Mikkonen Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 Mam problem, nie do przejścia dla mnie na obecną chwilę. Męczę się 3 dni. Jak nie ustawie GI w Vrayu, na teksturach pojawia się grubo ziarnista "kasza", która lata w szaleńczym tempie podczas powolnego ruchu kamery po scenie. Szukam sposobu, aby stworzyć szybkie GI, które renderowało by poruszające się światła w scenie (oraz ich cienie), dlatego fly-tru odpada. Light cache jest szybki, ale jak bym go nie ustawił - migotanie "kaszy" na teksturach. W dodatku dziwne niebieskie kropki w zacienionych miejscach się tworzą. W scenie jest bardzo dużo vray displacement mod, prawie na każdej ścianie (jest to jakby półotwarte pomieszczenie). Jeśli nie uda mi się ustawić GI, będę skazany na rendering bez niego :/ Tak to wygląda. Bez GI. Scena uboga, bo renderuję na domowym PC, więc na wielę nie mogę sobie pozwolić. Ma ktoś pomysł na ustawienie GI, zachowujące pełną dynamikę ruchu świateł i nie powodujące migotania ? Niestety nie jestem zaawansowanym użytkownikiem, coś czytałem o mapie fotonów, ale jest to dla mnie trochę za skomplikowane aby ustawić samemu i nie spędzić nad tym tygodnia :) Pozdrawiam
troglodyta Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 Zainteresuj się opcją "render to texture". Mając już wypalone teksturki, możesz wyłączyć GI i zoptymalizować scenę.
Hynol Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Jak masz taki displacement to żadna metoda nie będzie szybka. Light cache odpada w takiej scenie. Spróbuj na brute force. IR licz na animation/prepass. No i generalnie zastosuj metody zmniejszania flickeringu animacji - jest ich tam kilka z tego co pamiętam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się