Tul Napisano 28 Marzec 2010 Napisano 28 Marzec 2010 Mam taki problem: jest sobie duży model i jest sobie mały model. Chcę, żeby ten mały model skopiował się kilkaset razy i pięknie, równomiernie rozłożył się po powierzchni modelu większego uwzględniając oczywiście rotację. I pytanie moje brzmi: gdzie i w jakim programie tudzież pluginie takie narzędzie mogę znaleźć? Z kombajnów dostęp mam tylko do 3ds maxa i blendera.
mirach Napisano 28 Marzec 2010 Napisano 28 Marzec 2010 W maxie albo scatter albo za pomoca particle flow.
Gość fishinthewater Napisano 30 Marzec 2010 Napisano 30 Marzec 2010 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Ustaw ten mały obiekt na powierzchni dużego i użyj Tools/ Array... w odpowiednim widoku...z ustawieniami już sobie poradzisz. Pozdrawiam
Orangegraphics Napisano 30 Marzec 2010 Napisano 30 Marzec 2010 scatterem będzie chyba najprościej, w compound object znajdziesz
Kris_R Napisano 30 Marzec 2010 Napisano 30 Marzec 2010 slowiak.. przecież Array nie klei się do powierzchni wskazanego modelu.. no co ty :) Mirach dobrze gada... scatter compound object albo particle flow
Tul Napisano 30 Marzec 2010 Autor Napisano 30 Marzec 2010 Ustaw ten mały obiekt na powierzchni dużego i użyj Tools/ Array... w odpowiednim widoku...z ustawieniami już sobie poradzisz. Z tego co wiem Array nie poradzi sobie z nieregularną powierzchnią, a takie coś potrzebuję. Scatter działa w miarę, problemem jest tylko to, że każdy obiekt losowo obraca się wokół normalnej face'a obiektu docelowego. Ja natomiast chciałbym, żeby wszystkie były skierowane w jedną stronę, a coś nie widzę tam odpowiedniej opcji. Sprawdzę jeszcze particle flow. Tak czy inaczej dzięki wielkie za pomoc. Edit: 3 posty w tej samej chwili, wow.
Gość Gosc Napisano 30 Marzec 2010 Napisano 30 Marzec 2010 Z tego co wiem Array nie poradzi sobie z nieregularną powierzchnią, a takie coś potrzebuję. Scatter działa w miarę, problemem jest tylko to, że każdy obiekt losowo obraca się wokół normalnej face'a obiektu docelowego. Ja natomiast chciałbym, żeby wszystkie były skierowane w jedną stronę, a coś nie widzę tam odpowiedniej opcji. Sprawdzę jeszcze particle flow. Tak czy inaczej dzięki wielkie za pomoc. Edit: 3 posty w tej samej chwili, wow. zanim zrobisz scatter mozesz nalozyc Constraint LookAt :D wtedy musisz kopie w scaterze miec w trybie Reference i dzieki temu masz pelna kontrole juz po Scatterowaniu nad kierunkiem patrzenia, podepnij sobie pod Dummy i voila dopiero nowy scatter (object paint) w Maxie 2010 ma wypasiona kontrole, nie wiem ktorej wersji uzywasz
Gość fishinthewater Napisano 30 Marzec 2010 Napisano 30 Marzec 2010 ok. nie zrozumiałem pytania. myślałem że powierzchnia jest regularna bez zniekształceń. sory za wprowadzenie w błąd. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi