kodissimo Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 Witam. Czy ktos z Was orientuje sie moze jak ustawic w Vrayu MaterialID ? W elementach renderowania zaznaczam ta opcje jak rowniez Reflection i Refraction. Po skonczonym renderowaniu wszystko wychodzi ladnie pieknie oprocz tego VrayMtlID, ktory jest niestesty czarny. Szukalem w necie jakiejs solucji na ten temat i znalazlem skrypt SoulburnScript ktory za jednym kliknieciem sam nadaje materialom odpowiednie ID. Niestety... po zrenderowaniu nadal jest to samo :( czarny ekran przy VrayMtlID. A chodzi mi o uzyskanie takiej mapy jak tutaj http://cdn.ronenbekerman.com/wp-content/uploads/2010/04/making-gh-house-ivo-sucur-interior-wireframe_id-528x422.jpg tak abym pozniej mogl spokojnie modifikowac dowolne czesci rendera poprzez znaznaczenie maski w np gimpie lub photosopie. Prosze o pomoc. Z gory dzieki
Bacry Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 material ID ustawiałeś w material editorze? piąta ikona od lewej. Standardowo 0 w kwadraciku. Możesz jeszcze użyć VRayRenderID oraz VRayObjectID VRayObjectID musisz ustawić ID we właściwościach obiektu (G-buffer) a ten VRayRenderID zdaje się nadaje każdemu obiektowi osobny ID. Ale mogłem coś namieszać bo nie mam już vraya :D
kodissimo Napisano 7 Maj 2010 Autor Napisano 7 Maj 2010 Bacry... dokladnie tak jak napisales. VRayRenderID przypisuje sam kolory juz materialom... to byla wlasnie ta opcja o ktora mi chodzilo... wiec dzieki wielkie!! Polecam ustawianie tego bo pozniejszy post procesing jest duzo latwiejszy niz bez tej mapy. Temat uwazam za zamkniety ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się