Skocz do zawartości

funkcja powodująca, że obrót 1go obiektu powoduje automatyczny obrót 2go.


Gość tspablos

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tspablos

witam.

 

Nie wiedziałem jak inaczej nazwać temat, ale już tłumaczę dokładnie o co mi chodzi.

 

Wytłumaczę to na kołach zębatych.

Jeżeli zaczepiam jedno koło zębate pod drugie, to oczywista sprawa, zgodnie z siłami natury, obracając jednym kołem, obraca się drugie (ponieważ zazębia się za to pierwsze). Czy w podglądzie edytowania da się coś takiego ustawić?

 

Albo inny przykład ze wskazówkami zegarka? Czy da się tak ustawić że jak jeden obiekt (wskazówkę sekundnika) obrócę 60x360stopni, to drugi obiekt (wskazówka minutnika) sam automatycznie obróci się o 1x360stopni?? Bo mam dość skomplikowany projekt, nie chce mi się za każdym razem przy obrocie głównego obiektu, obracać tych pobocznych powiązanych z obrotem tego głównego.. bardzo by mi to ułatwiło pracę :)

 

Jeszcze zaznaczę, że chodzi mi o (automatyczny) obrót tych obiektów powiązanych O WARTOŚĆ NIE-RÓWNĄ wartości obrotu obiektu głównego (dokonanego przeze mnie). Czyli chce ustawić tak, że kiedy obrócę jeden obiekt o 360 stopni, chce żeby inny obiekt przemnożył tą wartość obrotu głównego np przez 1/100 i sam obrócił się o 3,6 stopnia :) jeżeli taka opcja była by dostępna w tej funkcji to jeszcze bardziej by było superowsko ;)

 

Jeżeli taka opcja istnieje to proszę o szczegółowe wytłumaczenie jak się nazywa, jak ją znaleźć i jak jej użyć :) będę bardzo wdzięczny za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hehe, napisz przede wszystkim w jakim programie, bo w ostatnich czasach zanika sztuka jasnowidzenia;)

poza tym to pytanie nie do tego dzialu:)

po 3 - w maxie masz cos takiego jak float expression controller przypisywany do poszczegolnych zmiennych;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tspablos

z głowy mi wyleciało ;D

 

chodzi o 3ds max.

 

dzięki wielkie, właśnie znalazłem jakieś tutorial'e po angielsku jak używać tej funkcji do obracania się kół w czasie poruszania samochodem ;D o coś podobnego mi chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności