Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam mam pytanie odnośnie zapisywania mapy fg. Robię animację w której przemieszczać będzie się tylko kamera. Jak zapisać taką mapkę mam maxa 2010 i w sekcji reuse fg map mam do wyboru takie opcje. incrementally add points to fg map file oraz read fg points only from existing map file. Którą wybrać i co dalej? Z góry dzieki za pomoc:)

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja to robię w ten sposób:

biorę "Incrementaly.." i renderuje to najpierw w jakosci FG -Draft i małej rozdzielczosci np 200px , zaznaczając opcję "calculate only fg and skip final render" (czy jakoś tak), potem renderuję jeszcze raz na jakości FG High.

Na koniec zmieniam na "read only" i wybieram rozdzielczość do końcowego renderu. jak jest to animacja to biorę żeby nie renderował każdej klatki, tylko np co 10

Napisano
  • Autor

a co to daje że pierwsze w jakości draft i małej rozdzielczości potem high?? A co z resztą klatek?? Ja teraz dałem od razu rozdzielczość wysoką i wyskokie ustawienia fg i strasznie długo się liczy 1 klatka i nie wiem ile 2 potrwa.

 

Mój numer gg, jak się znacie to piszcie:)

2898394

Edytowane przez Piotreq91

Napisano

to zrób tak jak napisałem i będzie szybciej ...

a druga klatka nie potrwa już tak długo - bo mental właśnie będzie odczytywał dane z utworzonego pliku

zobacz w slowniku co znaczy incrementaly i reuse

Napisano

FG jest obliczane tylko dla tego co widzi kamera. np to co jest za czajnikiem, kulą itp nie jest obliczane. Jakosc FG zalezy wylacznie od ciebie i wyniku jaki chcesz uzyskac. Najlepiej wyposrodkowac ustawienia bo każdy głupi potrafi wszystko na High ustawic. Ale oczywiscie increment moze pomoc. Mapa jest 3d wiec dodajac tworzysz cos jakby scene 3ds z punktow FG Nowy 3ds max 2010 ma w mentalu duzo fajnych nowych opcji do renderu FG. Jest specjalnie pod animacjie przygotowany ktory nie robi fg dla kazdej klatki tylko z niektorych i to interpoluje co przyspiesza render.

 

Tu jest plik mojego kumpla o FG.

http://arkadiusz.leszko.internetdsl.pl/trivialart/aleszko_mentalray.pdf

Polecam tez poczytanie HELP'a na jest zwiezle i na temat.

Napisano
  • Autor

oki dzięki panowie, już mniej więcej czaję, czyli muszę każdą klatkę doliczać i musi byc ustawione incrementally.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.