Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, czy mogłby mi ktos pomoc ?

Mam nastepujacy problem. Ma polączonego Bipeda ze skórą za pomoca modyfikatora Physique. Chciałbym zrobic aby podczas animowania tej postaci w odpowiednim momencie część ręki zmieniała barwę np. na czerwoną. Próbowałem nałaożyc modyfikator Edit Poly zaznaczyć odpowiednie Polygony i przypisac do nich odpowiedni materiał ale niestety na całą postać nakłada się materiał a nie tylko na zanaczone Polygony. Próbowałem to samo robić w Edit Mesh. Wszystko jest tak jak potrzeba ale tylko w oknach maxa, po renderze nie widać zmian barwy skóry. Ma ona kolor taki jak na początku.

Zreszta nie pierwszy raz zdarza mi sie, że to co robie w Eidit Mesh nie widać po renderze.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Gdzie mozna sprawdzic jakie ID ma ta postac ?

w Material Editor nie mam wogole materialow ktore sa uzyte w tej postaci

tak mi sie zaimportowala

Napisano
Gdzie mozna sprawdzic jakie ID ma ta postac ?

w Material Editor nie mam wogole materialow ktore sa uzyte w tej postaci

tak mi sie zaimportowala

 

 

Materiał jakiś do importowanego obiektu na pewno jest. Zaznacz model postaci i w material editorze kliknij na "Get material" (przycisk: strzałka z kulką), tam zaznacz "Selected" i pokaze ci w okienku materiał modelu. Dwuklik na niego i już masz w edytorze.

 

ID nie ma cała postać jako model, ale swoje ID mogą mieć poprzypisywane części modelu. Kiedy pobierzesz materiał tak jak napisałem wyżej i będzie to materiał tylu Multi/SubObject to znaczy że postać jest podzielona na różne ID jesli zwykły to raczej nie jest.

 

Napisałeś jednak o materiałach w liczbie mnogiej pisząc o modelu więc zapewne jest już podzielony. Jak jest podzielony to tak jak napisał VS, odnajdź i animuj materiał odpowiedzialny za daną część.

 

Pozdrówka

Napisano
  • Autor

Wszystko sie zgadza dziekuje za obszerna odpowiedz

Postac jest podzielona na rozne ID.

Ale nadal nie moge zaznaczyc w Edid Poly dowolnej czesci i zmienic jej koloru poprzez zaznaczenie Polygonow. Gdy np. zaznaczam jedna dlon i zmienaiam jej kolor dodajac nowy material to zmienia sie barwa obu rak i tulowia. Nie pomaga dodawanie nowych sub-materialow

 

 

 

 

Materiał jakiś do importowanego obiektu na pewno jest. Zaznacz model postaci i w material editorze kliknij na "Get material" (przycisk: strzałka z kulką), tam zaznacz "Selected" i pokaze ci w okienku materiał modelu. Dwuklik na niego i już masz w edytorze.

 

ID nie ma cała postać jako model, ale swoje ID mogą mieć poprzypisywane części modelu. Kiedy pobierzesz materiał tak jak napisałem wyżej i będzie to materiał tylu Multi/SubObject to znaczy że postać jest podzielona na różne ID jesli zwykły to raczej nie jest.

 

Napisałeś jednak o materiałach w liczbie mnogiej pisząc o modelu więc zapewne jest już podzielony. Jak jest podzielony to tak jak napisał VS, odnajdź i animuj materiał odpowiedzialny za daną część.

 

Pozdrówka

Napisano
  • Autor

Caly czas w wolnych chwilach probuje zrobic ta zmiane barwy skory.

Doszedlem do tego ze w Edit Poly nalezy ustawic w set ID numer zgodny z numerem jaki nadajemy w Material Editor

naszemu materialow za pomoca ktorego chcemy zmienuac jego barwe. I wszystko wyglada dobrze ale tylko w oknie maxa.

Po wyrenderowaniu nadal nic nie widac poza kilkoma czerwonymi sladami w roznej czesci postaci.

Moze ktos wie czy trzeba cos jeszcze ustawic ?

 

to oznacza, ze musisz ZMIENIC ID i przypisac meterialy ponownie w lekko zmodyfikowanej wersji (w zaleznosci od ID - czyli na przyklad do ID 2 na rece bedzie przypisany jej stary material, a do ID 1 bedzie czerwien) i animowac to. Poprobowac mozesz sam i dopiero pozniej przybiegac na forum. Widac, ze probujesz raz, nie idzie, to zadajesz pytanie - tak sie nie nauczysz :)

Edytowane przez dar810

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności