Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czy zna ktoś sposób, żeby zrobić źródło światła z kawałka powierzchni. Zwykłe zwiększenie selfilumiation nic nie daje. Taki wybrany fragment co prawda jest jasny, ale wcale nie świeci. Tak jak w FR można dołożyć objectlight. Ale niestety Vray nie zadziała ze światłami z FR. Ciekawe czy można to jakoś obejść.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jako kanal difuse dajesz mape Output. Rozwijasz rolete Output i zmieniasz parametr RGB Level (np na 20 - juz zobczysz duza roznice) lub Output Amount (u mnie dziala ta pierwsza). Oczywiscie Self Illumination na maximum.

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Tak... tylko że będzie to tylko światło dyfuzyjne. Ni spowoduje ono powstawania blika czy jak to mówią rozbłysku na powierzchni materiału. Troszke to pomogło ale niestety tylko tak na 50%.

Dzięki za odpowiedź:)

Napisano

Nie powoduje rozblysku na powierzchni materialu? Nie wiem dobrze, czy rozumiem... jak to nie daje, powinno dzialac jak swiatlo powierzchniowe - i to prawdziwe.

Napisano
  • Autor

No właśnie nie daje. Ono rozświetla ogólnie scenę, ale tak jak światło dyfuzyjne. Czyli odbite. Tak samo jak światło odbite od ścian nie powoduje powstania rozbłysku (specular) na powierzchni innego obiektu. Ono się tylko rozświetli od niego, czyli osiągnie kolor ale ten od diffuse materiału. Natomiast blik czyli specular color powodowany jest rozbłyskiem na powierzchni od bezpośredniego źródła światła. Ale namieszałem, nie wiem czy mnie rozumiesz.

Napisano

Rozumiem. Musialbym sprawdzic, jakos nigdy na to uwagi nie zwrocilem. W tym wypadku to jednak tylko prawdziwe swiatlo + cienie VRay.

 

A jak to jest w rzeczywistosci? hmmm...

Napisano

prosciutki sposobik to bialy HDRI w self ilumination wstawic do standart marerial (tak proponuje Valdo) dokladne info na stronnie forum chaotikow w general :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności