Napisano 18 Kwiecień 201014 l hej, na tym forum jestem nowy, i przy okazji pierwszego postu/tematu przedstawię się: Mam na imię Jacek i jestem z Kielc, i przerzyłem 17 wiosen;), A teraz przejde do problemu, z 3ds Maxem (2010) dopiero zaczynam się bawić, znalazłem taki tutorial ( ) w 2:50 gość wchodzi w get material i ma takie coś Glass Graphics Phen , u mnie do tego momentu wszystko idzie ok, ale jak wejde w get material(s?) to nie mam tego. wiecie dlaczego, i jak to zmienić?
Napisano 18 Kwiecień 201014 l Autor cgartist78 you can get Glass material only if u have enabled Mray rendere, it is free shipped with 3ds max 1 rok temu o to ci chodzi?? jak wcześniej napisałem zaczynam dopiero i niewiem w ogóle co to znaczy? jak wiesz to proszę wytłumacz mi to ;)
Napisano 18 Kwiecień 201014 l naciśnij F10, w okienku które się pojawi, w panelu common(który powinien być otwarty na wstepie) przejedź suwakiem na sam dół, będzie tam "assign renderer", tam gdzie jest napisane "default scanline rendered" kliknij ikonkę obok i wybierz mental ray i ok. nie czytałem tego tutoriala, ale jeżeli problem leży tylko we włączeniu mental raya to powinno wszystko działać :) życzę owocnej przygody z 3d maxem :)
Napisano 20 Kwiecień 201014 l Autor nudziarz: przeanalizuj helpaZ moim inglisz to raczej awykonalne ;)... przełączyłem na tego Mray i pojawiły się różne materiały m.in: solid glass, water. jakieś mapy (glass(lump)), ale nie ma tego: Glass Graphics Phen, próbowałem z tymi co się pojawiły ale szklanka po renderowaniu wychodzi szara :/. może ja coś źle robię, a czy to może być przez różnice wersji? w ogóle mam problem ze szkłem :(, poszukam w tym helpie może coś mi się uda zdziałać... Edytowane 20 Kwiecień 201014 l przez nudziarz
Napisano 20 Kwiecień 201014 l Glass Graphics Phen to shader MentalRay Phenomenon, mozesz go podpiac tylko w materiale MentalRay
Napisano 20 Kwiecień 201014 l Autor Eee ciężko się pewnie gada z takim jak... ale wziąłem to mental ray w get material i pojawiły mi się jakieś właśnie shadows coś tam jeszcze, i gdy to kliknę są "nowe" materiały/mapy ale nie znalazłem tego co szukałem możesz mi jakoś dokładniej to wytłumaczyć ;)? może w punktach czy jakoś tak
Napisano 20 Kwiecień 201014 l skoro nie wiesz gdzie kliknac to szkoda dalej tlumaczyc, serio i tak nie uruchomisz tego shadera, bo uzywa dodatkowych kanalow, musialbym ci biblie Mental Ray przepisac
Napisano 20 Kwiecień 201014 l wez poprobuj z bardziej prostym materialem http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/making_of_water_glasses/makign_of_water_glasses01.php
Napisano 20 Kwiecień 201014 l Autor Dzięki ;), teraz spróbuje coś sobie przetłumaczyć ;) Edytowane 20 Kwiecień 201014 l przez nudziarz
Napisano 20 Kwiecień 201014 l Nie oburzaj się. Ja, gdy zaczynałem, też z początku myliłem materiały z mapami. Materiały wybiera się, klikając "get material" lub klikając w "standard" (jest to nazwa materiału standardowego) i wybierając z listy inny materiał. Natomiast mapa opisuje już właściwości tego materiału i wybiera się ją klikając jedno z okienek map wewnątrz samego materiału (np diffuse).
Napisano 20 Kwiecień 201014 l no zawsze mozesz skorzystac z google translate: lap linka: http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.3dtotal.com%2Fteam%2FTutorials_3%2Fmaking_of_water_glasses%2Fmakign_of_water_glasses01.php&sl=en&tl=pl taki bardziej kitajski niz polski ale moze dasz rade
Napisano 20 Kwiecień 201014 l Autor no właśnie próbuję to zroozumieć, ale nie jest tak źle, dzięki TJVIKING!!! Pomogło, zrobiłem szklankę (może nie jest to ideał ale jest przeźroczysta), jeszcze raz dzięki!!! Edytowane 20 Kwiecień 201014 l przez nudziarz
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto