Skocz do zawartości

Problem z Opteronami i Quadro


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nabyłem komputer o następującej konfiguracji: 2x opteron 240, 2gb ramu i karta PNY Quadro 750XGL. Wcześniej pracowałem na komputerze o duuużo gorszych parametrach, a okazuje się, że czas renderowania tych samych scen na 2 wymienionych komputerach jest bardzo zbliżony, a powinien być przecież diametralnie krótszy na opteronach! Jestem pewien, że sprzęt został zainstalowany poprawnie. Zainstalowałem także najnowsze sterowniki do owego sprzętu (potwierdzone przez Discreet oraz najnowszy Maxtreme, który został wybrany do wyświetlania viewportów). Wszystko wskazuje na to, że problem tkwi gdzieś w maxie. Korzystam z wersji 6 maxa. Moje pytania brzmią:

Co może być przyczyną powolności renderowania?

Czy da się wybrać sterownik/sprzęt, który ma być użyty do renderowania?

Proszę o pomoc...

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem w czym renderujesz , jeżeli to standarowy maxowy renderer to chyba narmalne , w Vray wykorzysta 100 % z każdego procesora powinno być znacznie lepiej

Napisano

niewiem co to ale standarwoy render max'a - niewiele ci powie. musiałbyś uzyc czegos pokroju brazil'a, vray'a , mental ray'a czy final render'a. Pobierz najlepiej jakąs scene-benchmar dla maxa (dla wybranego rendera) i co najwazniejsze najpierw go zainstaluj.Potem odpal na obydwu konfiguracjach i porównaj parametry wyjsciowe takie jak czas renderingu itp. pozdro i powidzenia.

Napisano

Mogę podać przykładowy zysk prędkości między PIII800 z 384MB i Athlon(Barton)2,6 z 1GB. Scena dociążona była dużą ilością tekstur. Na pierwszym sprzęcie było to około 1h, na drugim 15 minut. Zysk około czterokrotny. Oczywiście wszystko zależy od złożoności sceny. Tutaj taki zysk był związany z obciążeniem pamięci a tym samym dysku. Co masz na myśli pisząc o duuużo gorszych parametrach??

Napisano

Ale przeciez to jest oczywiste. Nabyles komputer ktory pracuje na architektorze 64-bitowej jednak potczas gdy pracujesz na aplikacji 32-bitowej ( a taka jak do tej pory jest 3ds max i system zapewne masz takze 32 bitowy ) musi on sobie przeliczyc ciag bitow z 64 na 32 wiec nie pracuje on z taka aplikacja szybciej lecz wrecz nawet wolniej, gdyz potrzebuje dodatkowego czasu na przeliczenie bajtow. A co do karty graficznej to chyba nie musze wspominac ze ona nie ma nic wspolnego z szybkoscia renderowania lecz tylko z szybkoscia odswiezania obrazu.

 

Dla poprawienia humoru podpowiem iz jak za kilka lat jak juz bedzie 3ds max w wersji 64-bitowej i posadzisz go na windowsie 64 bitowym to bedziesz mial super szybka maszyne:) Chyba ze wtedy bedzioe to juz super wolna maszyna:) Tak wiec poki co kupiles sobie modna i droga zabawke:

 

Pozdrawiam:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności