Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, czy mogłby mi ktos pomoc ?

Mam nastepujacy problem. Ma polączonego Bipeda ze skórą za pomoca modyfikatora Physique. Chciałbym zrobic aby podczas animowania tej postaci w odpowiednim momencie część ręki zmieniała barwę np. na czerwoną. Próbowałem nałaożyc modyfikator Edit Poly zaznaczyć odpowiednie Polygony i przypisac do nich odpowiedni materiał ale niestety na całą postać nakłada się materiał a nie tylko na zanaczone Polygony. Próbowałem to samo robić w Edit Mesh. Wszystko jest tak jak potrzeba ale tylko w oknach maxa, po renderze nie widać zmian barwy skóry. Ma ona kolor taki jak na początku.

Zreszta nie pierwszy raz zdarza mi sie, że to co robie w Eidit Mesh nie widać po renderze.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Gdzie mozna sprawdzic jakie ID ma ta postac ?

w Material Editor nie mam wogole materialow ktore sa uzyte w tej postaci

tak mi sie zaimportowala

Napisano
Gdzie mozna sprawdzic jakie ID ma ta postac ?

w Material Editor nie mam wogole materialow ktore sa uzyte w tej postaci

tak mi sie zaimportowala

 

 

Materiał jakiś do importowanego obiektu na pewno jest. Zaznacz model postaci i w material editorze kliknij na "Get material" (przycisk: strzałka z kulką), tam zaznacz "Selected" i pokaze ci w okienku materiał modelu. Dwuklik na niego i już masz w edytorze.

 

ID nie ma cała postać jako model, ale swoje ID mogą mieć poprzypisywane części modelu. Kiedy pobierzesz materiał tak jak napisałem wyżej i będzie to materiał tylu Multi/SubObject to znaczy że postać jest podzielona na różne ID jesli zwykły to raczej nie jest.

 

Napisałeś jednak o materiałach w liczbie mnogiej pisząc o modelu więc zapewne jest już podzielony. Jak jest podzielony to tak jak napisał VS, odnajdź i animuj materiał odpowiedzialny za daną część.

 

Pozdrówka

Napisano

Wszystko sie zgadza dziekuje za obszerna odpowiedz

Postac jest podzielona na rozne ID.

Ale nadal nie moge zaznaczyc w Edid Poly dowolnej czesci i zmienic jej koloru poprzez zaznaczenie Polygonow. Gdy np. zaznaczam jedna dlon i zmienaiam jej kolor dodajac nowy material to zmienia sie barwa obu rak i tulowia. Nie pomaga dodawanie nowych sub-materialow

 

 

 

 

Materiał jakiś do importowanego obiektu na pewno jest. Zaznacz model postaci i w material editorze kliknij na "Get material" (przycisk: strzałka z kulką), tam zaznacz "Selected" i pokaze ci w okienku materiał modelu. Dwuklik na niego i już masz w edytorze.

 

ID nie ma cała postać jako model, ale swoje ID mogą mieć poprzypisywane części modelu. Kiedy pobierzesz materiał tak jak napisałem wyżej i będzie to materiał tylu Multi/SubObject to znaczy że postać jest podzielona na różne ID jesli zwykły to raczej nie jest.

 

Napisałeś jednak o materiałach w liczbie mnogiej pisząc o modelu więc zapewne jest już podzielony. Jak jest podzielony to tak jak napisał VS, odnajdź i animuj materiał odpowiedzialny za daną część.

 

Pozdrówka

Napisano (edytowane)

Caly czas w wolnych chwilach probuje zrobic ta zmiane barwy skory.

Doszedlem do tego ze w Edit Poly nalezy ustawic w set ID numer zgodny z numerem jaki nadajemy w Material Editor

naszemu materialow za pomoca ktorego chcemy zmienuac jego barwe. I wszystko wyglada dobrze ale tylko w oknie maxa.

Po wyrenderowaniu nadal nic nie widac poza kilkoma czerwonymi sladami w roznej czesci postaci.

Moze ktos wie czy trzeba cos jeszcze ustawic ?

 

to oznacza, ze musisz ZMIENIC ID i przypisac meterialy ponownie w lekko zmodyfikowanej wersji (w zaleznosci od ID - czyli na przyklad do ID 2 na rece bedzie przypisany jej stary material, a do ID 1 bedzie czerwien) i animowac to. Poprobowac mozesz sam i dopiero pozniej przybiegac na forum. Widac, ze probujesz raz, nie idzie, to zadajesz pytanie - tak sie nie nauczysz :)
Edytowane przez dar810

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności