Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Do renderingu używam pov-ray'a. Próbowałem wyrenderować podobny do rzeczuwistości obraz morza, ale jakoś nie wygląda jak na razie realistycznie.

 

Mój obecny projekt:

 


#include "colors.inc"

light_source {

color White

}

camera {
location 
look_at 
}                         

sky_sphere {

 pigment {
 color Blue
}


pigment {

 bozo

 turbulence 3

 color_map {

  [0 0.1 color White color White]
  [0.1 1 color White color rgbt 1]

 }

}


 pigment {


 gradient y 


 color_map {
  //[0 0.05 color White color White]
  [0.0 0.1 color White color rgbt 1]
  [0.05 1 color rgbt 1 color rgbt 1]

 }


}



}           

plane {

y, 0

pigment {

 color Blue

}

normal {
 bumps 1
 // function { max (1, 1/sin(z) ) } 

}

finish {

 reflection 0.1          // dlaczego przy wyższych wartościach pojawiają się dziwne efekty?
 ambient 0.1
 brilliance 4
 diffuse 0.6

 phong 0.8
 phong_size 120
}

}

Jaką funkcję dla normal polecilibyście

 

Ja zastosowałem (wyłączoną ) function { max (1, 1/sin(z) ) }, jak można do tego zastosować szumy, zakłocenia

 

A i jak można utworzyć ogromne naprawdę duże fale?

 

za pomocą już height_field ?

 

3) Jak można utworzyć pojedyńczą (jedną, jedyną) chmurę?

 

4) I jak poprawić horyzont żeby wyglądał normalnie?

 

5) jak można pokazać efekt rybiego oka, (po pewnym kącie zamiast załamania odbicie światła)?

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano

ridged_mf mozesz podpiac jako pigment do heightfield albo uzyc isosurface

 

ad 3) chmure, zalezy co rozumiesz przez chmure, mozesz sobie stworzyc splaszczona

ellipsoide i do srodka wrzucic interior gazowy, albo stworzyc powierzchnie

chmury przy pomocy isosurface i dodatkowo dac interior gazowy

 

ad 4) co to jest normalny horyzont? wszystko zalezy od kamery

 

ad 5) chyba mylisz pojecia, efekt Fresnella chyba, uzyj modyfikatorow wspolczynnika

odbicia reflecion (0.1, 0.9) i uzywaj conserve energy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.