Skocz do zawartości

pojazd3D: BMW\"5\"


Saczek_XTRM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam problem z modelowaniem BMW\"5\" (jest to jeden z moich pierwszych modeli). Jeżeli możecie to komentujcie, pokazujcie błędy (może niektórych sam nie widzę) no i przede wszystkim UDZIELCIE mi porad jak wyjść z tego bagna - bo jestem w samym bagnie :(

Model ten zacząłem modelować 2 sposobami spline\'ami i poly. Szczerze mówiąc bliższa jest mi metoda spline\'ów - modelowałem już nią swój jeden samochodzik który pojawił się na WIP-ie i który narazie odłożyłem na półkę - bo jak stwierdziliście (zresztą słusznie) siatka była robiona chałturnie :) Postanowiłem zatem wymodelować coś z ładną siatką no ale chyba wychodzi gorzej jak poprzednio

Zatem pomagajcie będę uważnie śledził komentarze i próbował coś z tym badziewiem zrobić . . .

Na początku dam poly (3 pierwsze obrazki), następne to twór spline\'ów

 

Aha na zdjęciach widać nie dopasowane spliny do blueprintównie wiem czemu ale nie mogę ich dobrze ustawic

Tworzę plane\'a o wymiarach wyciętego obrazka i potem daję na niego ten obrazek. Nawet po ustawieniu planeów w \"osi\" samochodu linie sie nie pokrywają .Może wie ktoś dlaczego i jak to poprawić?????????????PLZ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Radze przenieść to do WiPa.

 

Pamiętaj, że modelowanie samochodów to przede wszystkim dokładność, zrobisz kawałek trzy razy popatrz czy wszystko ok, w różnych rzutach zanim przejdziesz dalej. Często też zachowuj swoją pracę, jak coś skopiesz zawsze możesz się cofnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yeahhhhh dotrwałem aż mi sie obrazki wczytają :D

 

z tego co zabaczyłem to masz góry i doliny na masce :D

jak dajesz surface to masz chyba hmmmmm steps niepamietam na 5 ustawione że tak sie robi daj 1 max 2 i na to msmooth i powinno być ok :)

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sikham: surface był ustawiony na 2

MareG: ja nie zamieszczałem zdjęć po przesunięciu 1 vertexa - nie zmieniłem ani jednego :D

Po prostu chciałem pokazać to co zrobiłem tak, aby użytkownicy mogli mi powiedzieć CO ROBIĘ ŹLE !!!!

(heh jak na razie moje skryte marzenie)

Wiem że poly mi trochę lepiej idzie, chociaż pierwszy raz modeluję tą techniką ale może mi ktoś powie jak wyeliminować błąd w tym modelu - widoczne na 2 i 3 zdjęciu zacienienie

THANX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm patrzac na to przypomina mi sie tekst z Killera \"Wąski: no jest pare niedociagniec... Na to Siara: Pare? Ja tu w ogole nie widze dociagniec!\" czy jakos tak :)

 

No wlasnie sikham pokazal Ci ze powinienes pozadnie podszkolic sie w podstawach budowy siatek i to nie z polygonow tylko klasycznych trojkątow i czworokątow.

Splajny raczej sobie odpusc bo to bardziej czasochlonna technika, ktora wymaga jeszcze wiekszej cierpliwosci...

 

Inaczej faktycznie z tego wyjdzie woz po Destruction Derby.

 

Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały updacik

od nowa zacząłem modelować

zobaczcie co z tego wyszło i doradzcie czy cos zmienić czy tak pozostawić

a i jeszcze mam małą prośbę: możecie mi powiedzieć co dalej zrobić z zaznaczonymi miejscami bo nie mam żadnego pomysłu - najlepiej na rysuneczkach :p

POZDRO I WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności