Gość tspablos Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 witam. Nie wiedziałem jak inaczej nazwać temat, ale już tłumaczę dokładnie o co mi chodzi. Wytłumaczę to na kołach zębatych. Jeżeli zaczepiam jedno koło zębate pod drugie, to oczywista sprawa, zgodnie z siłami natury, obracając jednym kołem, obraca się drugie (ponieważ zazębia się za to pierwsze). Czy w podglądzie edytowania da się coś takiego ustawić? Albo inny przykład ze wskazówkami zegarka? Czy da się tak ustawić że jak jeden obiekt (wskazówkę sekundnika) obrócę 60x360stopni, to drugi obiekt (wskazówka minutnika) sam automatycznie obróci się o 1x360stopni?? Bo mam dość skomplikowany projekt, nie chce mi się za każdym razem przy obrocie głównego obiektu, obracać tych pobocznych powiązanych z obrotem tego głównego.. bardzo by mi to ułatwiło pracę :) Jeszcze zaznaczę, że chodzi mi o (automatyczny) obrót tych obiektów powiązanych O WARTOŚĆ NIE-RÓWNĄ wartości obrotu obiektu głównego (dokonanego przeze mnie). Czyli chce ustawić tak, że kiedy obrócę jeden obiekt o 360 stopni, chce żeby inny obiekt przemnożył tą wartość obrotu głównego np przez 1/100 i sam obrócił się o 3,6 stopnia :) jeżeli taka opcja była by dostępna w tej funkcji to jeszcze bardziej by było superowsko ;) Jeżeli taka opcja istnieje to proszę o szczegółowe wytłumaczenie jak się nazywa, jak ją znaleźć i jak jej użyć :) będę bardzo wdzięczny za pomoc!
mt Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 hehe, napisz przede wszystkim w jakim programie, bo w ostatnich czasach zanika sztuka jasnowidzenia;) poza tym to pytanie nie do tego dzialu:) po 3 - w maxie masz cos takiego jak float expression controller przypisywany do poszczegolnych zmiennych;)
Gość tspablos Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 z głowy mi wyleciało ;D chodzi o 3ds max. dzięki wielkie, właśnie znalazłem jakieś tutorial'e po angielsku jak używać tej funkcji do obracania się kół w czasie poruszania samochodem ;D o coś podobnego mi chodzi :)
goat91 Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 przeslesz linka? :D Tez bym sie z checia tego dowiedział... :D Bede dozgonnie wdzieczny.
Reanimator Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 W Maxie to Wire Parameter i Reaction Manager. Oba narzedzia w menu Animation.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się