airmoss Napisano 7 Kwiecień 2010 Share Napisano 7 Kwiecień 2010 da sie jakos snapowac w maxie face'a po jego normalnej (zalozmy, ze jest to os y), wskazanej przez strzake, do odleglosci, w jakiej jest ten zielony face, nalezacy do innego obiektu, tak by otrzymac efekt jak na rysunku nizej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 7 Kwiecień 2010 Share Napisano 7 Kwiecień 2010 Włącz przyciąganie do wierzchołków. Zaznacz te 4 wierzchołki czerwonej płaszczyzny i przeciągnij do zielonej (wierzchołka na rogu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
airmoss Napisano 7 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2010 wlasciwie to zly obrazek pokazalem, w tym przypadku rzeczywiscie metoda z wierzcholkami by zadzialala, ale gdyby ten klocek byl wyzszy, przyciaganie do wierzcholkow spowodowaloby jego obnizenie. Wlaczylem snap to face i use axis constraints i czasami dziala, z naciskiem na czasami :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 7 Kwiecień 2010 Share Napisano 7 Kwiecień 2010 Sprawdź na dole współrzędne dla zielonych wierzchołków (Oś Y) i wklep tą wartość dla wierzchołków czerwonej płaszczyzny. Powinny się ustawić w tym samym miejscu bez "snapowych" akrobacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
airmoss Napisano 8 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 8 Kwiecień 2010 ta metoda tez mi znana, tylko, jesli tego snapowania troche jest, zbyt czasochlonna :) Bardziej poszukuje czegos na zasadzie dzialania sketchupa, typu szybkie przemieszczanie czy extrude do jakiejs plaszczyzny czy krawedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 8 Kwiecień 2010 Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Czyli jednak snapowanie. Dobrze w takim razie możesz polegać na dolnym wierzchołku tej czerwonej płaszczyzny. :)) Widzę, że ścianę masz ładnie podzieloną nie będzie, więc z tym większego problemu. Poza tym możesz użyć trybu 2.5 snapowania i dopasować tą płaszczyznę w widokach ortogonalnych (Top, Left, Right). Wiesz jak ustawić poszczególne opcje, więc pewnie sobie poradzisz. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
godzio Napisano 8 Kwiecień 2010 Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Jeszcze polecam funkcje Axis Constrains. ale takiego extenda jak w cadzie brakuje w maxie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się