Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Czy ktos z Was orientuje sie moze jak ustawic w Vrayu MaterialID ? W elementach renderowania zaznaczam ta opcje jak rowniez Reflection i Refraction. Po skonczonym renderowaniu wszystko wychodzi ladnie pieknie oprocz tego VrayMtlID, ktory jest niestesty czarny.

Szukalem w necie jakiejs solucji na ten temat i znalazlem skrypt SoulburnScript ktory za jednym kliknieciem sam nadaje materialom odpowiednie ID. Niestety... po zrenderowaniu nadal jest to samo :( czarny ekran przy VrayMtlID.

A chodzi mi o uzyskanie takiej mapy jak tutaj http://cdn.ronenbekerman.com/wp-content/uploads/2010/04/making-gh-house-ivo-sucur-interior-wireframe_id-528x422.jpg tak abym pozniej mogl spokojnie modifikowac dowolne czesci rendera poprzez znaznaczenie maski w np gimpie lub photosopie.

 

Prosze o pomoc.

Z gory dzieki

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

material ID ustawiałeś w material editorze? piąta ikona od lewej. Standardowo 0 w kwadraciku. Możesz jeszcze użyć VRayRenderID oraz VRayObjectID

VRayObjectID musisz ustawić ID we właściwościach obiektu (G-buffer) a ten VRayRenderID zdaje się nadaje każdemu obiektowi osobny ID. Ale mogłem coś namieszać bo nie mam już vraya :D

Napisano
  • Autor

Bacry... dokladnie tak jak napisales. VRayRenderID przypisuje sam kolory juz materialom... to byla wlasnie ta opcja o ktora mi chodzilo... wiec dzieki wielkie!!

 

Polecam ustawianie tego bo pozniejszy post procesing jest duzo latwiejszy niz bez tej mapy.

 

Temat uwazam za zamkniety ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności