Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

hej, na tym forum jestem nowy, i przy okazji pierwszego postu/tematu przedstawię się: Mam na imię Jacek i jestem z Kielc, i przerzyłem 17 wiosen;), A teraz przejde do problemu, z 3ds Maxem (2010) dopiero zaczynam się bawić, znalazłem taki tutorial (

) w 2:50 gość wchodzi w get material i ma takie coś Glass Graphics Phen , u mnie do tego momentu wszystko idzie ok, ale jak wejde w get material(s?) to nie mam tego. wiecie dlaczego, i jak to zmienić?
  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

cgartist78 you can get Glass material only if u have enabled Mray rendere, it is free shipped with 3ds max 1 rok temu

 

o to ci chodzi??

 

jak wcześniej napisałem zaczynam dopiero i niewiem w ogóle co to znaczy?

jak wiesz to proszę wytłumacz mi to ;)

Napisano

naciśnij F10, w okienku które się pojawi, w panelu common(który powinien być otwarty na wstepie) przejedź suwakiem na sam dół, będzie tam "assign renderer", tam gdzie jest napisane "default scanline rendered" kliknij ikonkę obok i wybierz mental ray i ok. nie czytałem tego tutoriala, ale jeżeli problem leży tylko we włączeniu mental raya to powinno wszystko działać :) życzę owocnej przygody z 3d maxem :)

Napisano
  • Autor
nudziarz: przeanalizuj helpa
Z moim inglisz to raczej awykonalne ;)...

przełączyłem na tego Mray i pojawiły się różne materiały m.in: solid glass, water. jakieś mapy (glass(lump)), ale nie ma tego: Glass Graphics Phen, próbowałem z tymi co się pojawiły ale szklanka po renderowaniu wychodzi szara :/. może ja coś źle robię, a czy to może być przez różnice wersji?

w ogóle mam problem ze szkłem :(, poszukam w tym helpie może coś mi się uda zdziałać...

Edytowane przez nudziarz

Napisano

Glass Graphics Phen to shader MentalRay Phenomenon, mozesz go podpiac tylko w materiale MentalRay

Napisano
  • Autor

Eee ciężko się pewnie gada z takim jak... ale wziąłem to mental ray w get material i pojawiły mi się jakieś właśnie shadows coś tam jeszcze, i gdy to kliknę są "nowe" materiały/mapy ale nie znalazłem tego co szukałem możesz mi jakoś dokładniej to wytłumaczyć ;)?

może w punktach czy jakoś tak

Napisano

skoro nie wiesz gdzie kliknac to szkoda dalej tlumaczyc, serio i tak nie uruchomisz tego shadera, bo uzywa dodatkowych kanalow, musialbym ci biblie Mental Ray przepisac

Napisano
  • Autor

Dzięki ;), teraz spróbuje coś sobie przetłumaczyć ;)

Edytowane przez nudziarz

Napisano

Nie oburzaj się. Ja, gdy zaczynałem, też z początku myliłem materiały z mapami. Materiały wybiera się, klikając "get material" lub klikając w "standard" (jest to nazwa materiału standardowego) i wybierając z listy inny materiał. Natomiast mapa opisuje już właściwości tego materiału i wybiera się ją klikając jedno z okienek map wewnątrz samego materiału (np diffuse).

Napisano
  • Autor

no właśnie próbuję to zroozumieć, ale nie jest tak źle, dzięki

 

TJVIKING!!! Pomogło, zrobiłem szklankę (może nie jest to ideał ale jest przeźroczysta), jeszcze raz dzięki!!!

Edytowane przez nudziarz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności