Napisano 17 Marzec 201015 l Witam! To mój pierwszy temat. Kolega doradził mi żebym w tym dziale go umieścił. Dobra, do rzeczy... Modeluję postać do mojej pracy dyplomowej. Potrzebuję mistrzowie waszej porady !!! Moja postać została przerobiona w MakeHumanie, na wzór mojego podobieństwa ;]. W mojej pracy muszę się zająć wyanimowaniem ruchów twarzy z pomocą morphingu, pod film nagrany uczelnianą kamerą. Postać opracowuje w 3d maxie. Elementy jakie zastosowałem do niej to: - Postać składa się z kilku osobnych obiektów: oczy, zęby (osobno górne/dolne), język i cała postać - Dodałem bonsy oraz help pointy do twarzy i użyłem do nich modyfikator skin; Potem dodałem modyfikator Morpher do postaci głównej , który morfuje każdą 8 zgłosek. Język został potraktowany tak samo. Problem mam natomiast z zębami dolnymi. Nie wiem jak je poruszyć. Podlinkowane są one do kości, która robi za żuchwę. Jako rigg na głównej postaci działa pięknie, ale gdy używany jest morphing, robi się nie wesoło. Usta się poruszają, a zęby jak stały, tak stoją w miejscu. Zdjęcie z problem (rigging zębów + morpher) Zdjęcia z celem morphingu h,ch,k,g,i,j - Szukam rozwiązania, by te dolne zęby mogły się poruszać razem z celami morfingu. Proszę was o jakąśkolwiek poradę do tego problemu? Czy istnieje może maxscript, który by temu zaradził? Edytowane 17 Marzec 201015 l przez mr vertex
Napisano 17 Marzec 201015 l Nie wiem jak innym ale mi się obrazki nie wyświetlają. Gdzie studiujesz? U mnie na uczelni w tym roku stwierdzono, że graficy mają na prace dyplomowe oddawać programy, a nie prace graficzne. O zgrozo! Zazdroszcze Ci.
Napisano 17 Marzec 201015 l mi również się nie pokazują. Też się wybieram w tym roku na jakieś studia z 3d:) Jakby ktoś miał jakiekolwiek fajne szkoly to mowic:D
Napisano 17 Marzec 201015 l Widzę że lekko zlamerzyłem z edycja zdjęć, ale już powinno być ok. Jestem na ZUTcie w Szczecinie. A co do magisterki to trafił mi się fajny promotor i super temat. To był chyba uczelniany fart. A co do tematu to rozwiązał ktoś już ten problem?
Napisano 17 Marzec 201015 l no dobra znalazłem coś co pomogło by, ALE!!! ja nigdy nie bawiłem się w maxscriptem. To jest link, który mógłby mi bardzo pomóc: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/linking_vertex/vertex_01.php Kto mi pomoże zinterpretować ten skrypt z linku?
Napisano 17 Marzec 201015 l Popraw tą twarz bo strasznie pokrzywiona jest. Żeby aplikować mesh smooth musisz mieć siatkę z kwadratów nie z trójkątów. Poza tym wydłuża ci to mocno czas renderu, w animacji to jednak ważne. Powodzenia.
Napisano 17 Marzec 201015 l no stary, ale jak robiles glowe, i robiles stadia dla morphera, to nie mogles z zebami? mialbys problem z glowy... zeby tez by sie morphowaly :D chyba nie musze mowic ze mozna wejsc w subobject:Element i obrocic sobie zabki tak zeby pasowaly do znieksztalconych ust
Napisano 17 Marzec 201015 l Popraw tą twarz bo strasznie pokrzywiona jest. Żeby aplikować mesh smooth musisz mieć siatkę z kwadratów nie z trójkątów. Poza tym wydłuża ci to mocno czas renderu, w animacji to jednak ważne. Powodzenia. Gratuluję pomysłu prosto z Matrixa. W czasie renderingu i tak wszystko jest trójkątem. Kwadraty byłyby lepsze ze względu na cieniowanie i ewentualne subdivision. Trudno jest animować jak się nie ma porządnej geometrii.
Napisano 17 Marzec 201015 l dac77: Niema za co. A liczba elementów na scenie przy pracy magicznie dwukrotnie się zmniejsza, bo komputer wie, że przy renderze to i tak będą trójkąty. Ram ignoruje trójkąty bo ma focha. Zrobiłem test- pokrzywiona sfera i box, oba z odbiciami, i dużą ilością poly, 2x mr Area omni. Pięć prób renderów. Kwadraty: 4x35sec, 1x36sec Trójkąty: 1x38sec 3x37sex 1x36sec
Napisano 20 Marzec 201015 l Dzięki za rady Panowie, na pewno z nich skorzystam. A co do problemu to został pokonany, to dzięki poradzie tjvikinga. Użyłem następujące modyfikatory: skin i Morpher. Potem połączyłem Morphy w Parameter Wire Dialog. :] i to teraz działa jak należy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto