Gość Xgrzyb90 Napisano 12 Kwiecień 2010 Napisano 12 Kwiecień 2010 Do renderingu używam pov-ray'a. Próbowałem wyrenderować podobny do rzeczuwistości obraz morza, ale jakoś nie wygląda jak na razie realistycznie. Mój obecny projekt: #include "colors.inc" light_source { color White } camera { location look_at } sky_sphere { pigment { color Blue } pigment { bozo turbulence 3 color_map { [0 0.1 color White color White] [0.1 1 color White color rgbt 1] } } pigment { gradient y color_map { //[0 0.05 color White color White] [0.0 0.1 color White color rgbt 1] [0.05 1 color rgbt 1 color rgbt 1] } } } plane { y, 0 pigment { color Blue } normal { bumps 1 // function { max (1, 1/sin(z) ) } } finish { reflection 0.1 // dlaczego przy wyższych wartościach pojawiają się dziwne efekty? ambient 0.1 brilliance 4 diffuse 0.6 phong 0.8 phong_size 120 } } Jaką funkcję dla normal polecilibyście Ja zastosowałem (wyłączoną ) function { max (1, 1/sin(z) ) }, jak można do tego zastosować szumy, zakłocenia A i jak można utworzyć ogromne naprawdę duże fale? za pomocą już height_field ? 3) Jak można utworzyć pojedyńczą (jedną, jedyną) chmurę? 4) I jak poprawić horyzont żeby wyglądał normalnie? 5) jak można pokazać efekt rybiego oka, (po pewnym kącie zamiast załamania odbicie światła)?
Gość Gosc Napisano 12 Kwiecień 2010 Napisano 12 Kwiecień 2010 ridged_mf mozesz podpiac jako pigment do heightfield albo uzyc isosurface ad 3) chmure, zalezy co rozumiesz przez chmure, mozesz sobie stworzyc splaszczona ellipsoide i do srodka wrzucic interior gazowy, albo stworzyc powierzchnie chmury przy pomocy isosurface i dodatkowo dac interior gazowy ad 4) co to jest normalny horyzont? wszystko zalezy od kamery ad 5) chyba mylisz pojecia, efekt Fresnella chyba, uzyj modyfikatorow wspolczynnika odbicia reflecion (0.1, 0.9) i uzywaj conserve energy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się