XaoC Napisano 16 Kwiecień 2010 Napisano 16 Kwiecień 2010 Witam! To moje pierwsze kroki animacji, ale przerobiłem już dosyć sporo tutków i wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi na jedno pytanko: jak ruszyć bipeda z miejsca? Niby proste, bo przecież w Track Selection są od tego narzędzia. Tylko u mnie jest tak, że gdy przesuwam bipeda, to cała postać zmienia pozycję, a chciałbym żeby łapy pozostały "na ziemi". Podejrzewam, że trzeba jakoś ustalić że to właśnie łapy mają pozostać w miejscu. I jeszcze nie natknąłem się w żadnym z tutków z takim problemem, albo poprostu pomijają te kwestie i jakimś cudem za pomocą Track Selection poprawnie przemieszczają bipeda. Problem okazuje się jednak mega przeszkodą, bo w obecnej mojej animacji postac wykona kilkanascie "zanaszystych" sekwencji kroków zanim wzbije się w powietrze, czyli poprostu weźmie rozbieg. Jak narazie animuję w miejscu, ale na dłuższą sprawę wyjdzie i dobre oko wychwyci, że odległości pomiędzy np lewą-przednią a prawą-tylną łapami się zmieniają w trakcie chodu. Tu np animka bipeda stojącego w miejscu:
XaoC Napisano 16 Kwiecień 2010 Autor Napisano 16 Kwiecień 2010 Znalazłem. Motion Panel > Key Info > Set Sliding Key Jakoś niedosłyszałem i pominąłem to tym tutku http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=94
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się