przemek89k Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 Witam serdecznie, jestem nowy zarówno na forum oraz w programie 3dmax studio. Posiadam wersję 3dsmax autodesk 2009 - stworzyłem swojego pierwszego bipeda "postać", która ma się ruszać :P Jednak gdy skręcam np. ciałem (ręką) to widać kość bipeda tzn. skręca się zarówno box - ale z niego wystaje zielona kość mojego ludka :P Chciałbym to zmienić ale nie bardzo wiem jak, wydaje mi się a raczej jestem pewny że jest to wina ustawień physiqual - tylko próbowałem już nadawać różne wartości mięśniom i nic... proszę o pomoc ... Oto klika zdjęć mojej postaci .... Gdyby ktoś mógł poprawić mojego bipeda abym wiedział na czym polega " rzecz" to będę wdzięczny : oto załącznik : http://www.przeklej.pl/plik/biped-rar-0014oa6rh96u Myślę, że komuś to zajmie kilka minut... a ja będę wiedział co i jak :)
Grave Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 Olej "physique"... Zamiast niego daj "Skin" i pobaw się wagami vertexów Na necie jest pełno tutoriali - wystarczy szukać pod hasłem "3ds max skinnig"
Plugawiciel Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 Olej "physique"... Zamiast niego daj "Skin" i pobaw się wagami vertexów Na necie jest pełno tutoriali - wystarczy szukać pod hasłem "3ds max skinnig" przecierz na physique szybciej ring sie robi . Co do pytania , niewiem do kladnie o co ci chodzi . Jesli zginasz kosci to one wychodza poza saitke ? co za problem , zaznacz wszystki kosci i w ustawienaich wylacz je z renderu
przemek89k Napisano 15 Maj 2010 Autor Napisano 15 Maj 2010 (edytowane) No właśnie kości wychodzą z poza boxu :P widać to dokładnie na ostatnim obrazku - gdzie zgiąłem lewą rękę i pojawiła się zielona kość. Chodzi mi o takie uformowanie bipeda aby tej kości nie było widać ... No - dokładnie chodzi mi też o to, że biped np. ruszy nogą to druga noga się np. wykrzywia a powinna pozostać bez zmian - tak jakby mięsień lewej nogi pociągał w jakiś sposób mięśnie prawej nogi :P Edytowane 15 Maj 2010 przez przemek89k
Grave Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 No bo wagowanie jest skopane - ogólnie i tak zawsze trzeba to ręcznie poprawiać, ale gdyby twoja postać przed wrzuceniem modyfikatora physique miała rozstawione nogi to by nie było aż takiego problemu Ja modyfikatora physique używam tylko dla prostych obiektów - no generalnie do tak prostego ludzika jak twój będzie spoko, ale i tak warto obczaić "skin" Ogólnie twój model jest źle przygotowany do skinowania, ale to wyjdzie jak zaczniesz animować - wtedy poprawisz model
przemek89k Napisano 16 Maj 2010 Autor Napisano 16 Maj 2010 Źle przygotowana - a dlaczego ? A w takim razie jak używać tego skin - on jest także w modyfikatorach podobnie jak physigue ? Na czym to polega , bo physique polega na zabawie z mięśniami tzn. jak na siebie oddziałują itp...
Grave Napisano 16 Maj 2010 Napisano 16 Maj 2010 Skin i Physique to prawie to samo. Np. tutaj gość robi rig i dalej skina wrzuca - Na zgięciach musi być odpowiednio zagęszczona i rozłożona siatka, inaczej przy animowaniu mocnych zgięć będzie się np. pół uda spłaszczać wraz z postępem zginania nogi w kolanie
Plugawiciel Napisano 7 Czerwiec 2010 Napisano 7 Czerwiec 2010 zages trohe siatke w okolicach miesce ktore beda sei zginac , pomzoe ci to troche
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się