hyttry Napisano 29 Marzec 2010 Napisano 29 Marzec 2010 Witam Mam pytanie do osób zawodowo zajmujących się wizualizacjami. Jak wyceniacie dany projekt i na co zwracacie szczególną uwagę. Opiszę moją sytuację: Pracuję już sobie trochę w grafice - ale do tej pory głównie 2d. Od jakiegoś czasu uczę się maxa i firma z którą do tej pory współpracowałem przy innych zleceniach chce zrobić wizualizacje wszystkich swoich maszyn jakie do tej pory wyprodukowali. Wizualizację i animację (typowa animka, kamera przemieszczająca się wokół modelu - jakieś 15 sekund). Zrobiłem już 3 modele podobne do tego: Praca polega na modelowaniu, tekstury i oświetlenie raczej te same przy każdym modelu, render główny w wysokiej rozdzielczości plus 5 - 8 mniejszych rzutów do miniatur, później obróbka w PS, dodawanie strzałek itd itp. Czasem fabryka ma model z SolidWorksie - wtedy eksportują mi do stl. Niby mniej pracy bo tylko wystarczy zaimportować, ale niestety - model taki ma ponad milion poly (czyszcząc środek usunąłem "sprężynkę" która miała 100000... poza tym jakies 25% polygonów po imporcie jest odwrócona i jedynym możliwym rozwiązaniem jest zaznaczenie i opcja Flip (nie dziala modyfikator normals). Ogólnie kupe czasu to zajmuje, a kontakt z klientem wygląda tak. Cały dzień coś robię, klient cały dzień wisi na telefonie i pyta na kiedy może się spodziewać poprawek/następnych modeli. Ile według was jest warta taka praca ? Jak ją wycenić ? Z góry dziękuję za wszystkie konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam.
Marcin Napisano 29 Marzec 2010 Napisano 29 Marzec 2010 Konkretnie Ci nie powiem ale: Jeśli robisz w standardowym dla Ciebie tempie to jedno, ale jak klient chce na jutro to już inna sprawa i powinno się za przyśpieszoną pracę płacić więcej. Uwzględnij to przy negocjacjach ceny. Zastanów się czy Twoje wyroby są jakościowo dobre. Wtedy możesz posługiwać się cenami z rynku (z tego co widzę to jak na prezentacje jest ok, chociaż powinieneś popracować nad materiałami i studiem. Zależy od wymagań klienta, ale też warto samemu sobie nie obniżać poziomu) Poprawki to też rzecz jeszcze nieustandaryzowana. Warto dzielić sobie poprawki na takie wynikające z Twojego niedopatrzenia i na zmiany wprowadzone przez klienta. Jednak warto też pamiętać że trzymanie się sztywno dodatkowych kosztów przy zmianach może klienta zniechęcić do dalszej współpracy (to tak jak z usługami, kupujesz telewizor i okazuje się że oprócz kablówki nie odbiera nic więcej i musisz dopłacić za dodatki. Miło poprostu czasem dorzucić coś extra bez rozczarowań). Oczywiście bez przesady, nikt nie będzie zmieniał całej ceny za darmo w ramach poprawek. Zamówienie jednorazowe, czy dłuższa współpraca? Tu można jasno określić że pierwszy projekt jest w cenie standardowej a jeśli będą kolejne; cena będzie odpowiednio niższa. Zaczerpnij informacji o cenach w konkurencyjnych firmach. Możesz nawet wysłać opis projektu na wycenę do jakiegoś większego studia trudniącego się takimi rzeczami, nie powinni mieć problemu z określeniem ceny. Warto też przy okazji porównać ich jakość ze swoją.
3d_operator Napisano 30 Marzec 2010 Napisano 30 Marzec 2010 A poszukać sie nie chciało? http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15861
hyttry Napisano 30 Marzec 2010 Autor Napisano 30 Marzec 2010 A poszukać sie nie chciało? http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15861 ostatni post z 2007 a teraz mamy 2010 - widzisz roznice ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się