Gość mr vertex Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 (edytowane) Witam! To mój pierwszy temat. Kolega doradził mi żebym w tym dziale go umieścił. Dobra, do rzeczy... Modeluję postać do mojej pracy dyplomowej. Potrzebuję mistrzowie waszej porady !!! Moja postać została przerobiona w MakeHumanie, na wzór mojego podobieństwa ;]. W mojej pracy muszę się zająć wyanimowaniem ruchów twarzy z pomocą morphingu, pod film nagrany uczelnianą kamerą. Postać opracowuje w 3d maxie. Elementy jakie zastosowałem do niej to: - Postać składa się z kilku osobnych obiektów: oczy, zęby (osobno górne/dolne), język i cała postać - Dodałem bonsy oraz help pointy do twarzy i użyłem do nich modyfikator skin; Potem dodałem modyfikator Morpher do postaci głównej , który morfuje każdą 8 zgłosek. Język został potraktowany tak samo. Problem mam natomiast z zębami dolnymi. Nie wiem jak je poruszyć. Podlinkowane są one do kości, która robi za żuchwę. Jako rigg na głównej postaci działa pięknie, ale gdy używany jest morphing, robi się nie wesoło. Usta się poruszają, a zęby jak stały, tak stoją w miejscu. Zdjęcie z problem (rigging zębów + morpher) Zdjęcia z celem morphingu h,ch,k,g,i,j - Szukam rozwiązania, by te dolne zęby mogły się poruszać razem z celami morfingu. Proszę was o jakąśkolwiek poradę do tego problemu? Czy istnieje może maxscript, który by temu zaradził? Edytowane 17 Marzec 2010 przez mr vertex
gutek Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 Nie wiem jak innym ale mi się obrazki nie wyświetlają. Gdzie studiujesz? U mnie na uczelni w tym roku stwierdzono, że graficy mają na prace dyplomowe oddawać programy, a nie prace graficzne. O zgrozo! Zazdroszcze Ci.
Gość kakaku Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 mi również się nie pokazują. Też się wybieram w tym roku na jakieś studia z 3d:) Jakby ktoś miał jakiekolwiek fajne szkoly to mowic:D
Gość mr vertex Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 Widzę że lekko zlamerzyłem z edycja zdjęć, ale już powinno być ok. Jestem na ZUTcie w Szczecinie. A co do magisterki to trafił mi się fajny promotor i super temat. To był chyba uczelniany fart. A co do tematu to rozwiązał ktoś już ten problem?
Gość mr vertex Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 no dobra znalazłem coś co pomogło by, ALE!!! ja nigdy nie bawiłem się w maxscriptem. To jest link, który mógłby mi bardzo pomóc: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/linking_vertex/vertex_01.php Kto mi pomoże zinterpretować ten skrypt z linku?
kotisded Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 Popraw tą twarz bo strasznie pokrzywiona jest. Żeby aplikować mesh smooth musisz mieć siatkę z kwadratów nie z trójkątów. Poza tym wydłuża ci to mocno czas renderu, w animacji to jednak ważne. Powodzenia.
Gość Gosc Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 no stary, ale jak robiles glowe, i robiles stadia dla morphera, to nie mogles z zebami? mialbys problem z glowy... zeby tez by sie morphowaly :D chyba nie musze mowic ze mozna wejsc w subobject:Element i obrocic sobie zabki tak zeby pasowaly do znieksztalconych ust
dac77 Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 Popraw tą twarz bo strasznie pokrzywiona jest. Żeby aplikować mesh smooth musisz mieć siatkę z kwadratów nie z trójkątów. Poza tym wydłuża ci to mocno czas renderu, w animacji to jednak ważne. Powodzenia. Gratuluję pomysłu prosto z Matrixa. W czasie renderingu i tak wszystko jest trójkątem. Kwadraty byłyby lepsze ze względu na cieniowanie i ewentualne subdivision. Trudno jest animować jak się nie ma porządnej geometrii.
kotisded Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 dac77: Niema za co. A liczba elementów na scenie przy pracy magicznie dwukrotnie się zmniejsza, bo komputer wie, że przy renderze to i tak będą trójkąty. Ram ignoruje trójkąty bo ma focha. Zrobiłem test- pokrzywiona sfera i box, oba z odbiciami, i dużą ilością poly, 2x mr Area omni. Pięć prób renderów. Kwadraty: 4x35sec, 1x36sec Trójkąty: 1x38sec 3x37sex 1x36sec
Gość mr vertex Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 Dzięki za rady Panowie, na pewno z nich skorzystam. A co do problemu to został pokonany, to dzięki poradzie tjvikinga. Użyłem następujące modyfikatory: skin i Morpher. Potem połączyłem Morphy w Parameter Wire Dialog. :] i to teraz działa jak należy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się