Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, uzywam 3ds maxa 9 przy imoprcie badz eksporcie obiekty sa w innej skali niz powinnym.Przy formacie obj jest ok....natomiast .3ds nie daje rady...co moze byc nie tak?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

co znaczy przy imporcie/eksporcie?

 

eksportujesz obiekt z maxa i potem go importujesz?

dobrze jest przedeksportem wykonac na obiekcie:

a) zresetowac gizmo (zakladka Chierarchy, Pivot, Affect Pivot only, Reset to bject center)

b) zaraz potem zresetowac transformacje (Reset XFrom, np. z zakladki Tools)

 

wtedy skala nie ulegnie zmianie

Napisano

3ds nie posiada wymiarowki, jesli masz ustawione jednostki np. cale, cm, metry

to moze sie skalowac - pamietaj o tym :D

 

generlanie trzeba popatrzec jakiej wymiarowki uzywa dana firma eksportujac 3dsa,

moze gdzies to opisali, jesli nie, pewnie przed eksportem pracowali w cm,

musisz ustawic taka sma jednostke zanim zaimportujesz

Napisano
  • Autor

no tak, ale w takim przypadku to obiekty byłby większy lub mniejszy "w skali dziesiętnej" a wychodzi coś takiego że np jest mniejszy o 35% oryginału...:(

Napisano

co znaczy mniejszy? wszystko jest wzgledne :D

Napisano
  • Autor

to ze np. wedlug producenta siedzenie powienno byc na wysokosci 40 cm a po imporcie do maxa jest np na wysokosci 13 cm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności