Skocz do zawartości

kanias

Members
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Galway

kanias's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam ponownie. Widzę że mój post poszedł w zapomnienie, szkoda tylko że problem pozostał. Cały czas jednak liczę że może znajdzie się pewna osoba i wyjaśni mi w czym tkwi problem. Dodam jeszcze że po wstawieniu okna (window) do ściany (Wall lub Box) linkuję okno do ściany. Efekt niestety pozostaje ten sam w momencie poźniejszego przesuwania okna. tzn. Siatka ściany deformuje się i powstają nieregularne i niechciane "polygony". Czy jest osoba która pomoże mi z tym. Zaznaczę raz jeszcze. Nie używam narzędzia "boolen", chciałbym mieć całkowitą kontrolę nad oknem względem ściany do samego końca budowy sceny.
  2. "Boolen'a" nawet nie dotykałem, ściany zostały zrobione wg wszelce ogólnych zaleceń, okna również wstawiam jak jest to napisane w Help'ie lub powszechnie znanych tutorialach. Co może powodować takie błędne wyświetlanie okien i deformowanie siatki ściany. Dziś bawiłem się nad moją sceną i cały czas ten kłopot występuje, znika na jakiś czas jak tylko zmieniam rozmiar ramy okna z 10cm np. na 11, potem z powrotem zmieniam sobie na 10cm bo chcę mieć taki rozmiar.
  3. Witam. Proszę o wyrozumiałość gdyż dopiero zaczynam z 3D Maxem. Przerobiłem już masę materiału z Helpa i powszechnie dostępnych tutoriali ale napotykam na dość zapewne banalny problem przy obsadzie okien (Windows) w ścianach (Walls). Proszę więc Was o pomoc, bo wieżę że uda się go rozwiązać szybko, a ja prawidłowo nauczę się wstawiać okna/drzwi w ściany. Problem. Przy budowie ścian w 3D max za pomocą funkcji "Wall" w AEC Extended i użyciu standardowej operacji wstawienia okien "Windows" (np. typ Casement) wspomagając się funkcją "Snap - Edge/Segment" w trybie widoczności "Wireframe", okno co prawda tworzy się poprawnie, ale za to późniejsze modyfikacje powodują jego złe wyświetlanie w Viewport (Smooth+Highlights). Proszę zobaczyć na załączonym obrazku. Moje założenie to, obsadzenie okna na zewnętrznej krawędzi ściany po to aby od wewnątrz utworzyła się charakterystyczna wnęka w pomieszczeniu, tak jak to popularnie występuje w rzeczywistości. (przykład w załączniku) Jednakże po zmniejszeniu głębokości okna z np. 25 cm (Depth) na wartość 10 cm (tu jeszcze wszystko pozostaje OK, okno wypośrodkowywuje się wtedy względem grubości ściany) i późniejszym jego przesunięciu poprzez "gizmo" lub wpisanych wartości do zewnętrznej krawędzi ściany, siatka ściany staje się deformowana a w widoku (Smooth+Highlights) obserwujemy jak okno jest wyświetlane na ekranie niepoprawnie, (patrz załączone foto.) Efekt ten ginie na chwilę po tym jak zmienię Depth okna, np na 11 cm, ale jak tylko przesunę je raz jeszcze po powierzchni ściany w lewo lub prawo, znów otrzymuje taki widok jak na załączonym obrazku. (Smooth+Higlights.jpg) Mam nadzieję że to co opisałem jest zrozumiałe i pomożecie mi to rozwiązać. Próbowałem tworzyć ściany na różne sposoby (np poprzez Boxy) ale problem jest podobny. Używając funkcji "boolen" do stworzenia otworu w ścianie a potem obsadzenie okna, także następuje załamanie siatki ściany, faktem jest to że poźniej okno jest wyświetlane poprawnie w widoku Smooth+Highlights. Ja jednak chciałbym mieć możliwość całkowitej kontroli nad położeniem okien do samego końca tworzenia sceny, dlatego niechciałbym używać funkcji "boolen". Proszę napiszcie, dlaczego siatka ściany ulega deformacji (pojawiają się nowe płaszczyzny). Przy poźniejszej pracy na Polygonach przyspoży mi to zapewne kłopotów (?). Czy zauważyliście identyczny kłopot na swoich komputerach w przeszłości ?. Mam nadzieję że post trafił w dobre miejszce na forum, jeżeli nie, to przepraszam i proszę moderatora o jego przeniesienia w odpowiednie miejsce. pozdrawiam Sebastian Zakłdm że nie jest to problem wyświetlania mojej krty graficznej bo spręt mam dość przyzwoity. Quad 6600, 4GB RAM, NVidia 8800GT 512MB, Także n laptopie występuje ten sam problem.
  4. kanias

    Prośba żółtodzioba

    Ok Lads No to chyba mnie przekonaliście. 1) Nie zamierzam uczyć się nowego zawodu, chodź o dodatkowych studiach myślałem, (o mały włos kiedyś a wylądował bym na budownictwie), Niestey stało się inaczej. Z grafiką miałem trochę doczynienia ale raczej nic więcej jak poziom dobrze średniozaawansowany. Pomyślałem że jak trochę wiem o niej to i z 3D Studio sobie jakoś dam radę, tym bardziej że dawałem sobie na to dłuższy termin (wiem że w tydzień czy miesiąc nie dojdę chociażby do 1/100 tego co Wy prezentujecie, nawet spędzając ogrom czasu codziennie wliczając w to chociażby pomysł) 2) No na tyle to mnie nie pogieło żeby kilkadziesiąt koła na program wydawać jak nie umiem jeszcze podstaw. Kraść to chyba nic nie kradnę skoro nic z tego nie umiem wykorzystać, (3D Studio), chciałem tylko poklikać i zobaczyć co z tego wychodzi. 3) Rzecz jasna nie poświęcę teraz 600 czy 1000 godzin na naukę bo to całkowicie bez sensu względem tego czego chcę dokonać, gdzie czas na moją normalną prace i oczywiście Rodzinę. 4) Pisałem że nie chcę zabierac nikomu źródła dochodu, i swoją wiedzę i pracę chciałem wykorzystywać wyłącznie dla siebie, to wszystko. 5) Słyszałem o wymienionych przez Was innych programach, przyjrzę się im uważniej, część z nich wersje DEMO już mam. Zobaczymy co na nich u da mi się zrobić. Kończąc już ten wątek... 1) Jakie są stawki za wasze usługi ? (mam na myśli ludzi tworzących wizualizacje) 2) Czy opłata jest za powierzchnię projektowaną? (m2 czy jakaś ogolna w zależności upodobań klienta i stopnia skomplikowania projektu) 3) Czy płaci się za wykonanie projektu technicznego, np.(stworzenie sceny i renderu na podstawie tego co chce klient (kolor on wybiera, itp itd) czy również za Waszą kreatywność, pomysłowość jeżeli klient nie wie co chce i decyduje się na Waszą pomoc, np. cały czas myślę o wizualizacji wnętrz. Odpiszcie jeszcze te kilka słów. A jeżeli ktoś z Was jest chętny przesłac mi jakieś własne zasady naliczania/podejmowania zleceń to proszę bardzo tu jest mój email: [email protected] Być może w niedalekiej przyszłości zdecyduje się na skorzystanie z usług grafika, aby stworzył mi jakieś wizualizacje. Dzieki za konwersację Pozdrawiam Sebastian PS. Tak czy inaczej, postaram się trochę poczytać i nauczyć podstaw obsługi programu, tak dla siebie aby nie być "cichociemnym", ciekawe jak długo będę miał zapał. :)
  5. kanias

    Prośba żółtodzioba

    Dzięki za te kilka słów, postaram się zrobić tak jak piszecie, zacząć od czegoś małego. Tylko tak jak pisałem, nawet jak zacznę modelować/tworzyć coś małego , np. piłkę to chciałbym żeby jej render wyglądał już jak w rzeczywistości lub poprostu bardzo dobrze wtedy będę wiedział że idę w dobrym kierunku. Do tej pory moje rendery wychodziły dość mizernie, zdecydowanie lepiej prezentują się kreskówki w TV lub utworzony tekst 3D w MS WORD (szkoda nawet załączać). Pytanie: Od czego zacząć wogóle ustawianie sceny renderowania, wiem że w help znajdę opis parametrów, ale tak naprawdę, które z nich odpowiadają za duże zmiany renderów, mam tu na myśli, np 1 render jest kiepski (i to nieważne jakiego silnika renderowania używam i co jest na scenie ), następnie zmieniam 2-3 paramatry (np, tylko wartości niektórych parametrów już użytych w poprzednim renderze) i otrzymuje o niebo lepszy efekt. Proszę w skrócie coś napisać lub załączyć screena ustawień okna (render F10) z jakimś przykładem (wtedy widziałbym jakiego efektu mogę się spodziewać na danych ustawieniach) Widziałbym również czemu np moje wizualizacje wyglądają tak a nie inaczej. Nie jestem pewiem, może inaczej, czy moglibyscie mi pokazć na przykładzie (może link do fotki z wizualizacją) co mogę osiągnąć na oryginalnym silniku renderującym dołączonym do podstawowej wersji 3D Studio Max 9. Są chyba 2 bynajmniej ja tak widzę, są nimi: 1) Otwieram okno "RENDER F10" 2) Przechodzę do zakładki "Common" 3) Potem w zakładce szukam "Assign Renderer" a w niej otwieram liste na "Production" i widzę: - mental ray Renderer i - VUE File Renderer. Jak narazie osiągnąłem tylko to, zdjęcie poniżej. Część zmodyfikowana w Photoshop. (wyrównanie terenu). Co o tym sądzicie jak na początek. Gdzie i czego mam szukać żeby z podstawowej wersji 3D Studio 9 osiągnąć lepsze rezultaty niż na zdjęciu, w jakimkiedunku iść, żeby coś znaleźć. Tak jak pisałem, niech ktoś z Was zamieści jakiś przykład (wiem że jest ich sporo na tym forum, ale...) wizualizacji (nawet najprostrzej) i podpisze, czego użył (typ silnika) Jakie najważniejsze opcje/ustawienia/parametry (np klika źródeł światła) stworzyło dany efekt, przypominajcy praktycznie rzeczywistość danej sceny. No i ile się dana scena renderowała na sprzęcie. Cciałbym wiedzieć czy jest sens startować z moim sprzętem do tych operacji. Mój komp: Intel QUAD 24, GHz, 3GB RAM, NVIDIA NX8800 GT, 7200obr/min HDD, Jeżeli dostanę kilka wskazówek na początku obiecuję przykładać się pilnie do pracy i obiecuję szybkie tego efekty, Ogólnie szybko się uczę, ale potrzebuję kilku porad. Please don't be afraid, nie będę napewno takim szpecem jak niektórzy z Was i nie zabiorę WAM pracy, wręcz przeciwnie zaoszczędzę napewno nerwów w przypadku gdybyśmy na siebie wpadli i mieli współpracować nad stworzeniem jakiejś wizualizacji dla potrzeb mojego byc może domu. Proszę o wyrozumiałość, jeżeli coś źle opisałem lub źle się wyraziłem. Pozdrawiam Sebastian PS> A ostatnie, od czego najlepiej zacząć Waszym zdaniem ?, co znaczy coś małego?. Pomińmy narazie modelowanie czegokolwiek, skupmy się nad jakąś prostą bryłą, nie wiem, np. stworzenie stołu (kanciate krawęcie itp) i nałożenie na niego tekstury i ustawienie na podłodze (drewnaianej lub innej) i wyrenderowaniu tego, czy może to być punkt startowy... ?? Zobaczcie, i tak jestem dumny z tego co zrobiłem, patrz zdjęcie poniżej, ale patrzcie, ten dom jest sztuczny.... !!! :( (Ustawienia rendera, były standardowe i użyłem mental Ray renderer) a sorrki i ostatnie, 1) Ile średnio grafik bierze za stworzenie wizualizacji Interior bądź exterior, co jest w standardzie jak przyjmowane jest zlecenie, dla zwykłego Kowalskiego, który właśnie chciałby coś zobaczyć zanim wykończy sobie, dom (żaden tam milioner a gość który chce coś w miarę nowoczesnego ale trzyma się normalnych standardów) Jak jest tworzona umowa, czy płaci się za m2 pow danego pomieszczenia, czy np, łazienki są droższe, a salony tańsze, itp itd. Ile propozycji przedstwia grafik w standardzie, ? 2) Czy jest szansa znaleźć gdzieś jakieś biblioteki 3D w miarę nowoczesne, lub czy można kupić takowe na czarnym/białym rynku, jaka to kasa wchodzi w grę? Jak do tej pory widziałem mnóstwo tekstur, chociaż wiem że te chyba łatwo stworzyć samemu. Kilka elementó w 3D też można spotkać na necie ale zazwyczaj to kicha, Czy na takich serwisach jak RS lub Upload coś da radę znaleźć, wiem że głupio to brzmi ale, szukam coś choziażby na początek żeby zbudować jakąs zwykłą scenę, jeżeli będę w to wchodził nie będzie problemem wydać na ten cel i podziękować komuś za trud włożony w stworzenie objektu. pozdro again.
  6. UPSSS - chyba ten temat nie tutaj powinien być - PROSZE ADMINA o przeniesienie tego tematu do działu odpowiedniego. - PRZEOCZYŁEM info. Przepraszam /kanias - update 1 marca 2010 godz 20. Witajcie. Może to Wam się wydać śmieszne ale przeczytajcie do końca. Jestem sobie zwykłym chłopakiem który ma pewne marzenia. Nauczyć się 3D Studio Max, o komputerach wiem dużo ale o tym programie w sumie NIC, tylko jakieś naprawdę podstawy. Przeglądam tutoriale PDF-y, Youtube, itp , ale jakoś mi to ciężko idzie i łatwo się zniechęciam Oczywiście będe próbował dalej, ale..... Czy byłaby możliwość żeby ktoś z Was podesłał mi jakąś pełną scenę, najlepiej jakiś "interior design" bo tak to się chyba nazywa (np łazienka, kuchnia lub salon) z krótkim opisem co gdzie jak mam poustawiać w programie (jaki typ silnika renderujacego, ustawienia świateł, itp, itd, proszę o przykładowe screeny) żeby po wyrenderowaniu wyszło jak w "realu". Oczywiście nie musi być "the best" ale tak żebym zobaczył że jakoś to wychodzi, bo czasem poprostu przestaję wierzyć że ten program może robić takie cuda. (wiem że potrafi ale nidgy tego sam na oczy nie widziałem że takie coś może powstać w mojej obecności). Napewno taka operacja podbudowałaby mnie na duchu i motywowała do dalszej pracy. Moim marzeniem jest stworzenie samemu wizualizacji domu, który chciałbym kiedyś pobudować. Mam na to jeszcze sporo czasu więc moge się już zacząć szkolić zanim do tego dojdę. Proszę tylko nie piszcie, że skoro stać mnie będzie na dom to również na zapłacenie grafikowi za wizualizację (tak macie zupełną rację) , ale chciałbym coś sam stworzyć i jakoś się dowartościować że SAM też coś potrafię.Zresztą grafik ma swoje gusta i co pięc minut nie będziemi renderował nowych scen (znaczy będzie renderował ale też będzie liczył, a mnie potem nici z takich wizualizacji bo nie bede mial kasy na ich realizacje) A pliki i porady które ewentualnie ktoś z Was może podesłać będą służyc mi TYLKO i WYŁĄCZNIE na użytek osobisty i absolutnie nie będę się panoszył przed nikim że to ja zrobiłem, że proszę jaki to ja jestem mądry, wręcz przeciwnie. Zmobilizowałoby mnie to do dalszej, cięższej pracy, bo wiedziałbym że idzie to jakoś ogarnąć i warte jest to zachodu. Ciekawi mnie również, sprawa np: Skąd bierzecie różne elementy wystroju wnętrza,np: lampki, talerze, popielniczki, żyrandole, zasłony, TV, kwiatki, itp, Wiem że peną część elementów idzie wymodelować, np. lamkę, zależy oczywiście od kształtu. Ale nie wierzę w to że jak przychodzi klient do biura graficznego i robią mu wizualizację to robią wszytsko dla niego od zera (mam na mysli elementy dekoracyjne - wiem że część jest powielana napewno z poprzednich elementów, ale nie wsyztsko) Również nie wierzę w to że jak klient zmienia zdanie po obejrzeniu wstępnych projektów to Wy od nowa np, modelujecie inny kształ lamki czy talerza, itp, itd. Wiem że można uzywać róznych bibliotek, ale skąd je wziąć na początek, mówię o takich podstawowych. Mam jakieś biblioteki z innych programów np. REVIT'a i one się dają importować z plikiem revita do 3D. Ale co zrobić jak chcę coś od nowa stworzyć w 3D i ni epotrafię np. wymodelować skomplikowanych kształtów a chciałbym zbudowac jakąś prostą scenę. 1) Czy możecie mi po krótce opisać, jak to wsyzstko wygląda z Waszej strony. 2) Proszę o porady jak najlepiej zacząc nauke z 3D Studio (zamierzam kupić plytkę z tutorialami, a ni ejest tania, czy to dobry pomysł, jakieś tutki są na Youtube ale niektóre filmy są kiepskiej jakości. 3) napiszcie dlaczego nie mogę uzyskać w miarę dobrego renderu na podstawowych ustawieniach programu (po standardowej instalacji programu, mam na mysli rodzaje silników renderowania) 4) Widzę na necie że silnik Mental Ray robi też niezłe wyniki, on chyba jest standardem w 3D studio max 9, jak 5) Jak doinstalowac a potem ustawić npo Vray czy inny silnik aby był widoczny i działal poprawnie w 3D Studio Proszę o help, pleaseeee. Sebastian Jeżeli znajdzie się jakaś zyczliwa osoba to prosze o kontakt na email: [email protected] P.S być może jeżeli nie dojdę do wprawy z tym programem będę potrzebwał osoby (najlepiej studenta, który nie ściągnie ze mnie fortuny jak to czasem potężne firmy, bądź pracownika jednej z takiej firm który mogłby prywatnie poza godzinami przgotować jakieś wizualizacje po rozsądnych cenach dla każdej ze stron ) Nie jest to może pospieszna sprawa ale do rozwinięcia. Prosze o chilę zastanowania i pomocy Z poważaniem ----- żóltodziób :) z małym/większym doświwdczeniem w innych programach komputerowych ufff, idę spać, rano tzreba wstać. kolejny dzień z 3D i strasznie mizerne efekty. :) PS 2. Ile średnio dobrej klasy grafikowi 3D może zająć zrobienie jakiejś podstawowej wizualizacji interior (np. łazienka, salon, poziom skomplikowania średni) i ile dana scena mogłaby się renderować na dobrej maszynie. (Quad 2,4, 4 GB RAM, NVIDIA 8800 GT) ot takie założenie. Może zamieścicie jakiś swój przykład ponieżej i po krótce go opiszecie. Jestem tego ciekaw i będę wiedział na co się porywam ze swoim jak narazie zapałem. :) ok dobra już ide naprawdę SPAĆ :)
  7. Witajcie, Jestem Sebastian i jestem całkowicie początkującym w 3D Studio Max. Przejrzałem tutejsze forum i nie mogę wyjść z zachwytu dla wiekszości prac, co ja gadam wszystkich prac. Mam nadzieję że piszę w odpowieniej sekcji, proszę o wyrozumiałość od administratorów. Pytam. 1. Jak długo i jakimi metodami najlepiej się uczyć 3D Studio Max aby można było osiągnąć efekty w postaci wizualizacji takich jak na forum ? (chodzi mi o wizualizacje Interior i Exterior budynków wyglądających jak real). 2. Jak prowadzić naukę (chodzi o system samokształcenia) aby nie popaść w zniechęcenie ?. (przyznam że zależy mi na wizualizacji architektury, chę ją wykonać na własne potrzeby, właśnie rozpocząłem budowę domu) 3. Jak najprościej zacząć taką wizualizację, posiadam plik z Autodesk REVIT Architecture. którego zresztą trochę znam. 4. Jak np nadać elementom realistyczny wygląd na wizualizacjach, (chodzi mi o takie elemanty jak lustra, ramy okien, drzwi, zasłony, etc.), ściany chyba łatwo się daje stworzyć ? PS. Mam chyba głowę do rzeczy technicznych, więc i do takich chyba też, znam Photoshopa, Corela itp. Proszę o te kilka odpowiedzi na moje pytania Dziekuję Sebastian
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności