Napisano 6 Maj 201014 l Witam. Czy ktos z Was orientuje sie moze jak ustawic w Vrayu MaterialID ? W elementach renderowania zaznaczam ta opcje jak rowniez Reflection i Refraction. Po skonczonym renderowaniu wszystko wychodzi ladnie pieknie oprocz tego VrayMtlID, ktory jest niestesty czarny. Szukalem w necie jakiejs solucji na ten temat i znalazlem skrypt SoulburnScript ktory za jednym kliknieciem sam nadaje materialom odpowiednie ID. Niestety... po zrenderowaniu nadal jest to samo :( czarny ekran przy VrayMtlID. A chodzi mi o uzyskanie takiej mapy jak tutaj http://cdn.ronenbekerman.com/wp-content/uploads/2010/04/making-gh-house-ivo-sucur-interior-wireframe_id-528x422.jpg tak abym pozniej mogl spokojnie modifikowac dowolne czesci rendera poprzez znaznaczenie maski w np gimpie lub photosopie. Prosze o pomoc. Z gory dzieki
Napisano 6 Maj 201014 l material ID ustawiałeś w material editorze? piąta ikona od lewej. Standardowo 0 w kwadraciku. Możesz jeszcze użyć VRayRenderID oraz VRayObjectID VRayObjectID musisz ustawić ID we właściwościach obiektu (G-buffer) a ten VRayRenderID zdaje się nadaje każdemu obiektowi osobny ID. Ale mogłem coś namieszać bo nie mam już vraya :D
Napisano 7 Maj 201014 l Autor Bacry... dokladnie tak jak napisales. VRayRenderID przypisuje sam kolory juz materialom... to byla wlasnie ta opcja o ktora mi chodzilo... wiec dzieki wielkie!! Polecam ustawianie tego bo pozniejszy post procesing jest duzo latwiejszy niz bez tej mapy. Temat uwazam za zamkniety ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto