Napisano 16 Kwiecień 201015 l Witam! To moje pierwsze kroki animacji, ale przerobiłem już dosyć sporo tutków i wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi na jedno pytanko: jak ruszyć bipeda z miejsca? Niby proste, bo przecież w Track Selection są od tego narzędzia. Tylko u mnie jest tak, że gdy przesuwam bipeda, to cała postać zmienia pozycję, a chciałbym żeby łapy pozostały "na ziemi". Podejrzewam, że trzeba jakoś ustalić że to właśnie łapy mają pozostać w miejscu. I jeszcze nie natknąłem się w żadnym z tutków z takim problemem, albo poprostu pomijają te kwestie i jakimś cudem za pomocą Track Selection poprawnie przemieszczają bipeda. Problem okazuje się jednak mega przeszkodą, bo w obecnej mojej animacji postac wykona kilkanascie "zanaszystych" sekwencji kroków zanim wzbije się w powietrze, czyli poprostu weźmie rozbieg. Jak narazie animuję w miejscu, ale na dłuższą sprawę wyjdzie i dobre oko wychwyci, że odległości pomiędzy np lewą-przednią a prawą-tylną łapami się zmieniają w trakcie chodu. Tu np animka bipeda stojącego w miejscu:
Napisano 16 Kwiecień 201015 l Autor Znalazłem. Motion Panel > Key Info > Set Sliding Key Jakoś niedosłyszałem i pominąłem to tym tutku http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=94
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto