Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam jako że jestem poczatkujacym uzytkownikiem to mam pare pytan. Interesuje mnie glownie teksturowanie do game art i chcialem zapytac jak stworzyc tekstury specullar, diffuse, i normal. Pytanie moze glupie ale szukam jakiegos tutka. Rozumiem ze bawie sie w photoshopie a potem przypisuje do materialu. tylko jaka jest roznica miedzy specular i normal, duffuse to kolor. Z gory dziekuje za pomoc i za jakiegos tutka i do psd i do maya.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

specular to mapa połyskliwości. Określasz na niej jak mocno obiekt "błyszczy" w danym miejscu. Normal mapa określa wektor normalnej w punkcie.

Napisano

a teraz z polskiego na nasze - Specular to jest tam gdzie jak pada światło to jak na tym obrazku na którym zrobiłeś specular jest białe to znaczy że bardzo odbija światło a jak czarne to wcale

 

normal mapa czyli jak silnik to obsługuje a już większość obsługuje to to daje to że jak np robisz np drzewo to nie będziesz się bawił żeby zrobić tą korę bo po 1 to by miało zbyt dużo trójkątów a po 2 za dużo roboty tylko walniesz taką normal mapę i już masz całą korę (normal mape można zrobić w crazybump)

Napisano

Mam trochę podobne pytanie więc nie chciałem tworzyć nowego tematu.

 

Mam teksturę, którą chciałbym trochę podrasować, dołożyć normal mapping itp. Użyłem CrazyBump żeby zrobić taką teksturę - wszytko wygląda ładnie tylko jak to złożyć teraz do kupy (do jednego dds-a)? Konieczny jest 3DMax czy można to zrobić w photoshopie? Chodzi mi tylko o podmianę tekstury.

Jak łatwo wywnioskować z powyższego jestem zupełnie zielony.:(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności