Gość adrian_b Napisano 16 Marzec 2010 Napisano 16 Marzec 2010 Witam jako że jestem poczatkujacym uzytkownikiem to mam pare pytan. Interesuje mnie glownie teksturowanie do game art i chcialem zapytac jak stworzyc tekstury specullar, diffuse, i normal. Pytanie moze glupie ale szukam jakiegos tutka. Rozumiem ze bawie sie w photoshopie a potem przypisuje do materialu. tylko jaka jest roznica miedzy specular i normal, duffuse to kolor. Z gory dziekuje za pomoc i za jakiegos tutka i do psd i do maya.
Kroopson Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 specular to mapa połyskliwości. Określasz na niej jak mocno obiekt "błyszczy" w danym miejscu. Normal mapa określa wektor normalnej w punkcie.
ciacho191 Napisano 18 Marzec 2010 Napisano 18 Marzec 2010 a teraz z polskiego na nasze - Specular to jest tam gdzie jak pada światło to jak na tym obrazku na którym zrobiłeś specular jest białe to znaczy że bardzo odbija światło a jak czarne to wcale normal mapa czyli jak silnik to obsługuje a już większość obsługuje to to daje to że jak np robisz np drzewo to nie będziesz się bawił żeby zrobić tą korę bo po 1 to by miało zbyt dużo trójkątów a po 2 za dużo roboty tylko walniesz taką normal mapę i już masz całą korę (normal mape można zrobić w crazybump)
Goblin Wizard Napisano 8 Kwiecień 2010 Napisano 8 Kwiecień 2010 Mam trochę podobne pytanie więc nie chciałem tworzyć nowego tematu. Mam teksturę, którą chciałbym trochę podrasować, dołożyć normal mapping itp. Użyłem CrazyBump żeby zrobić taką teksturę - wszytko wygląda ładnie tylko jak to złożyć teraz do kupy (do jednego dds-a)? Konieczny jest 3DMax czy można to zrobić w photoshopie? Chodzi mi tylko o podmianę tekstury. Jak łatwo wywnioskować z powyższego jestem zupełnie zielony.:(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się