Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Do renderingu używam pov-ray'a. Próbowałem wyrenderować podobny do rzeczuwistości obraz morza, ale jakoś nie wygląda jak na razie realistycznie.

 

Mój obecny projekt:

 


#include "colors.inc"

light_source {

color White

}

camera {
location 
look_at 
}                         

sky_sphere {

 pigment {
 color Blue
}


pigment {

 bozo

 turbulence 3

 color_map {

  [0 0.1 color White color White]
  [0.1 1 color White color rgbt 1]

 }

}


 pigment {


 gradient y 


 color_map {
  //[0 0.05 color White color White]
  [0.0 0.1 color White color rgbt 1]
  [0.05 1 color rgbt 1 color rgbt 1]

 }


}



}           

plane {

y, 0

pigment {

 color Blue

}

normal {
 bumps 1
 // function { max (1, 1/sin(z) ) } 

}

finish {

 reflection 0.1          // dlaczego przy wyższych wartościach pojawiają się dziwne efekty?
 ambient 0.1
 brilliance 4
 diffuse 0.6

 phong 0.8
 phong_size 120
}

}

Jaką funkcję dla normal polecilibyście

 

Ja zastosowałem (wyłączoną ) function { max (1, 1/sin(z) ) }, jak można do tego zastosować szumy, zakłocenia

 

A i jak można utworzyć ogromne naprawdę duże fale?

 

za pomocą już height_field ?

 

3) Jak można utworzyć pojedyńczą (jedną, jedyną) chmurę?

 

4) I jak poprawić horyzont żeby wyglądał normalnie?

 

5) jak można pokazać efekt rybiego oka, (po pewnym kącie zamiast załamania odbicie światła)?

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Napisano

ridged_mf mozesz podpiac jako pigment do heightfield albo uzyc isosurface

 

ad 3) chmure, zalezy co rozumiesz przez chmure, mozesz sobie stworzyc splaszczona

ellipsoide i do srodka wrzucic interior gazowy, albo stworzyc powierzchnie

chmury przy pomocy isosurface i dodatkowo dac interior gazowy

 

ad 4) co to jest normalny horyzont? wszystko zalezy od kamery

 

ad 5) chyba mylisz pojecia, efekt Fresnella chyba, uzyj modyfikatorow wspolczynnika

odbicia reflecion (0.1, 0.9) i uzywaj conserve energy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności