al3r Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 Witam, pracuję nad scenką z wykorzystaniem camera match, i mam problem z materiałem matte/shadow, albo innym z ustawioną mapą jako screen. chodzi o to że plane na który jest nałożony ten materiał jest widoczny, nie zlewa się z tłem. Tak jak na obrazku poniżej. Więc tak, próbowałem regulowania mapy w output w przypadku zwykłych materiałów, ale wychodziła wypruta z kolorów. Próbowałem idealnego ustawienia kontroli ekspozycji i efekt na zdjęciu to jest najlepszy jaki udało mi się uzyskać. W przypadku matte / shadow jak odznaczam opcję aby nie był oświetlany to jest ciemny. Czy da się jakoś zrobić tak abym miał sam cień i sam refleks, a sama mapa była idealnego koloru jak tło? Chciał bym uniknąć postprodukcji w photoshopie. Jeżeli nie macie zbytnio pojęcia jak to zrobić to inne pytanie. Wiem jak wyekstraktować (jest takie słowo? :P) cień, bo renderuje się z idealną alphą i jest ok. Ale jak wyciągnąć z rendera samo odbicie? w sensie aby odbicie miało swoją alphę? Bo przy renderze reflection jest alpha ale całego plane'u. Możę znacie jakieś sensowne tutoriale? W necie znalazłem głównie takie co tłumaczą jak ustawić wirtualną kamerę, a jak już coś jest o cieniach (o odbiciach nie znalazłem) to już w normalnym oświetleniu, bez daylight. W normalnym to jeszcze da się zrobić, ale jak w moim poprzednim temacie normalne mnie nie rajcuje. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się