Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie czy ktoś może wie jak, i czy to jest w ogóle możliwe aby wyexportować scenę wraz z texturami i mieć możliwość później porusznia się po niej i obracania kamery.

  • Sad 1
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To nie są "rady z dupy" jak to nazwałeś, ale ważne pytanie.

Exprtować można do innego programu, a jak chcesz coś co sie uruchomi wszędzie to zadaj to pytanie w dziale "Programs Languages" to się nazywa Max Script!

Napisano

ale pitolisz 3d man...

 

Z czystego maxa mozesz wyeksportowac do np vrml'a, mozna po tym lazic w miare, ale pamietaj ze scena musi byc zoptymalizowana i nie bedzie tak pieknie wygladac jak na renderze.

Napisano

Właśnie ciągle staram się to zrobić w maxie, a tu wiele opcji standardowo nie ma. Niestety klient chce poruszać się dowolnie po scenie i mieć możliwość poruszania, zbliżania, obracania itd. Oczywiście scena musi być gotowa, oteksturowana, jakościowo już nie musi być żyleta byle to jakoś chodziło. Panorama maxowa odpada. Próbowałem jeszcze przeglądarek do plików .3ds w stylu VIViewer oraz GLC Player ale nie wczytują map maxowych.

Napisano

3d man : ja nie widze problemu zeby to oeksportowac do innego programu tylko jakieś konkrety pls.

mirach : własnie zacząłem od vrml'a ale ten sam problem - jak powiązać tesktury z modelami żeby vrml to widział. Po odpaleniu w jakimś playerze od .wrm nie widać map.

Napisano

Da się zrobić.

 

Jeżeli ma być MAXymalnie prosto to wystarczy VRML z Maxa.

 

Po pierwsze zainstaluj przeglądarkę Cortona (plugin do IE)

Po drugie jak teksturujesz scenę, to używaj prostych materiałów, w których nośnikiem tekstury jest JPG lub PNG. Plik nie powinien mieć długich nazw z polską czcionką. W oknie eksportu odznacz Use Prefix w obszarze Bitmap URL Prefix

Wszystkie użyte tekstury skopiuj do folderu, do którego będziesz eksportował plik WRL (same się nie kopiują).

Jak chcesz mieć detekcję kolizji, czyli żeby chodząc nie można było przejść przez ściany to użyj NavInfo (dodatkowo ustawisz tu prędkość poruszania i inne). NavInfo to jeden z helperów zakładki VRML97. Jest tam jeszcze kilka innych obiektów, które jeśli wykorzystasz pozwolą wzbogacić Twój wirtualny świat (dodać tło, dźwięk, mgłę, odpalić animację obiektu po dojściu do jakiegoś miejsca, i inne).

Do obiektów można dodawać przezroczystość.

 

A jak ma być coś poważniejszego to można użyć Virtoolsa, ale jest to troszkę trudniejsze...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności