Napisano 28 Marzec 201014 l Mam taki problem: jest sobie duży model i jest sobie mały model. Chcę, żeby ten mały model skopiował się kilkaset razy i pięknie, równomiernie rozłożył się po powierzchni modelu większego uwzględniając oczywiście rotację. I pytanie moje brzmi: gdzie i w jakim programie tudzież pluginie takie narzędzie mogę znaleźć? Z kombajnów dostęp mam tylko do 3ds maxa i blendera.
Napisano 30 Marzec 201014 l Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Ustaw ten mały obiekt na powierzchni dużego i użyj Tools/ Array... w odpowiednim widoku...z ustawieniami już sobie poradzisz. Pozdrawiam
Napisano 30 Marzec 201014 l slowiak.. przecież Array nie klei się do powierzchni wskazanego modelu.. no co ty :) Mirach dobrze gada... scatter compound object albo particle flow
Napisano 30 Marzec 201014 l Autor Ustaw ten mały obiekt na powierzchni dużego i użyj Tools/ Array... w odpowiednim widoku...z ustawieniami już sobie poradzisz. Z tego co wiem Array nie poradzi sobie z nieregularną powierzchnią, a takie coś potrzebuję. Scatter działa w miarę, problemem jest tylko to, że każdy obiekt losowo obraca się wokół normalnej face'a obiektu docelowego. Ja natomiast chciałbym, żeby wszystkie były skierowane w jedną stronę, a coś nie widzę tam odpowiedniej opcji. Sprawdzę jeszcze particle flow. Tak czy inaczej dzięki wielkie za pomoc. Edit: 3 posty w tej samej chwili, wow.
Napisano 30 Marzec 201014 l Z tego co wiem Array nie poradzi sobie z nieregularną powierzchnią, a takie coś potrzebuję. Scatter działa w miarę, problemem jest tylko to, że każdy obiekt losowo obraca się wokół normalnej face'a obiektu docelowego. Ja natomiast chciałbym, żeby wszystkie były skierowane w jedną stronę, a coś nie widzę tam odpowiedniej opcji. Sprawdzę jeszcze particle flow. Tak czy inaczej dzięki wielkie za pomoc. Edit: 3 posty w tej samej chwili, wow. zanim zrobisz scatter mozesz nalozyc Constraint LookAt :D wtedy musisz kopie w scaterze miec w trybie Reference i dzieki temu masz pelna kontrole juz po Scatterowaniu nad kierunkiem patrzenia, podepnij sobie pod Dummy i voila dopiero nowy scatter (object paint) w Maxie 2010 ma wypasiona kontrole, nie wiem ktorej wersji uzywasz
Napisano 30 Marzec 201014 l ok. nie zrozumiałem pytania. myślałem że powierzchnia jest regularna bez zniekształceń. sory za wprowadzenie w błąd. Pozdrawiam.