Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Stworzyłem sobie ostatnio taki oto autobusik (Volvo 7700):

http://img237.imageshack.us/img237/1262/busik02.jpg

 

Próbuję go jakoś sensownie oteksturować, jednak nie mam wprawy w 3DMaxie.

Chodzi mi o dodanie napisów na boku autobusu (MPK, naklejek itp.) jednak nie wiem jak najlepiej się za to zabrać. Myślałem o użyciu UnwrapUVW ale jak ustawiłem sobie całą mapę, to obawiam się, że musiałaby być gigantycznej rozdzielczości, żeby sam napis wyglądał wystarczająco dobrze.

 

Czy jest możliwe użycie UnwrapUVW (albo jakiejś innej funkcji) tylko na fragmencie całego obiektu, tak żeby nie dało się odróżnić tego fragmentu od reszty lakieru?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

G.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

poczytaj sobie o blend material i mix mapa - pod F1 jest dobrze wytłumaczone.

 

Materiały (tak jak mapowanie) możesz nakładać na poszczególne polygony (lub wiele poly na raz - material ID, texture ID - o tym tez poczytaj pod F1)

Napisano

ok chyba większość kapuje

na wybranym fragmencie dajemy inny ID materiału a na nim materiał typu blend, do którego wrzucamy:

- materiał główny

- identyczny ale z teksturą w diffuse

- zrobioną z tekstury czarno/białą maskę

Z tego co widzę uzyskamy tak np. błyszczący napis na lakierze, bez widocznego przejścia między materiałami.

Tylko czym najlepiej ustawić sobie taki materiał w wybranym miejscu?

Jak zastosuje UnwrapUVW i ustawie wybrane poligony tak jak chce, to co mam zrobić z pozostałymi poligonami? Teoretycznie i tak mają inne ID, więc chyba im to nie zaszkodzi, ale wolę się zapytać.

Dzięki

G.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności