kanias Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 (edytowane) UPSSS - chyba ten temat nie tutaj powinien być - PROSZE ADMINA o przeniesienie tego tematu do działu odpowiedniego. - PRZEOCZYŁEM info. Przepraszam /kanias - update 1 marca 2010 godz 20. Witajcie. Może to Wam się wydać śmieszne ale przeczytajcie do końca. Jestem sobie zwykłym chłopakiem który ma pewne marzenia. Nauczyć się 3D Studio Max, o komputerach wiem dużo ale o tym programie w sumie NIC, tylko jakieś naprawdę podstawy. Przeglądam tutoriale PDF-y, Youtube, itp , ale jakoś mi to ciężko idzie i łatwo się zniechęciam Oczywiście będe próbował dalej, ale..... Czy byłaby możliwość żeby ktoś z Was podesłał mi jakąś pełną scenę, najlepiej jakiś "interior design" bo tak to się chyba nazywa (np łazienka, kuchnia lub salon) z krótkim opisem co gdzie jak mam poustawiać w programie (jaki typ silnika renderujacego, ustawienia świateł, itp, itd, proszę o przykładowe screeny) żeby po wyrenderowaniu wyszło jak w "realu". Oczywiście nie musi być "the best" ale tak żebym zobaczył że jakoś to wychodzi, bo czasem poprostu przestaję wierzyć że ten program może robić takie cuda. (wiem że potrafi ale nidgy tego sam na oczy nie widziałem że takie coś może powstać w mojej obecności). Napewno taka operacja podbudowałaby mnie na duchu i motywowała do dalszej pracy. Moim marzeniem jest stworzenie samemu wizualizacji domu, który chciałbym kiedyś pobudować. Mam na to jeszcze sporo czasu więc moge się już zacząć szkolić zanim do tego dojdę. Proszę tylko nie piszcie, że skoro stać mnie będzie na dom to również na zapłacenie grafikowi za wizualizację (tak macie zupełną rację) , ale chciałbym coś sam stworzyć i jakoś się dowartościować że SAM też coś potrafię.Zresztą grafik ma swoje gusta i co pięc minut nie będziemi renderował nowych scen (znaczy będzie renderował ale też będzie liczył, a mnie potem nici z takich wizualizacji bo nie bede mial kasy na ich realizacje) A pliki i porady które ewentualnie ktoś z Was może podesłać będą służyc mi TYLKO i WYŁĄCZNIE na użytek osobisty i absolutnie nie będę się panoszył przed nikim że to ja zrobiłem, że proszę jaki to ja jestem mądry, wręcz przeciwnie. Zmobilizowałoby mnie to do dalszej, cięższej pracy, bo wiedziałbym że idzie to jakoś ogarnąć i warte jest to zachodu. Ciekawi mnie również, sprawa np: Skąd bierzecie różne elementy wystroju wnętrza,np: lampki, talerze, popielniczki, żyrandole, zasłony, TV, kwiatki, itp, Wiem że peną część elementów idzie wymodelować, np. lamkę, zależy oczywiście od kształtu. Ale nie wierzę w to że jak przychodzi klient do biura graficznego i robią mu wizualizację to robią wszytsko dla niego od zera (mam na mysli elementy dekoracyjne - wiem że część jest powielana napewno z poprzednich elementów, ale nie wsyztsko) Również nie wierzę w to że jak klient zmienia zdanie po obejrzeniu wstępnych projektów to Wy od nowa np, modelujecie inny kształ lamki czy talerza, itp, itd. Wiem że można uzywać róznych bibliotek, ale skąd je wziąć na początek, mówię o takich podstawowych. Mam jakieś biblioteki z innych programów np. REVIT'a i one się dają importować z plikiem revita do 3D. Ale co zrobić jak chcę coś od nowa stworzyć w 3D i ni epotrafię np. wymodelować skomplikowanych kształtów a chciałbym zbudowac jakąś prostą scenę. 1) Czy możecie mi po krótce opisać, jak to wsyzstko wygląda z Waszej strony. 2) Proszę o porady jak najlepiej zacząc nauke z 3D Studio (zamierzam kupić plytkę z tutorialami, a ni ejest tania, czy to dobry pomysł, jakieś tutki są na Youtube ale niektóre filmy są kiepskiej jakości. 3) napiszcie dlaczego nie mogę uzyskać w miarę dobrego renderu na podstawowych ustawieniach programu (po standardowej instalacji programu, mam na mysli rodzaje silników renderowania) 4) Widzę na necie że silnik Mental Ray robi też niezłe wyniki, on chyba jest standardem w 3D studio max 9, jak 5) Jak doinstalowac a potem ustawić npo Vray czy inny silnik aby był widoczny i działal poprawnie w 3D Studio Proszę o help, pleaseeee. Sebastian Jeżeli znajdzie się jakaś zyczliwa osoba to prosze o kontakt na email: [email protected] P.S być może jeżeli nie dojdę do wprawy z tym programem będę potrzebwał osoby (najlepiej studenta, który nie ściągnie ze mnie fortuny jak to czasem potężne firmy, bądź pracownika jednej z takiej firm który mogłby prywatnie poza godzinami przgotować jakieś wizualizacje po rozsądnych cenach dla każdej ze stron ) Nie jest to może pospieszna sprawa ale do rozwinięcia. Prosze o chilę zastanowania i pomocy Z poważaniem ----- żóltodziób :) z małym/większym doświwdczeniem w innych programach komputerowych ufff, idę spać, rano tzreba wstać. kolejny dzień z 3D i strasznie mizerne efekty. :) PS 2. Ile średnio dobrej klasy grafikowi 3D może zająć zrobienie jakiejś podstawowej wizualizacji interior (np. łazienka, salon, poziom skomplikowania średni) i ile dana scena mogłaby się renderować na dobrej maszynie. (Quad 2,4, 4 GB RAM, NVIDIA 8800 GT) ot takie założenie. Może zamieścicie jakiś swój przykład ponieżej i po krótce go opiszecie. Jestem tego ciekaw i będę wiedział na co się porywam ze swoim jak narazie zapałem. :) ok dobra już ide naprawdę SPAĆ :) Edytowane 1 Marzec 2010 przez kanias
mirach Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 na caly list odpowiadac ci nie bede, bo brak chwilowo czasu, ale pare rzeczy az prosi sie o wyjasnienie: - co do modelowania wszystkiego dla klienta. Wszystko zalezy od klienta. Jesli owy chce szybkiej wizki za nie wielkie pieniadze, wiadomo ze uzyje sie gotowych modeli z bibliotek. Jak pracowalem przy wizualizacji domow na Majorce klient chcial wszystko bardzo szczegolne pod siebie, do tego zmienial kompletnie dezajn 3 razy, niektore elementy chyba z 7 razy byly zmieniane. Wszystko modelowane od zera, oczywiscie klient za wszystko placil. - tutoriale to najdrozszy sposob uczenia sie 3d studio? Google i F1 i jesli tylko znasz sie na angielskim jestes ustawiony. Z tym wyslaniem sceny... jesli nie rozumiesz nawet podstaw (a po pytaniach jakie zadajesz widac ze nie) to zebys cos zalapal z takiej sceny to ktos by musial ci napisac paro stronicowa rozprawke do tego. pozdrawiam
Grave Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Ogólnie podpisuję się pod tym, co napisał mirach, ale dodam coś jeszcze od siebie... Na necie można znaleźć darmowe modele, które można nawet wykorzystywać w projektach komercyjnych... Prawda jest jednak taka, że darmowe modele są często z błędami, albo niedorobione, i trzeba je potem poprawiać..., chociaż klient kiedyś kupował jakieś tanie modele na TurboSquid i też było trochę nieciekawe, ale ogólnie i tak lepiej niż z darmówkami. Porządna biblioteka modeli to skarb :) Odradzam kupowanie książek o podstawach, bo to strata pieniędzy, i często czasu jak źle trafisz... Zajrzyj do tutoriali z helpa 3ds Maxa, i Googluj. Wysyłanie sceny jest bez sensu jeśli nie znasz podstaw... Naucz się podstaw, to do sceny nie będą ci wtedy potrzebne żadne opisy, bo sam będziesz wiedział gdzie trzeba podpatrywać ustawienia... A jak nie będziesz wiedział od czego dane ustawienia są, to help Maxa wszystko ci wyjaśni... Jak chcesz się nakręcić, i nie tracić zapału, to nie bierz się za nic trudnego - rób proste sceny (dzięki czemu nie stracisz cierpliwości), a zarazem efektowne (dzięki czemu się nakręcisz).
kanias Napisano 1 Marzec 2010 Autor Napisano 1 Marzec 2010 (edytowane) Dzięki za te kilka słów, postaram się zrobić tak jak piszecie, zacząć od czegoś małego. Tylko tak jak pisałem, nawet jak zacznę modelować/tworzyć coś małego , np. piłkę to chciałbym żeby jej render wyglądał już jak w rzeczywistości lub poprostu bardzo dobrze wtedy będę wiedział że idę w dobrym kierunku. Do tej pory moje rendery wychodziły dość mizernie, zdecydowanie lepiej prezentują się kreskówki w TV lub utworzony tekst 3D w MS WORD (szkoda nawet załączać). Pytanie: Od czego zacząć wogóle ustawianie sceny renderowania, wiem że w help znajdę opis parametrów, ale tak naprawdę, które z nich odpowiadają za duże zmiany renderów, mam tu na myśli, np 1 render jest kiepski (i to nieważne jakiego silnika renderowania używam i co jest na scenie ), następnie zmieniam 2-3 paramatry (np, tylko wartości niektórych parametrów już użytych w poprzednim renderze) i otrzymuje o niebo lepszy efekt. Proszę w skrócie coś napisać lub załączyć screena ustawień okna (render F10) z jakimś przykładem (wtedy widziałbym jakiego efektu mogę się spodziewać na danych ustawieniach) Widziałbym również czemu np moje wizualizacje wyglądają tak a nie inaczej. Nie jestem pewiem, może inaczej, czy moglibyscie mi pokazć na przykładzie (może link do fotki z wizualizacją) co mogę osiągnąć na oryginalnym silniku renderującym dołączonym do podstawowej wersji 3D Studio Max 9. Są chyba 2 bynajmniej ja tak widzę, są nimi: 1) Otwieram okno "RENDER F10" 2) Przechodzę do zakładki "Common" 3) Potem w zakładce szukam "Assign Renderer" a w niej otwieram liste na "Production" i widzę: - mental ray Renderer i - VUE File Renderer. Jak narazie osiągnąłem tylko to, zdjęcie poniżej. Część zmodyfikowana w Photoshop. (wyrównanie terenu). Co o tym sądzicie jak na początek. Gdzie i czego mam szukać żeby z podstawowej wersji 3D Studio 9 osiągnąć lepsze rezultaty niż na zdjęciu, w jakimkiedunku iść, żeby coś znaleźć. Tak jak pisałem, niech ktoś z Was zamieści jakiś przykład (wiem że jest ich sporo na tym forum, ale...) wizualizacji (nawet najprostrzej) i podpisze, czego użył (typ silnika) Jakie najważniejsze opcje/ustawienia/parametry (np klika źródeł światła) stworzyło dany efekt, przypominajcy praktycznie rzeczywistość danej sceny. No i ile się dana scena renderowała na sprzęcie. Cciałbym wiedzieć czy jest sens startować z moim sprzętem do tych operacji. Mój komp: Intel QUAD 24, GHz, 3GB RAM, NVIDIA NX8800 GT, 7200obr/min HDD, Jeżeli dostanę kilka wskazówek na początku obiecuję przykładać się pilnie do pracy i obiecuję szybkie tego efekty, Ogólnie szybko się uczę, ale potrzebuję kilku porad. Please don't be afraid, nie będę napewno takim szpecem jak niektórzy z Was i nie zabiorę WAM pracy, wręcz przeciwnie zaoszczędzę napewno nerwów w przypadku gdybyśmy na siebie wpadli i mieli współpracować nad stworzeniem jakiejś wizualizacji dla potrzeb mojego byc może domu. Proszę o wyrozumiałość, jeżeli coś źle opisałem lub źle się wyraziłem. Pozdrawiam Sebastian PS> A ostatnie, od czego najlepiej zacząć Waszym zdaniem ?, co znaczy coś małego?. Pomińmy narazie modelowanie czegokolwiek, skupmy się nad jakąś prostą bryłą, nie wiem, np. stworzenie stołu (kanciate krawęcie itp) i nałożenie na niego tekstury i ustawienie na podłodze (drewnaianej lub innej) i wyrenderowaniu tego, czy może to być punkt startowy... ?? Zobaczcie, i tak jestem dumny z tego co zrobiłem, patrz zdjęcie poniżej, ale patrzcie, ten dom jest sztuczny.... !!! :( (Ustawienia rendera, były standardowe i użyłem mental Ray renderer) a sorrki i ostatnie, 1) Ile średnio grafik bierze za stworzenie wizualizacji Interior bądź exterior, co jest w standardzie jak przyjmowane jest zlecenie, dla zwykłego Kowalskiego, który właśnie chciałby coś zobaczyć zanim wykończy sobie, dom (żaden tam milioner a gość który chce coś w miarę nowoczesnego ale trzyma się normalnych standardów) Jak jest tworzona umowa, czy płaci się za m2 pow danego pomieszczenia, czy np, łazienki są droższe, a salony tańsze, itp itd. Ile propozycji przedstwia grafik w standardzie, ? 2) Czy jest szansa znaleźć gdzieś jakieś biblioteki 3D w miarę nowoczesne, lub czy można kupić takowe na czarnym/białym rynku, jaka to kasa wchodzi w grę? Jak do tej pory widziałem mnóstwo tekstur, chociaż wiem że te chyba łatwo stworzyć samemu. Kilka elementó w 3D też można spotkać na necie ale zazwyczaj to kicha, Czy na takich serwisach jak RS lub Upload coś da radę znaleźć, wiem że głupio to brzmi ale, szukam coś choziażby na początek żeby zbudować jakąs zwykłą scenę, jeżeli będę w to wchodził nie będzie problemem wydać na ten cel i podziękować komuś za trud włożony w stworzenie objektu. pozdro again. Edytowane 1 Marzec 2010 przez kanias
1084 Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Ja bym na całą sprawę spojrzał z innej strony. Chcesz zbudować dom, tak? Pewnie też sam go sobie zaprojektujesz. Tylko że niektórzy ludzie tracili 5 lub 6 lat swojego życia, niekiedy też dużą kasę, żeby nauczyć się zawodu. Trudnego zawodu. Inni ludzie wykładali ciężką kasę i wkładali swój czas żeby nauczyć się zarabiać na życie jako graficy. Niektórzy nawet postanowili być fair i kupili oprogramowanie za kilkadziesiąt tysięcy. Ty chcesz ot tak nauczyć się tego, z czego niektórzy ludzie utrzymują swoje rodziny. Chcesz się pobawić amatorsko w grafikę? Ok. Ściągnij sobie blendera, pooglądaj tutoriale w necie. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że kupiłeś sobie 3dMax'a bo Autodesk nie udostępnia licencji niekomercyjnej za darmo. Chcesz być fair? Ściągnij sobie demo Archicada, Artlantisa. Oba są w necie za darmo. Jest jeszcze Google Sketchup. Też świetny programik. Chcesz się poważnie nauczyć 3DS? Zapisz się na studia, do szkoły, cokolwiek. 3DS to na maxa profesjonalny program. Nie kupujesz koparki żeby wykopać dołek w ogródku. Chcesz się tym zajmować profesjonalnie? Podejdź do tego profesjonalnie. Nie okradaj ludzi z ich dorobku intelektualnego.
kotisded Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Podpisuje się pod 1084 i miracha. Potrzebujesz setek godzin na rozwiązanie podstawowych problemów z modelowaniem, oświetleniem, materiałami i renderingiem samym w sobie żeby dojść do etapu fotorealizmu. To są 4 zupełnie oddzielne kawałki tworzące ten rodzaj grafiki i każda z nich obejmuje zupełnie inne zagadnienia. Jeśli zamierzasz zabrać się w życiu za inny zawód to będzie to dla ciebie tylko strata czasu. Zakładając że poświęcisz od teraz na to załóżmy 600/1000 godzin pracy- planowania, czytania, uczenia sie, ogladania tutoriali, proby etc. pomnóż sobie to na te załóżmy 15zł za godzine, które w tym czasie możesz zarobić. Polecam Google Sketchup, jest prosty i daje bardzo ładne rezultaty, które jak się nie myle możesz potem exportować grafikowi żeby ci to już ułożył, wyjdzie ci taniej i bezstresowo.
kanias Napisano 1 Marzec 2010 Autor Napisano 1 Marzec 2010 Ok Lads No to chyba mnie przekonaliście. 1) Nie zamierzam uczyć się nowego zawodu, chodź o dodatkowych studiach myślałem, (o mały włos kiedyś a wylądował bym na budownictwie), Niestey stało się inaczej. Z grafiką miałem trochę doczynienia ale raczej nic więcej jak poziom dobrze średniozaawansowany. Pomyślałem że jak trochę wiem o niej to i z 3D Studio sobie jakoś dam radę, tym bardziej że dawałem sobie na to dłuższy termin (wiem że w tydzień czy miesiąc nie dojdę chociażby do 1/100 tego co Wy prezentujecie, nawet spędzając ogrom czasu codziennie wliczając w to chociażby pomysł) 2) No na tyle to mnie nie pogieło żeby kilkadziesiąt koła na program wydawać jak nie umiem jeszcze podstaw. Kraść to chyba nic nie kradnę skoro nic z tego nie umiem wykorzystać, (3D Studio), chciałem tylko poklikać i zobaczyć co z tego wychodzi. 3) Rzecz jasna nie poświęcę teraz 600 czy 1000 godzin na naukę bo to całkowicie bez sensu względem tego czego chcę dokonać, gdzie czas na moją normalną prace i oczywiście Rodzinę. 4) Pisałem że nie chcę zabierac nikomu źródła dochodu, i swoją wiedzę i pracę chciałem wykorzystywać wyłącznie dla siebie, to wszystko. 5) Słyszałem o wymienionych przez Was innych programach, przyjrzę się im uważniej, część z nich wersje DEMO już mam. Zobaczymy co na nich u da mi się zrobić. Kończąc już ten wątek... 1) Jakie są stawki za wasze usługi ? (mam na myśli ludzi tworzących wizualizacje) 2) Czy opłata jest za powierzchnię projektowaną? (m2 czy jakaś ogolna w zależności upodobań klienta i stopnia skomplikowania projektu) 3) Czy płaci się za wykonanie projektu technicznego, np.(stworzenie sceny i renderu na podstawie tego co chce klient (kolor on wybiera, itp itd) czy również za Waszą kreatywność, pomysłowość jeżeli klient nie wie co chce i decyduje się na Waszą pomoc, np. cały czas myślę o wizualizacji wnętrz. Odpiszcie jeszcze te kilka słów. A jeżeli ktoś z Was jest chętny przesłac mi jakieś własne zasady naliczania/podejmowania zleceń to proszę bardzo tu jest mój email: [email protected] Być może w niedalekiej przyszłości zdecyduje się na skorzystanie z usług grafika, aby stworzył mi jakieś wizualizacje. Dzieki za konwersację Pozdrawiam Sebastian PS. Tak czy inaczej, postaram się trochę poczytać i nauczyć podstaw obsługi programu, tak dla siebie aby nie być "cichociemnym", ciekawe jak długo będę miał zapał. :)
Grave Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Nie ma ścisłych reguł jeśli chodzi o przygotowywanie sceny... Są różne techniki, i do każdej sceny trzeba podchodzić inaczej... Im większego chcesz mieć skila, tym więcej musisz kombinować, i wychodzić poza ramy (gotowce) - musisz myśleć samodzielnie, a znajdziesz swój styl... Oczywiście najpierw trzeba wiedzieć na jakiej zasadzie się wszystko odbywa, musisz znać program, musisz zapoznać się z zasadami na jakich funkcjonuje rzeczywistość, aby móc ją wiarygodnie przenieść na render... Temperatura światła, refleksy, refrakcja i IOR, iluminacja, i masa innych ciekawych rzeczy jest do ogarnięcia zanim na serio zabierze się za 3D... Lepiej iść spokojnie małymi kroczami niż od razu pchać się na głęboką wodę... Nikt rozwiązania na tacy nie da, bo takiego nie ma... Wszystko jest kwestią obeznania, doświadczenia, wielu prób i testów, nierzadko kompromisów... 1. Stawki to niby około 25 - 50zł za godzinę, ale każdy bierze jak chce... Ciężko w ogóle o tym mówić, bo stawka zależy od naprawdę wielu czynników - głównie patrz "KOMU" i "NA CO"... Zanim zacznie się wycenę, trzeba najpierw pomyśleć ile korzyści przyniesie twój produkt, i twój POMYSŁ... Ważne jest też, jakie masz tempo pracy, i jaką kwotę uznajesz za zadowalającą biorąc pod uwagę swoje doświadczenie i czas poświęcony na naukę... O rabatach i innych "duperelach" to już nie będę pisał... 2. Opłata może być i za powierzchnię projektowaną, o ile bierzesz pod uwagę pracę jakimś utartym szlakiem... (trzymasz się jakiejś tam jakości). Jeśli jednak klient będzie miał większe lub mniejsze wymagania niż przewidują domyślne założenia, to trzeba tworzyć wycenę na nowo, indywidualnie dla klienta... 3. Za wszystko się płaci - konsultacja, wprowadzanie zmian, pogaduchy... Jeśli klient ci trajkocze całymi dniami, to musisz mieć z tego jakiś zysk (czas to pieniądz). Albo klient zna się na rzeczy, lub ma ludzi którzy się znają, i dostajesz wtedy konkretny projekt do realizacji bez zbędnych pogaduszek, albo dostajesz tylko główne założenia i wolną rękę, albo robisz za doradcę (i bierzesz kasę za doradzanie) i projekt dopiero tak powstaje, albo robisz szkolenie dla klienta (oczywiście płatne), dzięki któremu będzie w ogóle umiał zaplanować to na czym mu zależy w granicach rozsądku, albo (co się często w naszym kraju zdarza), klient myśli że się zna, dostajesz projekt pełen dziur i syfu, tłumaczysz mu potem, że potrzebuje szkolenia albo doradztwa, musisz masę nerwów natracić żeby udowodnić swoją rację, ale oczywiście udaje się (jako tako), potem klient oczywiście nie chce płacić za doradztwo, a szkolenie tym bardziej odpada (i tak by odpadło jakby miał 0 wiedzy), więc postanawia ci dać wolną rękę... Potem okazuje się, że klient nie może wytrzymać, bo ma swoją wizję co do najmniejszego detalu i ciągle ci się wtrania (często bez sensu - bo wiedzy mu brak)..., i znowu kończysz na tłumaczeniu... W kolejnej fazie klient już bardziej się stara hamować, ale i tak wyjeżdża z masą poprawek wynikających z jego wyborów popartych brakiem doświadczenia... Po prostu okazuje się, że doradztwo i tak by odpadło, bo klient woli sprawdzać swoją koncepcję i ślizgać się na błędach niż posłuchać kogoś doświadczonego. Za poprawki żądasz kasy, klient się irytuje (oczywiście na ciebie) przez swoje nietrafne propozycje, wymagające potem poprawiania... (czasem klienci wytrwale wierzą, że da się uzyskać super efekt niskim nakładem pracy, co jest irytujące) Jak klient chce poziom jakiś utrzymać, to musi płacić za poprawki, i to jest oczywiste i logiczne, więc w końcu godzi się z losem i płaci... Przez taki zabieg zlecenie dłuuuży się, a klient ostatecznie wydaje na poprawki więcej kasy niż by wydał w każdym innym przypadku... Trening cierpliwości elegancki... Dosyć łatwo można wyczuć już na początku, jak się będzie pracowało z klientem, i jeśli spodziewa się człowiek problemów (w sensie straty czasu na głupie tłumaczenia), to warto od razu wyjechać z grubszą stawką :) Jeśli chodzi o lepszy rendering, to na początek radzę zapoznać się z FG, GI, typami świateł, i cieni... Na początek możesz zrobić taką ciekawą scenę - zrób pomieszczenie (ze zwykłego boxa), ustaw w środku różnokolorowe kule i jakieś źródło światła (choćby zwykły omni - tylko zaznacz żeby cienie się generowały), włącz mental ray, włącz FG na medium (albo na draft do bazowego testu), a potem baw się ustawieniami (np. zmieniaj bounces dla FG, i intensywność i kolor światła dla omni)
PICsell Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Poprzeglądaj tutoriale z sieci. Czasem dołączane są gotowe sceny.Np.: http://www.osmosis.com.au/info/tutorials.htm Co do wycen projektów, jest osobny wątek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15861&page=63 Mało konkretów, ale za to 2,5k postów :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się