Skocz do zawartości

Dystrybucja obiektów na innym obiekcie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taki problem: jest sobie duży model i jest sobie mały model. Chcę, żeby ten mały model skopiował się kilkaset razy i pięknie, równomiernie rozłożył się po powierzchni modelu większego uwzględniając oczywiście rotację. I pytanie moje brzmi: gdzie i w jakim programie tudzież pluginie takie narzędzie mogę znaleźć? Z kombajnów dostęp mam tylko do 3ds maxa i blendera.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość fishinthewater
Napisano

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.

Ustaw ten mały obiekt na powierzchni dużego i użyj Tools/ Array... w odpowiednim widoku...z ustawieniami już sobie poradzisz.

Pozdrawiam

Napisano

slowiak.. przecież Array nie klei się do powierzchni wskazanego modelu.. no co ty :)

Mirach dobrze gada... scatter compound object albo particle flow

Napisano
Ustaw ten mały obiekt na powierzchni dużego i użyj Tools/ Array... w odpowiednim widoku...z ustawieniami już sobie poradzisz.
Z tego co wiem Array nie poradzi sobie z nieregularną powierzchnią, a takie coś potrzebuję.

Scatter działa w miarę, problemem jest tylko to, że każdy obiekt losowo obraca się wokół normalnej face'a obiektu docelowego. Ja natomiast chciałbym, żeby wszystkie były skierowane w jedną stronę, a coś nie widzę tam odpowiedniej opcji. Sprawdzę jeszcze particle flow. Tak czy inaczej dzięki wielkie za pomoc.

 

Edit: 3 posty w tej samej chwili, wow.

Napisano
Z tego co wiem Array nie poradzi sobie z nieregularną powierzchnią, a takie coś potrzebuję.

Scatter działa w miarę, problemem jest tylko to, że każdy obiekt losowo obraca się wokół normalnej face'a obiektu docelowego. Ja natomiast chciałbym, żeby wszystkie były skierowane w jedną stronę, a coś nie widzę tam odpowiedniej opcji. Sprawdzę jeszcze particle flow. Tak czy inaczej dzięki wielkie za pomoc.

 

Edit: 3 posty w tej samej chwili, wow.

 

zanim zrobisz scatter mozesz nalozyc Constraint LookAt :D

wtedy musisz kopie w scaterze miec w trybie Reference i dzieki

temu masz pelna kontrole juz po Scatterowaniu nad kierunkiem patrzenia,

podepnij sobie pod Dummy i voila

dopiero nowy scatter (object paint) w Maxie 2010 ma wypasiona kontrole, nie wiem

ktorej wersji uzywasz

Gość fishinthewater
Napisano

ok. nie zrozumiałem pytania. myślałem że powierzchnia jest regularna bez zniekształceń.

sory za wprowadzenie w błąd.

Pozdrawiam.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności