Skocz do zawartości

Jaki program na początek ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

dotychczas pracowałem jedynie w 2D. Chcę robić filmy i animacje. Póki co pracowałem i pracuje w After Effects, Photoshop, Premiere, trochę Sony Vegas. Chciałbym zacząć dodawać do swoich filmów efekty 3D jednak nie wiem jaki program byłby dobry na początek. Postaram się nauczyć wszystkiego co mi się przyda. Właśnie chodzi mi o program, którego będę używał teraz i w przyszłości. Taki, dzięki któremu będę mógł kiedyś robić profesjonalne animacje i vfx. Jest duży wybór na rynku i są to też niemałe pieniądze, więc chciałbym prosić o radę jak najszczerszą. Na razie wytypowałem swoich faworytów:

 

Lightwave + Flowline (czy lepiej RealFlow ? )

Houdini + PyroFX

Zbrush

 

czy to dobre połączenie ? wiem, że istnieje trochę darmowych programów, ale jak już coś zaczynać to coś co pozwoli mi się rozwijać.

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

NIe poradze Ci co wybrac, bo kazdy cos innego poradzi. Zwroce tylko uwage na fakt, ze trudnosci z przesiadka na inny soft sa niepotrzebnie demonizowane. Solidne podstawy da Ci kazdy dostepny w tym momencie soft, jesli zacznie Ci czegos w programie ktory wybierzesz brakowac, po prostu poszukasz czegos nowego. No big deal.

Natomiast mocno zamotales w swojej liscie.

Lightwave jest swietny jesli chodzi o cene, ale to ostatnia wersja jesl idzie o LW classic. LW Core z kolei jeszcze nie ma i tak naprawde potrzebuje 2-3 lat i paru wersji by moc mowic o nim jak o pelnoprawnym programie. Skad Ty tego Flowline wytrzasnales? Ten program nikt procz autorow nie widzial na oczy. Co prawda chodzily plotki ze Newtek mial go wykupic ale albo zrezygnowal, albo Scanline doszedl do wniosku ze wiecej zarobia na Flowline jako wewnetrznym sofcie, albo plotka byla po prostu...plotka. Tak czy inaczej o Flowline poki co zapomnij. Z kolei RealFlow co prawda zaczynal jako plug pod LW ale teraz dziala bodajze z prawie kazdym innym softem wiec nie musisz go uzywac akurat z LW (nie zebym mial cos przeciwko). Zbrush na Twojej liscie dopisales jako program dodatkowy? Bo jako sculpter do niczego innego sie raczej nie nadaje.

Houdiniego nie znam za dobrze, ale zawsze wydawalo mi sie ze PyroFX nie jest zewnetrznym programem a czescia skladowa programu.

Napisano

Houdini, wspolpracuje w wiekszoscia softu do 3D dlatego jest dosc uniwersalny ale i niedrogi, ale Panie z tym Zbrushem to pojechales, najpierw mowisz o vfx a potem o wpominasz oprogramie dla wygniataczy :/

Napisano (edytowane)

Ulfar999mowisz houdini jest nie drogi? owszem jest, ale wersja podstawowa czyli houdini escape (1995$) ale ona nie nadaje sie do VFX, jedynie modeling i animacja bo nie ma ani wire dinamics, fluid simulation, cloth, muscle, rigid body i particli wiec nie nadaje sie do VFX,

houdini master kosztuje juz sporo kasy (7995$) i ta wersja ma juz wszystko w sobie co potrzeba do VFX.

houdini ma to do siebie ze poza skryptowaniem w pythonie nie musisz nic pisac jak np w majce za pomocą MEL'a, wszytsko robisz proceduralnie (o ile sie nie myle) pracując na tzw nodach wiec prorgam do VFX jak najbardziej sie nadaje. a co do pyrofx to jest to wewnetrzny system bodajze fluidow w houdi.

o flowline zapomnij, poza scanline nikt go nie widzial na oczy jak ci piszą juz wyzej. a nawet jak by byl dostepny to napewno nie za male pieniadze. poza tym do symualcji wody wystracza ci wewnetrzne fluidy houdiniego, ale oczywiscie nic nie stoi na przeszkoddzie uzywania realflow.

zbrush jest stosunkowo tani w pl, znalazlem w jednym sklepie za bodajze ~1200zł i jesli chcesz uzywac go do sculptingu (bo jedynie do tego sie nadaje) to oczywiscie ze dobrze go wziasc.

poza tym na korzysc houdiniego rpzemawia tez toze ma w sobie juz gotowe rigi dla czworonogow i ludzi i mozna je modyfikowac wedlug potrzeb, a jak potrzeba przeniesc cos z innych prorgamow, np symulacje particli to masz jeszcze Collade ktora ktora jest bodajze darmowa, ale pozwala na transfer wielu rzeczy z jednego progrmau do drugiego. mozesz robic transer dowolnych rzeczy z dowolnego prorgamu do takiego jakiego chcesz (w teorii mozna wszystko, nie wiem jak jest w praktyce bo nigdy nie korzystalem z colady)

kolego saq, musisz sprecyzowac co dokladnie chcesz robic, czy to maja byc tylko vfx(wybuchy, ogien, woda, roztrzaskiwanie rzeczy itp) czy ma byc tez animacja postaci bo pojecie vfx jest szerokie, czesc robi sie w prorgamach 3d a czesc w kompozycji.

no i jak wyzej napisali to do modelingu rpzydal by sie jakis prorgam bo wlasnie houdini ma z tym problemy, niby mozna ale ciezko jest. mozesz uzywac np darmowego wingsa do modelingu albo uzyc modo bądz okrojonej wersji cinema 4d ktora nie jest az taka droga, cos ok 4-5kzł (bez dodatkowych modulow)

Edytowane przez Tomasz_87
Napisano

Lightwave mial swoje dni chwały (ver. 5/6). Newtek przestał rozwijać go (każdy update to tylko dodatkowe pluginy pisane przez użytkowników), liczba koderów się drastycznie zmniejszyła (część z nich założyło firmę Luxology). Core jest ich jakąś deską ratunku ale wg. mnie troche za późno się obudzili i będzie im strasznie ciężko sie przebić przez rynek.

 

Niemiecka firma Flowline się mocno rozwineła (mają już swoje oddziały w LA itd) dostęp do ich softu mają tylko wybrane firmy (jak MPC)

 

Realflow, nie zapominajmy, że nie jest to plugin ale osobny program głównie do fluidów (bo inne jego możliwości na dzień dzisiejszy tracą sens. Jak RBD które w wiekszości pakietów jest bardzo rozbudowany). Sądze, ze dla Ciebie jako plastyka mało Ci sie przyda.

 

Houdini jest to program głównie dla TD.

 

3DMax jest to program łatwy do przyswojenia, zajdziesz wiele materiałów oraz 90% firm w Polsce go używa.

 

Do wyboru masz jeszcze Maya i XSI.

Cinema4D pozostawił bym jako 'dodatek' do compositingu bądź vizek itd (ale to moja prywatne zdanie)..

 

Potestuj wszystkie, zobacz jak Ci się pracuje i sprawdź jaki soft ma Twój przyszły pracodawca.

Napisano
Houdini jest to program głównie dla TD.

 

A co potem Ci mityczni TD robią ze swoją pracą? Do szuflady chowają? Houdini nie jest dla TD, tylko dla animatorów fx'ów. Dla kierowników technicznych on jest po prostu wygodny, więc go lubią (w każdym razie ci bystrzejsi) .

Napisano

@tmdag, jesli autor postu nie chce sie uczyc pisania skryptow w melu to najlepszym wyjsciem do vfx i animacji bedzie wlasnie houdini, tam skrtyptowanie ogranicza sie jedynie do pythona ktorego uzywasz do manipulowania wartosciami roznych rzeczy (chociaz chyba tez mozna pisac wlasne skrypty czy pluginy w pythonie, nie wiem o tym niestety)

no i chyba jeszcze dobrym wyjsciem bedzie softimage xsi, a o cinema 4d wposminalem jak prorgam tylko i wylacznie do modelingu ale do modelowania lepszy byl by modo tylko nie wiem jaka jest roznica w cenie.

a co do maxa to wlasnie w polsce traktuje sie go jak nie wiadomo co, jak by byl niewiadomo jakim prorgamem ( co oczywiscie nie znaczy ze jest zly) a inne rownie dobre a nawet lepsze odstawia sie na bok,

owszem, uzywa sie majki, cinemy 4d lub xsi ale to są wyjatki, glownie max i maya a cinema 4d glownie do wizualizacji jest uzywana no a reszta? reszta jakby nie istaniala ... dziwne podejscie no ale co tam, jesli chce sie uzywac houdiniego to chyba lepiej wyjechac za granice niz szukac na prozno firmy w oplsce ktora bedzie specjalnie go kupywala dla jednego pracownika albo takiej ktora go ma na stanie, co graniczy chyba z cudem bo poza platige chyba nikt go nie uzywa w pl (o ile tam go w ogole maja)

Napisano

Dziękuję wszystkim za pomoc. Zdecydowałem się na Houdini

Napisano
...co graniczy chyba z cudem bo poza platige chyba nikt go nie uzywa w pl (o ile tam go w ogole maja)

 

 

hehe - jest taka jedna firma w Polsce i nie jest to Platige (chociaż akurat nie wiem czego używają w Pi)

Napisano (edytowane)
Lightwave mial swoje dni chwały (ver. 5/6). Newtek przestał rozwijać go (każdy update to tylko dodatkowe pluginy pisane przez użytkowników), liczba koderów się drastycznie zmniejszyła (część z nich założyło firmę Luxology). Core jest ich jakąś deską ratunku ale wg. mnie troche za późno się obudzili i będzie im strasznie ciężko sie przebić przez rynek.

 

Co drugie zdanie to jakas mitologia. Nie ma to jak pisanie o programie ktorego sie na oczy widzialo pare lat wczesniej lub wogole.

 

hehe - jest taka jedna firma w Polsce i nie jest to Platige (chociaż akurat nie wiem czego używają w Pi)

Houdini to chyba wylacznie w HumanArk.

Edytowane przez Alibaba
Napisano
@tmdag, jesli autor postu nie chce sie uczyc pisania skryptow w melu to najlepszym wyjsciem do vfx i animacji bedzie wlasnie houdini, tam skrtyptowanie ogranicza sie jedynie do pythona ktorego uzywasz do manipulowania wartosciami roznych rzeczy (chociaz chyba tez mozna pisac wlasne skrypty czy pluginy w pythonie, nie wiem o tym niestety)

 

To uproszczenie jest. Skryptować w Houdinim można, a nawet trzeba jak się chce być sprawnym zawodnikiem. Różnica polega na tym, że nie trzeba skryptować każdej rzeczy, która w Mai wymagałby już skryptowania, czyli wszystko, do czego nie ma przycisku na shelfie. Odpada więszkość nędznego skrytowania byle automatyki czy customowym panelów. Poza tym jednak skryptuje się dużo, zarówno w Pythonie, jak i hscripcie (+expressions) + VEX. Tyle że, jak mówię, robi się to najczęściej na wyższym poziomie zagadnień.

 

a co do maxa to wlasnie w polsce traktuje sie go jak nie wiadomo co, jak by byl niewiadomo jakim prorgamem ( co oczywiscie nie znaczy ze jest zly) a inne rownie dobre a nawet lepsze odstawia sie na bok,

owszem, uzywa sie majki, cinemy 4d lub xsi ale to są wyjatki, glownie max i maya a cinema 4d glownie do wizualizacji jest uzywana no a reszta? reszta jakby nie istaniala

Nie wiem, skąd takie opinie. W każdym razie jeśli idzie o reklame i vfx, max dominuje z tego samego powodu, z którego dominuje na świecie (nie tylko w Polsce), jest najpopularniejszy wśród użytkowników i jest dla niego wiele doskonałych pluginów.

 

Nie zmienia to faktu, że bodaj w każdej firmie w Warszawie, używa się wielu innych narzędzi, a także Mai, jako podstawowy soft.

 

... dziwne podejscie no ale co tam, jesli chce sie uzywac houdiniego to chyba lepiej wyjechac za granice niz szukac na prozno firmy w oplsce ktora bedzie specjalnie go kupywala dla jednego pracownika albo takiej ktora go ma na stanie, co graniczy chyba z cudem bo poza platige chyba nikt go nie uzywa w pl (o ile tam go w ogole maja)

 

Znów, nie jest to prawda. Strzelam, że legalnych licencji jest kilkanaście (?). Conajmniej 4 studia w Wawie używa od czasu do czasu Houdiniego i ta liczba stale się zwiększa. W Ha jest go po prostu najwięcej.

Napisano

ja oczywiscie nie skreslam maxa i nie uwazam za zły czy gorszy program bo fakt, ma calkiem dobre pluginy jak afterburn czy fumefx, tak samo nie skreslam innych prorgamow.

no ale w poslce i tak malo jest urzytkownikow houdiniego, poza tym wszedzie uzywa sie kombinacji kilku programow i miesza sie ich mozliwosci bo jak wiadomo zaden program nie jest w 100% idealny, kazdemu czegos brakuje i uzupelnia sie braki innym softem ktory ma to czego brakuje drugiemu, dlatego wieksze i srednie studia inwestują w kilka prorgamow,a nie tylko jeden.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności