Napisano 26 Kwiecień 200421 l Witam, mam bardzo poważny problem a mianowicie chciałem zrobić fajowe drzewko, tyle że mam problem z liściami :( Próbowałem już 2 sposobów i każdy z nich ma wadę: Parray -> fajnie rozmieszcza, ale nie nadaje sie do tworzenia lisci na wietrze, nie da sie utworzyć obiektu poly, oraz Scatter -> wszystko super, gdyby jeszcze była możliwość wybrania jakim facem albo vertexem taki lisc ma byc przyczepiany do gałęzi, w tym przypadku będzie to spód ogonka! (oczywiscie wiem o opcji wybrania faceów NA ktorych mają byc rozmieszczane! ale to nie o to mi chodzi) Czy jest ktoś co wie co w takim rzypadku można zrobić (zakładam że chcę np 5000 lisci i odpada zabawa listek po listku!!! :):) Czy można to zrobić scatterem, czy może czymś innym. Pozdr :)
Napisano 27 Kwiecień 200421 l Autor Qrde wzyscy są chyba wzrokowcami i niejarzą o co mi chodzi :( wiec zamieszczam obrazek Chodzi o to że jasne listki są rozmieszczone na obiekcie SCATTEREM byle jak (przecinają sie nawzajem, są przyklejane losową stroną!), nie wiem jak zrobić żeby były rozmieszczane prostopadle (z ew drobnymi wariacjami) do obiektu dystybutującego ale spodem OGONKA tak jak to pokazałem CZERWONYM listkiem :] Dziękuję bardzo, mam nadzieję że teraz ktoś mądry mi pomoże (soft max 5.0) pozdr
Napisano 27 Kwiecień 200421 l spróbuj ustawic pivot na ogonkach i wtedy rób na scatter\'rze. robiłem tak z trawą, więc czemu nie miało by wyjść z drzewem
Napisano 28 Kwiecień 200421 l Autor hmm, próbowałem pivot przesuwać już wcześniej (zarówno przed modyfikacją jak i po) --> bez skutku, program jakby zapamiętuje pierwotną postać bryły (kostka). Shageim też sie nie da (już go dobrze opanowałem!) jedyne co możan nim zrobić to mapę liścia razem z opacity --> ale to nie to. Potrzebuję tej metody nie tylko do tworzenia liści na drzewie!! A jeśli chodzi o trawę, to niewiem dlaczego jak sie zrobi prosteźdzbło to wszystko jest ok, a ten liśc na plane wychodzi identycznie jak na tym obiekcie. Dajcie tu jakiegoś MODERATORA help!!!!
Napisano 30 Kwiecień 200421 l Tak, to już jest ze scatterem, że bierze pierwotny pivot. Można to obejść w następujący sposób: Wchodzisz w Sub-Object->vertex, zaznaczasz wszystkie wierzchołki i przesuwasz je tak, aby pivot znajdował się w odpowiednim (tutaj ogonku listka) miejscu.
Napisano 2 Maj 200421 l Autor Dzieki MRCN!!!!! To dziala!!! Qrde a jakoś tak kombinowałem wcześniej, ale nie do końca tak!! :):):)