al3r Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Witam, pracuję nad scenką z wykorzystaniem camera match, i mam problem z materiałem matte/shadow, albo innym z ustawioną mapą jako screen. chodzi o to że plane na który jest nałożony ten materiał jest widoczny, nie zlewa się z tłem. Tak jak na obrazku poniżej. Więc tak, próbowałem regulowania mapy w output w przypadku zwykłych materiałów, ale wychodziła wypruta z kolorów. Próbowałem idealnego ustawienia kontroli ekspozycji i efekt na zdjęciu to jest najlepszy jaki udało mi się uzyskać. W przypadku matte / shadow jak odznaczam opcję aby nie był oświetlany to jest ciemny. Czy da się jakoś zrobić tak abym miał sam cień i sam refleks, a sama mapa była idealnego koloru jak tło? Chciał bym uniknąć postprodukcji w photoshopie. Jeżeli nie macie zbytnio pojęcia jak to zrobić to inne pytanie. Wiem jak wyekstraktować (jest takie słowo? :P) cień, bo renderuje się z idealną alphą i jest ok. Ale jak wyciągnąć z rendera samo odbicie? w sensie aby odbicie miało swoją alphę? Bo przy renderze reflection jest alpha ale całego plane'u. Możę znacie jakieś sensowne tutoriale? W necie znalazłem głównie takie co tłumaczą jak ustawić wirtualną kamerę, a jak już coś jest o cieniach (o odbiciach nie znalazłem) to już w normalnym oświetleniu, bez daylight. W normalnym to jeszcze da się zrobić, ale jak w moim poprzednim temacie normalne mnie nie rajcuje. Z góry dzięki za odpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now