Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Przeszukałem w ostatnich dniach internet w poszukiwaniu tutoriala dotyczącego tworzenia materiałów w mentalrayu w 3dsmax i znalazłem ogrom materiałów lecz wszystkie traktują o tym jak zrobić szkło, chrom, carpaint, skóra czy inne specjały :) Ja natomiast chciałbym się dowiedzieć jak najlepiej tworzyć zwykłe materiały z importowanymi mapami czyli np. kostka brukowa. W helpie maxa też są szczątkowe informacje na ten temat :( Jeśli renderuje w mentalu to czy używać w tym celu materiału Standard lub Raytrace czy mental ray? Jeśli mental ray to jak go używać? (tzn. mam tam kilka miejsc na mapy jak Diffuse czy Shadows, lecz nie mam np. Specular jak w Standardzie czy Vrayu - zatem co z tym zrobić?).

 

Chciałbym uzyskać kostkę brukową podobną jak na pracy Morpha(http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=63083) jednak nie wychodzi mi to. Korzystałem wcześniej z Vraya i wychodziła w miarę zadowalająca jednak musiałem się przerzucić na Mentala. Zrobiłem takie oto 'zapętlające' się tekstury kostki na podstawie zdjęcia pobranego z cgtextures.com:

diffuse.jpg[/img] bumpnh.jpg[/img]

 

W Vrayu ustawiałem pierwszą mapkę do diffuse, a drugą jako bump i specular. W Mentalu nie wiem.. Zawsze wychodzi płasko. Domyślam się, że dużo też zależy od światła ale chodzi o zwykłą scenę exterior w słoneczny dzień. Zatem światło bezpośrednie i niewiele padających na nią cieni(w pobliżu nic nie stoi co mogłoby rzucać cień). Podałbym obecne ustawienia mojego materiału ale nie jestem nawet pewien czy używanie w renderowaniu mentalem materiału Standard jest odpowiednie..

 

Proszę o skierowanie do jakiegoś tutka(szukałem i nic nie znalazłem ale może gdzieś siedzi schowany) lub pomoc tu na forum :)

 

Pozdrawiam

choobek

Edytowane przez choobek
  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki! Straszne przeoczenie z mojej strony.. Przez gotowe template'y potraktowałem z góry ten materiał jako zestaw kilku gotowych rozwiązań, którymi nie można za dużo manipulować. Nie przyszło mi do głowy, że akurat jego można użyć a faktycznie do złudzenia przypomina ten vrayowski :)

Napisano

Kolejny problem! Używając materiału Arch&Design z załączonymi mapami diffuse, reflection i bump wychodzi mi strasznie płaska ta kostka. Chciałbym by było widać, że nie jest to tylko płaszczyzna pokryta teksturą dlatego pomyślałem by użyć jeszcze displacement, jednak gdy dodaję mapę(dopasowaną tej samej wielkości) wychodzi coś takiego:

zepsutakostka.th.jpg

 

W oparciu o tutorial chudego dotyczący trawy w mentalu zrobiłem tym samym sposobem(materiał mentalray z załączona do displacementu mapa Height Map Displacement) moją kostkę i wyszła ślicznie ale czas renderu się wydłużył tak, że nie mogę sobie na to pozwolić. Zatem.. jak zrobić by displacement w Arch&Design się nie kaszanił? Chciałem dodać mape Height Map Displacement do Arch&Design ale nie ma jej do wyboru :(

 

Może ktoś ma jeszcze jakiś inny sposób na uzyskanie ładnej, trójwymiarowej kostki brukowej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności