Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem, nie do przejścia dla mnie na obecną chwilę. Męczę się 3 dni. Jak nie ustawie GI w Vrayu, na teksturach pojawia się grubo ziarnista "kasza", która lata w szaleńczym tempie podczas powolnego ruchu kamery po scenie.

Szukam sposobu, aby stworzyć szybkie GI, które renderowało by poruszające się światła w scenie (oraz ich cienie), dlatego fly-tru odpada. Light cache jest szybki, ale jak bym go nie ustawił - migotanie "kaszy" na teksturach. W dodatku dziwne niebieskie kropki w zacienionych miejscach się tworzą. W scenie jest bardzo dużo vray displacement mod, prawie na każdej ścianie (jest to jakby półotwarte pomieszczenie). Jeśli nie uda mi się ustawić GI, będę skazany na rendering bez niego :/

 

Tak to wygląda. Bez GI. Scena uboga, bo renderuję na domowym PC, więc na wielę nie mogę sobie pozwolić. Ma ktoś pomysł na ustawienie GI, zachowujące pełną dynamikę ruchu świateł i nie powodujące migotania ? Niestety nie jestem zaawansowanym użytkownikiem, coś czytałem o mapie fotonów, ale jest to dla mnie trochę za skomplikowane aby ustawić samemu i nie spędzić nad tym tygodnia :)

Pozdrawiam

64884558.jpg

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 794
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zainteresuj się opcją "render to texture". Mając już wypalone teksturki, możesz wyłączyć GI i zoptymalizować scenę.

Napisano

Jak masz taki displacement to żadna metoda nie będzie szybka. Light cache odpada w takiej scenie. Spróbuj na brute force. IR licz na animation/prepass. No i generalnie zastosuj metody zmniejszania flickeringu animacji - jest ich tam kilka z tego co pamiętam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności