Jump to content

al3r

Members
  • Content Count

    64
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

al3r last won the day on May 3 2009

al3r had the most liked content!

Community Reputation

20 Excellent

About al3r

  • Rank
    Member
  • Birthday 07/18/1984

City (optional)

  • Miasto
    Bielawa
  1. kannu - z animacji jestem cienki, poza tym mam jedna (coś mi się stało z klawiatura - mam wszystkie polskie litery prócz "a"). z tym bionicll i wyszło słabo, dopiero po wymodelowaniu dowiedziałem się ze nie da się dobrze z animować czegoś co nie ma kolan). ryba747 - tak arch&designe w bioniclu (liczba pojedyńcza, drugi Pozdro
  2. Nie widziałem że sam mogę, już przeniosłem :-)
  3. Ok udało mi się odizolować refleksy i cienie a kanale alpha i po wyrenderowaniu zmontowałem Bionicla ze zdjęciem w photoshopie, dodałem trochę nieostrości aby za symulować głębię. Oto ostateczny efekt pracy i wydaje mi się ze z moimi umiejętnościami nie osiągnę na dzień dzisiejszy lepszych efektów (przydała by się chromowa kula i jej zdjęcie to można by było lepiej oświetlić scenę, ale takowej kuli nie posiadam): Jeżeli nikt nie ma nic przeciwko to proszę przenieść ten temat do prac ukończonych. Pozdrawiam
  4. Daylight to jest system, można wybrać rodzaj sun i sky i tyle, nie wiem jak zmienić cienie, ale standardowo są ustawione na raytraced. Wejdź w help->additional help i i na samym dole jest:"mr production shader library" jest to plik pdf. o tych nowych shaderach i na samym końcu jest przykładowa scena i jak to wszystko ustawić>> mam dokładnie tak samo jeśli chodzi o shadery, ale nic tam nie ma o światłach, i jestem ciekawe jak ktoś potrafił tak ładnie oświetlić tego apatcha. Jeżeli to jest daylight to jak udało mu się ustawić plane. aby się nie odróżniał. Ja winę widzę w kochanej kontroli ekspozycji i chyba wyrenderuje bez tła z samym plane i wstawie w photoshopie i pobawię się na levelach.
  5. W 3ds max Design 2009 Co do exclude to myślałem juz nad tym ale głupio się przyznać, nie mam pojęcia jak to zrobić, tak jak w zwykłym świetle to jest zaraz w pierwszej rolecie tak dla systemu Daylight nie. Próbowałem inaczej, w materiale matte w opcji direct illumination wybrałem światło jakie ma ten plane oświetlać i był to zwykły spot, problem w tym że przez kontrole ekspozycji nic to nie dawała, a jak podkręcałem moc tego spotu to wracałem do punktu wyjścia - czyli plane odznaczający się od reszty. Naprawdę nie chciał bym ustawiać tej sceny ze zwykłymi światłami ale coś czuję że będę musiał..
  6. nie mam vray propertiest bo renderuje w mentalu. :-) ale próbowałem różnych ustawień w properties dla obiektu i nic. czekam na odpwowiedź na cgtalk'u może tam coś będą wiedzieć.
  7. *** Wątek przeniesiony z Wip'a, oto finalne rendery: *** Witam, pracuję nad scenką (raczej to jeden obiekt w zdjęciu) i mam cholerny problem z uzyskaniem cieni i refleksów przy użyciu materiału matte/shadow. Może inaczej, uzyskuje cienie i refleksy ale jakim kosztem? Zdjęci wytłuamczy o co chodzi: Przerobiłem większość tutoriali, przeszukałem forum, nawet przerobiłem pdf. dotyczący Procedural shaders w 3ds maxie. Wątek założyłem w pomocy dotyczącej oświetlenia renderowania ale nikt się nie odezwał więc zakładam WIP'a. Pytanie, jak sprawić aby element na który został nałożony materiał matte/shadow, (próbowałem też ze zwykły materiałem z mapą w diffuse ustawioną na screen) był niewidzialny? W zwykłym oświetleniu to jest możliwe, ale gdy używam słońca i jakiejś kontroli ekspozycji to element blaknie. To co widzicie na zdjęciu to najlepsze co mi się udało osiągnąć manipulując ustawieniami kontroli ekspozycji i parametrami mapy (output. rgb level itd.) Do tych co są zaznajomieni z plikiem pdf. w pomocy dotyczącym tych shaderów, na końcu jest przykładowa scenka z apatchem wstawionym w jakiś plac budowy, jak myślicie jakich świateł tam użyli?
  8. Witam, pracuję nad scenką z wykorzystaniem camera match, i mam problem z materiałem matte/shadow, albo innym z ustawioną mapą jako screen. chodzi o to że plane na który jest nałożony ten materiał jest widoczny, nie zlewa się z tłem. Tak jak na obrazku poniżej. Więc tak, próbowałem regulowania mapy w output w przypadku zwykłych materiałów, ale wychodziła wypruta z kolorów. Próbowałem idealnego ustawienia kontroli ekspozycji i efekt na zdjęciu to jest najlepszy jaki udało mi się uzyskać. W przypadku matte / shadow jak odznaczam opcję aby nie był oświetlany to jest ciemny. Czy da się jakoś zrobić tak abym miał sam cień i sam refleks, a sama mapa była idealnego koloru jak tło? Chciał bym uniknąć postprodukcji w photoshopie. Jeżeli nie macie zbytnio pojęcia jak to zrobić to inne pytanie. Wiem jak wyekstraktować (jest takie słowo? :P) cień, bo renderuje się z idealną alphą i jest ok. Ale jak wyciągnąć z rendera samo odbicie? w sensie aby odbicie miało swoją alphę? Bo przy renderze reflection jest alpha ale całego plane'u. Możę znacie jakieś sensowne tutoriale? W necie znalazłem głównie takie co tłumaczą jak ustawić wirtualną kamerę, a jak już coś jest o cieniach (o odbiciach nie znalazłem) to już w normalnym oświetleniu, bez daylight. W normalnym to jeszcze da się zrobić, ale jak w moim poprzednim temacie normalne mnie nie rajcuje. Z góry dzięki za odpowiedzi.
  9. Witam, więc tak aby tło było jakie chcesz polecam wykorzystać jako mapę tła: "Environment/Backgroud switcher" następnie kopiujesz mapę jako instance do edytora map i odpowiednio w reflection wrzucasz swoją HDR'kę a w Background co chcesz (albo nic i wybierasz kolor). Jeszcze co do tego problemu odbić, jak ktoś by się uparł co do odbicia w kanale environment to w fotograficznej kontroli ekspozycji w rolecie physical scale zaznaczyć opcję untitles, bądź zmienić na logarytmiczną kontrolę ekspozycji, którą moim zdaniem lepiej sprawuje się w metodzie nr 3, czyli HDR jako Environment sceny.
  10. Ok temat w miarę rozgryzłem. Wyłączenie skylight nie wchodziło w grę. Próbowałem wszystkiego i za cholerę nie udało mi się z tłem z włączoną fotograficzną kontrolą ekspozycji. Znaczy się tło pojawiało się, raz ciemniej raz jaśniej ale nie o to mi chodziło, miało być zawsze takie same a nie przetwarzane w różnym stopniu. Natomiast przy logarytmicznej działało tak jak chciałem. Jaj się zaczynały jak przełączałem ze mr sky na inne i spowrotem, to przestawało działać. Problem był w "Aerial Perspective" trzeba wyłączyć i jest git :-)
  11. Witam podpisuję się do problemu, tylko render kanału alpha mnie nie satysfakcjonuje. Pracuję nad sceną pokoju dziecięcego - zdjęcie półki z zabawkami w którą chcę wstawić model 3D tak aby był nierozróżnialny od zabawek - dlatego interesuje mnie podgląd na bieżąco a nie ciągłe przerzucanie renderu do photoshopa. W standardowym oświetleniu tło renderuje się bez problemu, jednak gdy wrzucę daylight to tło znika, problemem jest kontrola expozycji, gdy ją wyłączę tło pojawia się na nowo (no ale wtedy model jest prześwietlony) opcja:"process background and environment maps" włączona czy wyłączona - efekt ten sam - brak tła. Próbowałem nawet w tło wrzucić background switcher i jako wyświetlane tło dałem zdjęcie, a jako przetwarzane (refleksy itd) psychical sky i dalej brak tła. Podsumowując jak sprawić aby tłem było zdjęcie jpg przy włączonej kontroli ekspozycji?
  12. Witam, to jest moja pierwsza wizualizacja więc zabrałem się za aktualne pomieszczenie w moim domu. Zanim uznam pracę jako skończoną potrzebuje waszej pomocy bo utknąłem w paru miejscach. Od razu napisze, że najpierw szukam wszelkich tutoriali, książek itd, a dopiero później kieruje pytania na forum. Zdjęcie aktualnej kuchni: Kadrowanie wizualizacji narzuciło zdjęcie, w finalnej scenie zrezygnowałem z paru elementów: Wizualizacja była przewidziana na ogólny kadr, bez przybliżeń. Pokusiłem się jednak zbliżeniami, na których nie rzuca się np mała ilość polygonów (szczególnie mikrofala i czajnik) i słabe tekstury (banany, firanka). Wszystko było renderowane w mentalu, i chciał bym aby już czysty render był akceptowalny, bez poprawiania w photoshopie, przydatne jak by się chciało mini animacje zrobić (np jakiś najazd kamery). Stąd pytania: 1. Do ogólnego renderu - jak zrobić idealną biel w oknie? Pierwotnie próbowałem z glarą ale nie wyszło najjaśniejsza była na ścianie przy oknie, a nie w samym oknie. Na tym renderze jest plane z białym świecącym materiałem arch&designe i dalej to nie jest biel jaką bym sobie życzył. Pomijając fakt że jak renderowałem z plane w scenie (plane wyłaczony kompletnie z rzucania cieni, z fg i gi) to całe gi szło na łeb na szyje, musiałem go dorenderowywać (nie ma to jak słowotwórstwo:P) jako wycinek. 2. Do odbicia w mikrofali, materiał to arch&designe i wydaje mi się że od końca firanki już powino być czarno, bo ściana jest dalej niż firanka. Z drugiej strony światło odbija się od wewnętrznej strony firanki i leci naścianę nad kaloryferem oświetlając ja. Próbowałem już z ustawieniami odległości odbić, z mocą odbić itd itp, czy jest na to jakaś inna rada niż photoshop? 3. Co do butelek (pomijając wyblakłą naklejkę (przez mentala wszystkie tekstury strasznie bledną; szczerze nie wiem jak jest w innch renderach bo dopiero się uczę renderowania i skupiłem się na mentalu) i zbyt nasyconą deskę do krojenia. Tutaj problem ze szkłem i z tymi czarnymi plamami w dzbanku. Wszędzie ustawiałem ilość przejść refraction i reflection, w renderze w materiale. Materiał to oczywiście arch&design. Przydał by mi się jakiś specjalista od tego materiału. 4. Na kadrze z chlebakiem - banany przemilczę bo to tylko moje lenistwo, ale kochane pomarańcze, czy ktoś ma jakaś metodę na nie? Wiem jak wygląda pomarańcza, czym charakteryzuje się jej tektura, materiał standardowo u mnie arch&design, próbowałem z bumpem, z displace, wszelkie ustawienia glossiness i reflection a mimo to wychodzi mi taka super sucha. 5. Co do firanki to zbliżenie tylko tak dla zasady, ale ona nie nadaje się na żadne zoomy:P Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za wszelką pomoc
  13. Witam ponownie po już nie pamiętam której przerwie. Zdaje sobie sprawę że jestem ciężkim przypadkiem na tym forum no ale co tam :-) Chciał bym już zakończyć ten projekt i wrzucić go do ukończonych prac ale do togo potrzebuje waszej pomocy (jak zwykle:P). Wrzucam aktualne renderki i zrzut ekranu z ustawieniem świateł. Problem jest z rawkami, nie chcą odbijać swiatła tak jak bym sobie tego życzył. Nie wiem czy to problem materiału - multi-sub, górną część rawki Arch&Design metal, reflectivity: 0,8; glossiness: 0,3; na boki (bo wytarte przez szczęki hamulcowe) ten sam tylko glossiness 0,5. Co do naklejki GRAND i innych to szukałem materiałów odpowiedzialnych za dyfrakcje światła (tak to się pisze? ) i nawet jakiś znalazłem ale za nic nie udało mi się go obsłużyć więc tekstura to zdjęcie obrobione w photoshopie. Rendery bez postprodukcji, rower pozostanie na czarnym tle bo już mam dość tego projektu (pewnie tak samo jak wy:P). Pozdrawiam
  14. witam po małej przerwie. No to powiem krótko, leżę i kwiczę... Więc tak, posiedziałem trochę nad materiałami (na razie bez naklejek, to na końcu) i doszedłem do wniosku że nie ma czegoś takiego jak uniwersalne o teksturowanie i uniwersalne studiu do teksturowania - wniosku do jakiego próbowaliście mnie przekonać, no ale jak człowiek sam nie sprawdzi to się nie nauczy. Cała akcja teksturowania dała mi się w kość, to dla relaksu postanowiłem zrobić jakieś ujęcie... no i kolejna klapa. Tweety - próbowałem z tymi światłami ustawionymi na area, z boxami świecącymi, ale afekty nie zadowalające, będę musiał poszukać jakiegoś dobrego tutoriala takiego studia. Oleksiak - nie, nie próbowałem studia U, może dlatego że chce zachować tło w ciemnej tonacji, więc całe Gi na nic się nie przyda. Tutaj mały upgrade: Więc nie wszystko o teksturowane, rama ma inny lakier niż wykończenia (początek amortyzatora, kierownica, rura pod siodełkiem). Kombinowałem zrobić wersje minimalistyczną - 4 światła, 1 główne, 3 dopełniające. Zero HDRi, chce mieć tylko "studyjne" odbłyski. Materiał rafki do poprawy, zresztą jak zobaczyliście i się mało nie przewróciliście ze strachu to i tak dobrze. Aha, całość się renderowała 13 min, mitchel 1/16 nie podołał ze szprychami. Fg, 1 bounce, prawie draft (jedynie FG denisty 0,3). POMOCY !!! :-) Każdy komentarz, każda sugestia i każdy pomysł na wagę złota.
  15. co do veretxów jak problem się będzie pojawiał częściej to chyba wyłączę to opcje jak mówisz. Kiedyś max pod opengl chodził szybciej, teraz niestety śmiga lepiej pod dx, więc przełączenie na opengl nie wchodzi w rachubę. Co do AutoCam, to wywaliłem i zobaczymy jak to będzie śmigać. Dzięki za odpowiedź :-)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy