Napisano 9 Luty 201015 l Witam, Może ma ktoś jakąś podpowiedź na takie brudy pomiędzy obiektami jak na obrazku: Dodam ze scena jest oświetlona mapką HDRI (tylko), oczywiście włączone GI (IM + LC). Czasami mam taki właśnie problem a nie udało mi się jeszcze go rozwiązać. Próbowałem zwiększyć Interp. samples na ok 100 w IM ale tylko nieco to poprawiło efekt. Może problem tkwi gdzieś indziej?
Napisano 9 Luty 201015 l Autor To (i jeszcze kilka kombinacji) dało akceptowalny efekt: ale chciałbym nauczyć się jak kontrolować pewne rzeczy bo są jeszcze takie brzydkie cienie pomiędzy kartkami i brzeg tego środkowego notesu też jest jakiś taki dziwny (jeśli chodzi o model to krawędzie się nie stykają a domyślam się że może chodzić o ustawienia antialiasingu). Może ktoś coś podpowiedzieć?
Napisano 9 Luty 201015 l tutaj widac 2 problemy, za slaby antyaliasing nie mozesz stosowac -2 przy tak gestych krawedziach a co do plam miedzy kartkami, za duzo interpolacji albo skok jest za duzy, ile masz w IRR? -X
Napisano 9 Luty 201015 l w irradiance map uzywasz presetu dlatego nie mozesz zmienic -3 na powiedzmy -1 zobacz tez w global switches czy ray bias masz ustawione na 0, te platki sa tam tak gesto ze lepiej jest ustawic ray bias na jakas mala wartosc dodatnia, powiedzmy 0,001 (nie wiem jaka masz skale obiektow)
Napisano 9 Luty 201015 l Autor tjviking napisał: w irradiance map uzywasz presetu dlatego nie mozesz zmienic -3 na powiedzmy -1) To wiem :) tjviking napisał: zobacz tez w global switches czy ray bias masz ustawione na 0 Tam jest "Secondary rays bias" i owszem jest wartość 0. Spróbuję to przerenderować. Dzięki za pomoc :) A co oznacza skrót IRR którego użyłeś?
Napisano 9 Luty 201015 l lichu10 napisał: A co oznacza skrót IRR którego użyłeś? irradiance, czyli incoming radiance, swiatlo docerajace do powierzchni
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto