Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

To mój pierwszy temat. Kolega doradził mi żebym w tym dziale go umieścił.

Dobra, do rzeczy...

 

Modeluję postać do mojej pracy dyplomowej.

 

Potrzebuję mistrzowie waszej porady !!!

 

Moja postać została przerobiona w MakeHumanie, na wzór mojego podobieństwa ;]. W mojej pracy muszę się zająć wyanimowaniem ruchów twarzy z pomocą morphingu, pod film nagrany uczelnianą kamerą. Postać opracowuje w 3d maxie.

Elementy jakie zastosowałem do niej to:

 

- Postać składa się z kilku osobnych obiektów: oczy, zęby (osobno górne/dolne), język i cała postać

- Dodałem bonsy oraz help pointy do twarzy i użyłem do nich modyfikator skin; Potem dodałem modyfikator Morpher do postaci głównej , który morfuje każdą 8 zgłosek. Język został potraktowany tak samo.

 

Problem mam natomiast z zębami dolnymi. Nie wiem jak je poruszyć. Podlinkowane są one do kości, która robi za żuchwę. Jako rigg na głównej postaci działa pięknie, ale gdy używany jest morphing, robi się nie wesoło. Usta się poruszają, a zęby jak stały, tak stoją w miejscu.

 

Zdjęcie z problem (rigging zębów + morpher)

 

bzaisniayproblemdocelum.jpg

azaisniayproblemdocelum.jpg

 

Zdjęcia z celem morphingu h,ch,k,g,i,j -

 

bcelmorpphinguhgkij.jpg

acelmorpphinguhgkij1.jpg

 

 

Szukam rozwiązania, by te dolne zęby mogły się poruszać razem z celami morfingu.

 

Proszę was o jakąśkolwiek poradę do tego problemu?

Czy istnieje może maxscript, który by temu zaradził?

Edytowane przez mr vertex

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem jak innym ale mi się obrazki nie wyświetlają.

Gdzie studiujesz? U mnie na uczelni w tym roku stwierdzono, że graficy mają na prace dyplomowe oddawać programy, a nie prace graficzne. O zgrozo! Zazdroszcze Ci.

Napisano

mi również się nie pokazują. Też się wybieram w tym roku na jakieś studia z 3d:) Jakby ktoś miał jakiekolwiek fajne szkoly to mowic:D

Napisano

Widzę że lekko zlamerzyłem z edycja zdjęć, ale już powinno być ok.

 

Jestem na ZUTcie w Szczecinie. A co do magisterki to trafił mi się fajny promotor i super temat. To był chyba uczelniany fart. A co do tematu to rozwiązał ktoś już ten problem?

Napisano

no dobra znalazłem coś co pomogło by, ALE!!! ja nigdy nie bawiłem się w maxscriptem.

 

To jest link, który mógłby mi bardzo pomóc:

 

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/linking_vertex/vertex_01.php

 

Kto mi pomoże zinterpretować ten skrypt z linku?

Napisano

Popraw tą twarz bo strasznie pokrzywiona jest. Żeby aplikować mesh smooth musisz mieć siatkę z kwadratów nie z trójkątów. Poza tym wydłuża ci to mocno czas renderu, w animacji to jednak ważne.

Powodzenia.

Napisano

no stary, ale jak robiles glowe, i robiles stadia dla morphera, to nie mogles z zebami?

mialbys problem z glowy... zeby tez by sie morphowaly :D

chyba nie musze mowic ze mozna wejsc w subobject:Element i obrocic sobie zabki

tak zeby pasowaly do znieksztalconych ust

Napisano
Popraw tą twarz bo strasznie pokrzywiona jest. Żeby aplikować mesh smooth musisz mieć siatkę z kwadratów nie z trójkątów. Poza tym wydłuża ci to mocno czas renderu, w animacji to jednak ważne.

Powodzenia.

 

Gratuluję pomysłu prosto z Matrixa. W czasie renderingu i tak wszystko jest trójkątem.

Kwadraty byłyby lepsze ze względu na cieniowanie i ewentualne subdivision. Trudno jest animować jak się nie ma porządnej geometrii.

Napisano

dac77: Niema za co. A liczba elementów na scenie przy pracy magicznie dwukrotnie się zmniejsza, bo komputer wie, że przy renderze to i tak będą trójkąty. Ram ignoruje trójkąty bo ma focha.

 

Zrobiłem test- pokrzywiona sfera i box, oba z odbiciami, i dużą ilością poly, 2x mr Area omni.

Pięć prób renderów.

Kwadraty: 4x35sec, 1x36sec

Trójkąty: 1x38sec 3x37sex 1x36sec

Napisano

Dzięki za rady Panowie, na pewno z nich skorzystam.

 

A co do problemu to został pokonany, to dzięki poradzie tjvikinga.

 

Użyłem następujące modyfikatory: skin i Morpher. Potem połączyłem Morphy w Parameter Wire Dialog. :] i to teraz działa jak należy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności