Gilgamesh Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Stworzyłem sobie ostatnio taki oto autobusik (Volvo 7700): http://img237.imageshack.us/img237/1262/busik02.jpg Próbuję go jakoś sensownie oteksturować, jednak nie mam wprawy w 3DMaxie. Chodzi mi o dodanie napisów na boku autobusu (MPK, naklejek itp.) jednak nie wiem jak najlepiej się za to zabrać. Myślałem o użyciu UnwrapUVW ale jak ustawiłem sobie całą mapę, to obawiam się, że musiałaby być gigantycznej rozdzielczości, żeby sam napis wyglądał wystarczająco dobrze. Czy jest możliwe użycie UnwrapUVW (albo jakiejś innej funkcji) tylko na fragmencie całego obiektu, tak żeby nie dało się odróżnić tego fragmentu od reszty lakieru? Z góry dziękuję za pomoc. G.
Loki Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 poczytaj sobie o blend material i mix mapa - pod F1 jest dobrze wytłumaczone. Materiały (tak jak mapowanie) możesz nakładać na poszczególne polygony (lub wiele poly na raz - material ID, texture ID - o tym tez poczytaj pod F1)
Gilgamesh Napisano 28 Luty 2010 Autor Napisano 28 Luty 2010 ok chyba większość kapuje na wybranym fragmencie dajemy inny ID materiału a na nim materiał typu blend, do którego wrzucamy: - materiał główny - identyczny ale z teksturą w diffuse - zrobioną z tekstury czarno/białą maskę Z tego co widzę uzyskamy tak np. błyszczący napis na lakierze, bez widocznego przejścia między materiałami. Tylko czym najlepiej ustawić sobie taki materiał w wybranym miejscu? Jak zastosuje UnwrapUVW i ustawie wybrane poligony tak jak chce, to co mam zrobić z pozostałymi poligonami? Teoretycznie i tak mają inne ID, więc chyba im to nie zaszkodzi, ale wolę się zapytać. Dzięki G.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się