Tomasz_87 Napisano 30 Marzec 2010 Napisano 30 Marzec 2010 (edytowane) jak w pytaniu, jak obrocic pivot bo po imporcie pliku obj od kumpla wszystko sie rozjechalo (orientacja sceny jest prawidlowa)? wiem jak sie rpzesowa ale nie wiem juz jak obrocic pivot ;/ , bo po uzyciu rotate przy wlaczonym L.R.A. obraca mi sie caly obiekt ... zmiana z world na local albo gimbal narzędzia rotation nie pomaga tak samo jak uzycie freez transformation na kazdym obiekcie z osobna, a znalazlem jedynie ten sposob na necie na obrocenie pivota ;/ moze zna ktos jeszcze jakis inny sposob na obrocenie ? sporo czasu nie uruchamialem majki i teraz takie babole są :P a mowią ze jak sie raz nauczy czlowiek jezdzic to pamieta przez cale zycie :P Edytowane 30 Marzec 2010 przez Tomasz_87
Bilay Napisano 31 Marzec 2010 Napisano 31 Marzec 2010 F8 > zaznacz w status line "? - Select miscellaneous objects" (prawy klik myszy żeby się upewnić czy masz zaznaczone "locators") > zaznacz lokator i kręć :)
Tomasz_87 Napisano 1 Kwiecień 2010 Autor Napisano 1 Kwiecień 2010 no i pojaiwl sie problem, poustawialem pivota jak trzeba, zduplikowalem modele ktore mialem w scenie i zmienilem tylko skalowanie z wartosci dodatniej na ujemną zeby zrobic odbicie lustrzane, wszystko bylo ok dopuki nie zaczalem constrainowac. uzylem parrent constrain i ku mojemu zdziwieniu obiekt ktory chcialem zparentowac odbil mi na drugą strone poziomo. sprawdzilem w ktorą strone jest skierowany pivot i okazalo sie ze jest poprostu inaczej ustawiony. os "x" zamienila sie z osią "z" i kiedy chcialem skrecic ktorąs tam os to poprostu calosc obracala sie w przeicwnym kierunku. jak to naprawic ?
Kroopson Napisano 1 Kwiecień 2010 Napisano 1 Kwiecień 2010 jak w pytaniu, jak obrocic pivot bo po imporcie pliku obj od kumpla wszystko sie rozjechalo (orientacja sceny jest prawidlowa)? wiem jak sie rpzesowa ale nie wiem juz jak obrocic pivot ;/ , bo po uzyciu rotate przy wlaczonym L.R.A. obraca mi sie caly obiekt ... zmiana z world na local albo gimbal narzędzia rotation nie pomaga tak samo jak uzycie freez transformation na kazdym obiekcie z osobna, a znalazlem jedynie ten sposob na necie na obrocenie pivota ;/ moze zna ktos jeszcze jakis inny sposob na obrocenie ? sporo czasu nie uruchamialem majki i teraz takie babole są :P a mowią ze jak sie raz nauczy czlowiek jezdzic to pamieta przez cale zycie :P nie chce cie martwic ale zeby sie nauczyc jezdzic to musisz troche chleba zjesc upieczonego z podstawowych transformacji przestrzennych. Dopiero jak zrozumiesz trochu jak dziala Maya "pod maska" to takie "babole" znikna i nigdy sie nie pojawia. Przede wszystkim jesli obiekt nie jest koscia to jakiekolwiek "obracanie pivota" nie ma sensu. Juz zdrowiej jest sparentowac go do nowego transform node'a (czyli po ludzku zrobic group) i tego transform node'a ustawiac w przestrzeni. Ponadto jesli skalujesz cos na -1 to zmienia sie calkowicie przestrzen transformacji tego obiektu i wszystko co przyparentujesz do obiektu ktory a skale na -1 bedzie sie transformowalo "na odwrot"
Tomasz_87 Napisano 1 Kwiecień 2010 Autor Napisano 1 Kwiecień 2010 (edytowane) moglem zrobic tak jak mowisz, pogrupowac wszystko i dzialac, niestety nie wpadlem na to no i chyba wiecej roboty sobie zrobilem przez to obracanie pivota i czuje ze bedzie trzeba zacząc od pocżatku no ale coz, zdaza sie. to w takim razie jak zrobic symetryczne odbicie jednej storny modelu ktory jest w częsciach i porozstawiany tak zeby wszystko bylo ok i mozna bylo constrainowac do kosci tak zeby nic sie nie dzialo ? myslalem zeby przestawic pivota na srodek sceny i odbic obiekt ale nie wiem czy to pomoze, narazie nie mam jak sprawdzic bo nie jestem u siebie, chyba ze pozną nocą poprobuje jak wroce do domu i napisze czy pomoglo no dobra, moze troche przesadzilem z tą jazdą na rowerze, ale wczesniej sie z takim czyms nie spotkalem dlatego tez mialem z tym problem Edytowane 1 Kwiecień 2010 przez Tomasz_87
Kroopson Napisano 2 Kwiecień 2010 Napisano 2 Kwiecień 2010 tak - ustawienie pivota na środku sceny i odbicie go jest dobrą metodą ale i tak jeśli to jest geometria to najlepiej później zamrozić wszystkie transformacje i pokasować historię.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się