Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

jak w pytaniu, jak obrocic pivot bo po imporcie pliku obj od kumpla wszystko sie rozjechalo (orientacja sceny jest prawidlowa)? wiem jak sie rpzesowa ale nie wiem juz jak obrocic pivot ;/ ,

bo po uzyciu rotate przy wlaczonym L.R.A. obraca mi sie caly obiekt ...

zmiana z world na local albo gimbal narzędzia rotation nie pomaga tak samo jak uzycie freez transformation na kazdym obiekcie z osobna, a znalazlem jedynie ten sposob na necie na obrocenie pivota ;/

moze zna ktos jeszcze jakis inny sposob na obrocenie ?

sporo czasu nie uruchamialem majki i teraz takie babole są :P a mowią ze jak sie raz nauczy czlowiek jezdzic to pamieta przez cale zycie :P

Edytowane przez Tomasz_87
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

F8 > zaznacz w status line "? - Select miscellaneous objects" (prawy klik myszy żeby się upewnić czy masz zaznaczone "locators") > zaznacz lokator i kręć :)

Napisano

no i pojaiwl sie problem, poustawialem pivota jak trzeba, zduplikowalem modele ktore mialem w scenie i zmienilem tylko skalowanie z wartosci dodatniej na ujemną zeby zrobic odbicie lustrzane, wszystko bylo ok dopuki nie zaczalem constrainowac. uzylem parrent constrain i ku mojemu zdziwieniu obiekt ktory chcialem zparentowac odbil mi na drugą strone poziomo. sprawdzilem w ktorą strone jest skierowany pivot i okazalo sie ze jest poprostu inaczej ustawiony.

os "x" zamienila sie z osią "z" i kiedy chcialem skrecic ktorąs tam os to poprostu calosc obracala sie w przeicwnym kierunku.

jak to naprawic ?

Napisano
jak w pytaniu, jak obrocic pivot bo po imporcie pliku obj od kumpla wszystko sie rozjechalo (orientacja sceny jest prawidlowa)? wiem jak sie rpzesowa ale nie wiem juz jak obrocic pivot ;/ ,

bo po uzyciu rotate przy wlaczonym L.R.A. obraca mi sie caly obiekt ...

zmiana z world na local albo gimbal narzędzia rotation nie pomaga tak samo jak uzycie freez transformation na kazdym obiekcie z osobna, a znalazlem jedynie ten sposob na necie na obrocenie pivota ;/

moze zna ktos jeszcze jakis inny sposob na obrocenie ?

sporo czasu nie uruchamialem majki i teraz takie babole są :P a mowią ze jak sie raz nauczy czlowiek jezdzic to pamieta przez cale zycie :P

 

 

nie chce cie martwic ale zeby sie nauczyc jezdzic to musisz troche chleba zjesc upieczonego z podstawowych transformacji przestrzennych. Dopiero jak zrozumiesz trochu jak dziala Maya "pod maska" to takie "babole" znikna i nigdy sie nie pojawia. Przede wszystkim jesli obiekt nie jest koscia to jakiekolwiek "obracanie pivota" nie ma sensu. Juz zdrowiej jest sparentowac go do nowego transform node'a (czyli po ludzku zrobic group) i tego transform node'a ustawiac w przestrzeni. Ponadto jesli skalujesz cos na -1 to zmienia sie calkowicie przestrzen transformacji tego obiektu i wszystko co przyparentujesz do obiektu ktory a skale na -1 bedzie sie transformowalo "na odwrot"

Napisano (edytowane)

moglem zrobic tak jak mowisz, pogrupowac wszystko i dzialac, niestety nie wpadlem na to no i chyba wiecej roboty sobie zrobilem przez to obracanie pivota i czuje ze bedzie trzeba zacząc od pocżatku no ale coz, zdaza sie.

to w takim razie jak zrobic symetryczne odbicie jednej storny modelu ktory jest w częsciach i porozstawiany tak zeby wszystko bylo ok i mozna bylo constrainowac do kosci tak zeby nic sie nie dzialo ?

myslalem zeby przestawic pivota na srodek sceny i odbic obiekt ale nie wiem czy to pomoze, narazie nie mam jak sprawdzic bo nie jestem u siebie, chyba ze pozną nocą poprobuje jak wroce do domu i napisze czy pomoglo

 

no dobra, moze troche przesadzilem z tą jazdą na rowerze, ale wczesniej sie z takim czyms nie spotkalem dlatego tez mialem z tym problem

Edytowane przez Tomasz_87
Napisano

tak - ustawienie pivota na środku sceny i odbicie go jest dobrą metodą ale i tak jeśli to jest geometria to najlepiej później zamrozić wszystkie transformacje i pokasować historię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności