Skocz do zawartości

Dystrybucja obiektów na innym obiekcie


Tul

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem: jest sobie duży model i jest sobie mały model. Chcę, żeby ten mały model skopiował się kilkaset razy i pięknie, równomiernie rozłożył się po powierzchni modelu większego uwzględniając oczywiście rotację. I pytanie moje brzmi: gdzie i w jakim programie tudzież pluginie takie narzędzie mogę znaleźć? Z kombajnów dostęp mam tylko do 3ds maxa i blendera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość fishinthewater

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.

Ustaw ten mały obiekt na powierzchni dużego i użyj Tools/ Array... w odpowiednim widoku...z ustawieniami już sobie poradzisz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw ten mały obiekt na powierzchni dużego i użyj Tools/ Array... w odpowiednim widoku...z ustawieniami już sobie poradzisz.
Z tego co wiem Array nie poradzi sobie z nieregularną powierzchnią, a takie coś potrzebuję.

Scatter działa w miarę, problemem jest tylko to, że każdy obiekt losowo obraca się wokół normalnej face'a obiektu docelowego. Ja natomiast chciałbym, żeby wszystkie były skierowane w jedną stronę, a coś nie widzę tam odpowiedniej opcji. Sprawdzę jeszcze particle flow. Tak czy inaczej dzięki wielkie za pomoc.

 

Edit: 3 posty w tej samej chwili, wow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem Array nie poradzi sobie z nieregularną powierzchnią, a takie coś potrzebuję.

Scatter działa w miarę, problemem jest tylko to, że każdy obiekt losowo obraca się wokół normalnej face'a obiektu docelowego. Ja natomiast chciałbym, żeby wszystkie były skierowane w jedną stronę, a coś nie widzę tam odpowiedniej opcji. Sprawdzę jeszcze particle flow. Tak czy inaczej dzięki wielkie za pomoc.

 

Edit: 3 posty w tej samej chwili, wow.

 

zanim zrobisz scatter mozesz nalozyc Constraint LookAt :D

wtedy musisz kopie w scaterze miec w trybie Reference i dzieki

temu masz pelna kontrole juz po Scatterowaniu nad kierunkiem patrzenia,

podepnij sobie pod Dummy i voila

dopiero nowy scatter (object paint) w Maxie 2010 ma wypasiona kontrole, nie wiem

ktorej wersji uzywasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

ok. nie zrozumiałem pytania. myślałem że powierzchnia jest regularna bez zniekształceń.

sory za wprowadzenie w błąd.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności