Piotreq91 Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 Witam mam pytanie odnośnie zapisywania mapy fg. Robię animację w której przemieszczać będzie się tylko kamera. Jak zapisać taką mapkę mam maxa 2010 i w sekcji reuse fg map mam do wyboru takie opcje. incrementally add points to fg map file oraz read fg points only from existing map file. Którą wybrać i co dalej? Z góry dzieki za pomoc:)
Przemekd Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 ja to robię w ten sposób: biorę "Incrementaly.." i renderuje to najpierw w jakosci FG -Draft i małej rozdzielczosci np 200px , zaznaczając opcję "calculate only fg and skip final render" (czy jakoś tak), potem renderuję jeszcze raz na jakości FG High. Na koniec zmieniam na "read only" i wybieram rozdzielczość do końcowego renderu. jak jest to animacja to biorę żeby nie renderował każdej klatki, tylko np co 10
Piotreq91 Napisano 7 Marzec 2010 Autor Napisano 7 Marzec 2010 (edytowane) a co to daje że pierwsze w jakości draft i małej rozdzielczości potem high?? A co z resztą klatek?? Ja teraz dałem od razu rozdzielczość wysoką i wyskokie ustawienia fg i strasznie długo się liczy 1 klatka i nie wiem ile 2 potrwa. Mój numer gg, jak się znacie to piszcie:) 2898394 Edytowane 7 Marzec 2010 przez Piotreq91
Przemekd Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 to zrób tak jak napisałem i będzie szybciej ... a druga klatka nie potrwa już tak długo - bo mental właśnie będzie odczytywał dane z utworzonego pliku zobacz w slowniku co znaczy incrementaly i reuse
guru Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 FG jest obliczane tylko dla tego co widzi kamera. np to co jest za czajnikiem, kulą itp nie jest obliczane. Jakosc FG zalezy wylacznie od ciebie i wyniku jaki chcesz uzyskac. Najlepiej wyposrodkowac ustawienia bo każdy głupi potrafi wszystko na High ustawic. Ale oczywiscie increment moze pomoc. Mapa jest 3d wiec dodajac tworzysz cos jakby scene 3ds z punktow FG Nowy 3ds max 2010 ma w mentalu duzo fajnych nowych opcji do renderu FG. Jest specjalnie pod animacjie przygotowany ktory nie robi fg dla kazdej klatki tylko z niektorych i to interpoluje co przyspiesza render. Tu jest plik mojego kumpla o FG. http://arkadiusz.leszko.internetdsl.pl/trivialart/aleszko_mentalray.pdf Polecam tez poczytanie HELP'a na jest zwiezle i na temat.
Piotreq91 Napisano 8 Marzec 2010 Autor Napisano 8 Marzec 2010 oki dzięki panowie, już mniej więcej czaję, czyli muszę każdą klatkę doliczać i musi byc ustawione incrementally.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się