Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Czesc

Pracuje nad projektem etykiety na opakowanie (kubek).

Mam problem z nawinieciem etykiety na bryle :(

Ciagle cos jest zle rozciagniete :(

Próbowalam z UV i tez jest zle.

 

[ATTACH]69646[/ATTACH]

 

Bryla to sciety stozek, czy jest jakies rozszerzenie ktore rozwija mi bryle na rzut 2d

podobny do tego:

 

[ATTACH]69647[/ATTACH]

 

Czy mam sie bawic w matematyke :( lub inaczej - jak zrobic aby wyszlo dobrze.

 

Prosba, pomocy :)

Kasia

Edytowane przez kazka80
  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z UV cylindrical na osi Y probowlam i do walca sie nadaje ale przy stozku zle sie naciaga. U dolu oki na gorze sie rozciaga i (dupa)

 

SUPER, Dzieki za LINK! tam widze jest Unfolding :)

 

Pozdrawiam :)

Kasia

Napisano

Zrob UV z cylindrical. Jest najlepszy do tego celu. Nastepnie wyselekcjonuj punkty wchodzace w sklad gornej, szerszej krawedzi kubka i zeskaluj je tak w osi U, by rozciagniecie tekstury zniklo.

Napisano

Taaaa, próbowalam ale jakos nie wychodzilo w miejscach deformacji powstawaly dziwne skoki :(

Zastanawiam sie czy ma znaczenie z jakiego typu siatki jest robiony UV.

sciankowy czy subpatch???

 

Ale problemy z rzutowaniem UV juz poza mna >>>

>>> UV Mapping (Unfolding, Unwrapping) Edit Plugin

link Ziper'a

 

[ATTACH]69699[/ATTACH]

REWELACJA!!!:):):)

Super jest ta blekitna linia ciecia mozliwosc edycji, zapisu.

Tylko trzeba pracowac w trybie sciankowym na subpatch ciezko utrafic.

Testowalam na bardziej zaawansowanej bryle - czyli krówce i wychodzi :)

 

 

Jeszcze mam tylko jedno pytanko do Was jaka jest roznica miedzy

SubD Type: Subpatch - Catmull-Clark ???? O CO TU BIEGA???

(jedna z wielu opcji ktora ciagle gdzies mi umyka i lazi po glowie ;)

 

Dziekuje PANOWIE!!! :)

Kasia

 

 

 

 

Napisano

ja kiedys robilem projekt opakowania z UV ale z mapowaniem atlas, duzo bardziej nieregularna powierzchnia, i wyszlo super

Napisano

Jeszcze mam tylko jedno pytanko do Was jaka jest roznica miedzy

SubD Type: Subpatch - Catmull-Clark ???? O CO TU BIEGA???

(jedna z wielu opcji ktora ciagle gdzies mi umyka i lazi po glowie ;)

 

Dwie najwazniejsze roznice to mozliwosc uzycia polygonow z dowolna iloscia wierzcholkow w Catmull-Clark. Subpatch obsługuje tylko 3 i 4 punktowe poly. Druga roznica to mozliwosc ustawiania wagi przyciagania do krawedzi, a nie tylko do punktu jak w subpatch. Z mniej istotnych roznic: Ta sama klatka obiektu (klatka to obiekt wyjsciowy dla subD) daje rozne ksztalty dla subpatch i catmull-clark, a poniewaz subpatch nie jest juz poza LW nigdzie stosowany bezpieczniej jest uzywac CC. Podczas ewentualnego eksportu do innego programu masz wieksza szanse ze wszystko bedzie ok. Catmull-Clark daje tez wieksza ilosc poly przy tym samym stopniu podzialu.

 

http://www.lightwiki.com/Fundamentals_of_Subpatch_Modeling

Napisano

Dzieki!

Juz drugi post Twego autorstwa wisi, wydrukowany za monitorem :)

pierwszy w temacie AA :)

 

Ciekawe ile lat nauki i pracy za Toba?

 

Dziękuje, pozdrawiam

Kasia

Napisano
Dzieki!

Juz drugi post Twego autorstwa wisi, wydrukowany za monitorem :)

pierwszy w temacie AA :)

 

Ciekawe ile lat nauki i pracy za Toba?

 

Dziękuje, pozdrawiam

Kasia

 

Nie wiem czy te posty sa na tyle odkrywcze by warto bylo je za monitorem wieszac, ale dzieki:)

 

Lat nauki sporo bo w sumie pracuje na lw od wersji 3.5 , wiec co najmniej 15:P Z tym ze zarowno nowe AA jak i Catmull-Clark to nowe funkcje wiec to nie tyle sprawa doswiadczenia co testowania nowych funkcji.

Napisano (edytowane)

Dla mnie rewelacją jest to, że dajesz, dajecie innym TAAAK bezinteresownie taaaki OGROM wiedzy - zdobywanej, wydzieranej i nieprzespanej tyle lat. I myślę, żeee czerpiecie z tego dużą radochę sami dla siebie :)))

(tez bym tak chciała :( MIEC TAKĄ MOC i WŁADZĘ

 

Wiedza, którą posiadacie otacza Was z wszech stron i jest Waszym chlebem jak jedzenie, czy oddech. (zazdrrrosc bierze ;)

 

Jak można mieć problem z "oddechem", często - pytacie.

AA - można ;P

AA, SS - DUŻOOO tego ;)

 

Dziś artzgodka z giray'em zadali mi ćwieka i określenia "powierzchnia SDS" i "dodaj /pae w boot.ini" łażą za mną cały dzień.

Wiem, iNSTRUKCJA OBSŁUGI tyle, że sami wiecie oood czasu dooo czasu trzeba pracować... :)))

 

Dziękuję

DOBRANOC ;)

Kasia

Edytowane przez kazka80
Napisano
Dziś artzgodka z giray'em zadali mi ćwieka i określenia "powierzchnia SDS" i "dodaj /pae w boot.ini" łażą za mną cały dzień.

Wiem, iNSTRUKCJA OBSŁUGI tyle, że sami wiecie oood czasu dooo czasu trzeba pracować... :)))

Powierzchnia SDS (zwana tez Sub-D) to poprostu powierzchnia typu subdivision-surfaces (którą w przypadku LW uzyskuje się po naciśnięciu klawisza TAB). Co już zostało powiedziane wcześniej w LW mamy dwa rodzaje tychże: Subpatch i Catmull-Clark.

Z kolei PAE to możliwość zaadresowania więcej niż 4GB pamięci RAM na systemach 32-bitowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności