Jump to content

Dziwny problem przy wybieraniu obiektów 3D Studio Max 2009


Mr_SAN
 Share

Recommended Posts

Witam. Od niedawna przesiadlem sie na Maxa 2009. Zauwazylem pewna dziwną rzecz. Mianowicie gdy mam jakies duze zblizenie na jakis obiekt (np. gdy musze grzebiac w siatce) to przy zaznaczeniu vertexu lub nawet samego obiektu widok jakby obraca mi sie o 180 stopni. Tak jakby max za mnie decydowal z jakiego kątu bedzie mi wygodniej pracowac ;/ z taka tylko roznica, ze ten "nowy" kąt jaki obiera Max raczej przybiera wartosci losowe i zazwyczaj po tym "czyms" wogole nie widze tego obiektu tylko inna czesc sceny. Spotkał sie już ktoś z czyms podobnym?

Edited by Mr_SAN
Link to comment
Share on other sites

Dziex :) Widze, ze tez tak bede musiał robic. Wprawdzie jest to naprawa skutków a nie przyczyny, ale co poradzic - zadne hotfixy tego nie objeły :( Ma ktos jeszcze taki problem i znalazł moze przyczyne?

Link to comment
Share on other sites

Z góry przepraszam, że odświeżam stary wątek, ale znalazłem rozwiązanie tego problemu.

To dziwne zachowanie viewportu wynika z tej dodanej nowej unkcji w Maxie 2009: Steering Wheels (to te dziwne ikonki, ktore sie na starcie pokazuja i maja teoretycznie ułatwic poruszanie sie we viewportach - efekt jak dla mnie odwrotny).

 

Jak je wylaczyc:

 

Nalezy kliknac prawym na Perspective --> Configure --> Zakładka Steering Wheels i wyczyscic wszystko. Dzieki temu nie beda sie na starcie wogole pokazywac.

 

Jesli chodzi o dziwne zachowanie przy wybieraniu obiektow we viewporcie na duzym zblizeniu to nalezy takze wyzerowac zaznaczenie "Selection Sensivity" - rownież znajduje sie w tym samym miejscu, które wyzej opisałem. Mam nadzieje, ze komus się to przyda ;)

 

Pozdrawiam.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Co do tych steering wheels to ja na starcie je wyłączyłem. Mam nadzieję, że odznaczenie opcji selection sensitivity i keep scene upright pomoże w zmianach widoków na dużym zoomie.

 

Pojawił się u mnie za to inny problem, czasami jak pracuje na (w?) sub-selection to znikają mi vertexy. I za cholerkę nie wiem jak je przywrócić. Jedynie ponowny start maxa czasami pomaga. Spotkał się ktoś kiedyś z tym problemem? Tak wiem, nie odrobiłem pracy domowej, zaraz poszukam czegoś o znikających vertexach, po prostu tak mi się przypomniało to od razu napisałem.

 

Ok trochę poszperałem i znalazłem różne rozwiązania, ale one nie tyczą się mojego problemu. U mnie vertexy znikają czysto graficznie. Mogę je zaznaczyć "na ślepo" (np. sugerując się przecinającymi się krawędziami) i je edytować, ale ich po prostu nie widać.

Edited by al3r
Link to comment
Share on other sites

Te steering wheel i viewcube to najlepiej odrazu wykasować-plik AutoCamMax.gup w folderze stdplugs-np.u mnie samo wyłączenie w menu nie pomogło.Znikające vertexy też miałem w max 2009 pod direct x9,pomagało tylko wyłączenie opcji show vertices as dots w customize/preferences/viewports-będą malutkie ale lepsze takie niż żadne;)Jak przełączałem z direct x na opengl vertexy już nie znikały ale przy dużej ilości poly wydajność niższa niż pod directem.W trialu max 2010 już nie znikają (przynajmniej u mnie);)ale AutoCamMax.gup i tak musiałem wywalic bo się tak wievporty cięły przy zoomowaniu że nic się nie dało robić...

Link to comment
Share on other sites

co do veretxów jak problem się będzie pojawiał częściej to chyba wyłączę to opcje jak mówisz.

Kiedyś max pod opengl chodził szybciej, teraz niestety śmiga lepiej pod dx, więc przełączenie na opengl nie wchodzi w rachubę.

Co do AutoCam, to wywaliłem i zobaczymy jak to będzie śmigać.

Dzięki za odpowiedź :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy