Napisano 27 Luty 201015 l Mam animacje pociagu ktory jedzie po sciezce ale przylaczone wagony do niego za pomoca "link constraint" nie skrecaja na zakrecie tylko jada caly czas sztywno za lokomotywa.Jak zrobic zeby one tez byly ruchome na zakrecie.Prosze o pomoc w tej sprawie.
Napisano 27 Luty 201015 l Tu wchodzimy troszkę na grunt riggowania... czyli tworzenia setupów pod animację. Rozwiązań zawsze jest wiele.. zależnie od tego jak duża kontrola jest Ci potrzebna. Najbardziej typowym rozwiązaniem i zarazem jednym z najszybszych będzie w tym przypadku puszczenie łańcucha kości po splinie i podpięcie wagoników do tych kości na twardo. Możesz narysować sobie spline (trajektorię po której mają jechać wagoniki), osobno stworzyć łańcuch kości... a następnie połączyć w całość za pomocą SplineIK. Przychodzą mi do głowy też inne rozwiązania ale są dużo bardziej skomplikowane i mam wrażenie, że trochę nie na twoim poziomie jeszcze, więc spróbujmy na rozgrzewkę w ten sposób :) Pozdrawiam
Napisano 27 Luty 201015 l Najłatwiej będzie (chyba)- jak już napisałeś lokomotywa porusza się po spline - zastosować dla wagoników tą samą ścieżkę ruchu "path constrain" przy czym animować możesz tylko lokomotywę - uprzednio łącząc parametr "percent" wagoników do tegoż parametru Lokomotywy - z dodanym offset'em - w wireparameters dodajesz np. "+10" lub "-5" itp. Jak napisał pan Kris_R - najciekawsze efekty można by uzyskać kośćmi i IK - jest fajny animator "spring" - przyjrzyj się mu - przy odpowiednim zastosowaniu wagoniki będą się same obijać o siebie przy hamowaniu/ruszaniu (przy długich łańcuchach radzę zapisywać sceny często - takie kombinacje obciążają procek baaardzo). I to bez symulacji/reactora. pozdrawiam.
Napisano 27 Luty 201015 l Autor Dzieki udało sie juz rozumiem wszystko teraz animacja jest bardzo płynna super. pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto