgodny z numerem jaki nadajemy w Material Editor naszemu materialow za pomoca ktorego chcemy zmienuac jego barwe. I wszystko wyglada dobrze ale tylko w oknie maxa. Po wyrenderowaniu nadal nic nie widac poza kilkoma czerwonymi sladami w roznej czesci postaci. Moze ktos wie czy trzeba cos jeszcze ustawic ? to oznacza, ze musisz ZMIENIC ID i przypisac meterialy ponownie w lekko zmodyfikowanej wersji (w zaleznosci od ID - czyli na przyklad do ID 2 na rece bedzie przypisany jej stary material, a do ID 1 bedzie czerwien) i animowac to. Poprobowac mozesz sam i dopiero pozniej przybiegac na forum. Widac, ze probujesz raz, nie idzie, to zadajesz pytanie - tak sie nie nauczysz :) Edytowane 10 Luty 201015 l przez dar810
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto