Pierdyl Napisano 16 Kwiecień 2010 Share Napisano 16 Kwiecień 2010 Witam! Od niedawna zacząłem zabawę z 3DS Max. Ściągnąłem sobie z neta kilka modeli 3D i mam pewien problem - chodzi o to, że model który wgrywam do 3DS maxa jest zupełnie nierealistyczny w porównaniu do screena dołączonego do modelu, przykład: Galiminus - na pierwszym zdjęciu jest realistyczny, jakby wyciągnięty z filmu, jest szczegółowy i dokładnie widać łuskę realistycznie odbijającą światło http://img205.imageshack.us/img205/296/gallim01.jpg Na drógim screenie ma inny odcień, łuska jest niewyraźna i nie odbija żadnego światła, w ogóle nie wygląda imponująco... http://img248.imageshack.us/img248/5439/beztytuuvn.jpg podobnie jest z innymi modelami, dlatego moje pytanie brzmi co robię nie tak? Podejrzewam, że ma to coś wspólnego ze światłem? I tu pojawia się kolejny problem, bo gdy dodaje jakieś światło to wszystko jest niby ok ale gdy chce wyrenderować scenę to obiekt 3D jest po prostu czarny.... O co chodzi? Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tpiatek Napisano 16 Kwiecień 2010 Share Napisano 16 Kwiecień 2010 Studio, światło i ustawienia rendera to już inna kwestia. Tutaj masz ściągnięty jedynie model. Poczytaj o rendererach jak mental ray czy vray. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pierdyl Napisano 16 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 16 Kwiecień 2010 "Poczytaj o rendererach jak mental ray czy vray" Można jaśniej? Mam zainsalowana wtyka vray ale skad mam wiedziec co i jak stosowac do jakiego modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XaoC Napisano 16 Kwiecień 2010 Share Napisano 16 Kwiecień 2010 Sluchaj... chcesz zeby ktos za ciebie przerobil calego tutka i znalazl problem, ktorego ty sam nie rozumiesz? Mam zainsalowana wtyka vray ale skad mam wiedziec co i jak stosowac do jakiego modelu? vray ma to do siebie (jak zreszta wiekszosc renderow) ze ma mase opcji. I nie bez powodu ma wlasnie te "mase" opcji i wszystkiego. Jak chcesz miec szybki efekt (kosztem czasu) to stawiaj na maxwellu i tyle. Sry za reakcje, ale nie chcę Cie przestraszyc "ze won na google i sie naucz i wtedy zadawaj pytania", bo nie o to mi chodzi. Chcesz miec dobry efekt to poświeć jak najwięcej czasu na szukanie jak to zrobic, bo jeszcze nie te czasy, gdy każdy cep (bez urazy, nie o Tobie mowie) wcisnie 1 > 2 > 3 i sekunde potem super dinozaur sie zjawił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pierdyl Napisano 17 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2010 No to dzięki za odpowiedź. Przynajmniej wiem w czym jest problem i jakie tutki muszę przerobić. A co z tym światłem? bo jak ustawiam obiekt przy świetle i renderuje to albo jest on cały czarny, albo matowy i jednakowo oświetlony np jak ustawie światło u góry to zamiast grzbietu będzie oświetlony także cały dół i ogólnie wszystko tak jakby światło na niego w ogóle nie wpływało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi