Skocz do zawartości

przemek89k

Members
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

przemek89k's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam, jestem nowicjuszem w świecie blendera, ale czytam wiele tutoriali i chciałbym poznać "głębiej" możliwości tego programu. Wcześniej bawiłem się trochę 3dsmaxem, ale jest to program płatny - więc alternatywą do tego jest Blender. W przypadku 3ds'max potrafiłem zmienić sobie ustawienia renderowania - ponadto sam program oraz renderowanie działały płynniej niż w blenderze. Co mam zmienić, albo jak renderować aby proces ten był szybszy - zauważyłem, że nawet przy prostym renderowaniu jakiejś bryły proces ten trochę się "ślimaczy" - co zmienić (gdzie i jak) ? Czy muszę coś doinstalować do Blendera, aby rendering był szybszy czy wystarczy sam program (czysty) Blender ? Do sprzętu nie mam zastrzeżeń (szybki procesor, karta graficzna dedykowana, 3 GB pamięci Ram) - pomimo tego wydaje mi się, że coś muszę zmienić ? Aha i wracając do samego programu - jaka wersja blendera jest lepsza najnowsza czy może 2.49b ? A może jakaś inna ?
  2. Witam serdecznie, chciałbym wam pokazać kilka ciekawych stron internetowych : 1) PECECIK - blog o komputerach , rozrywce, trikach komputerowych i newsach IT !! http://pececik.blogspot.com/ O wszystkim z cyberświata - nowości komputerowe, newsy, nowe technologie, rozrywka,humor, zarabianie w internecie, triki komputerowe i tak dalej 2) Internetowe - ciekawe strony w internecie, przydatne i popularne adresy www. http://internetowe.blogspot.com/ Z nami obierzesz właściwy kierunek ! Jest to miejsce, które odkryje przed tobą ciekawe strony internetowe. Popularne witryny, rozrywka, humor, newsy IT, edukacja i masa innych stron ! 3)Szybki internet - dowiedz się jak przyśpieszyć internet, wyciśnij więcej z neta ! http://szybkiinternet.blogspot.com/ Weź sprawy w swoje ręce i zadbaj o optymalizację połączenia z internetem. Dzięki kilku prostym zabiegom twój internet będzie szybki jak nigdy ! 4) NaprawyPC - porady komputerowe online, bezpieczeństwo, triki windows, blog komputerowy ! http://naprawypc.blogspot.com/ Blog komputerowy prezentujący treści z zakresu bezpieczeństwa, hardware, software, technologii IT, trików komputerowych, systemów operacyjnych Windows w postaci porad komputerowych dostępnych za darmo ! 5)Sfilmowane - ciekawe filmiki online, poradniki, jak to zrobić, rozrywka, humor ! http://sfilmowane.blogspot.com/ Najlepsze filmiki online dostępne w internecie - nie szukaj nic innego ! Humor, edukacja, wideo poradniki, eksperymenty domowe, jak to zrobić - Sfilmowane zapewni ci masę atrakcji ! Naprawdę polecam - warto zaglądnąć, ciekawe unikalne poradniki, których nie znajdziesz na innych stronach internetowych - nie wiesz jak przyśpieszyć internet, albo jak przyśpieszyć komputer - tutaj się dowiesz. Proszę o opinię i pisanie, które strony wam się podobają, a które przydałoby się zmienić, może coś dodać ulepszyć ? Pozdrawiam ...
  3. Witam, znalazłem sobie tutorial na stronie : robię wszystko według niego - tylko że u mnie gdy włączam podgląd animacji nie widać plane (podłoża) oraz boxy spadają w dół - kulka leci z pochyli i także spada w dół. Tak jakby wszystko działo się w przestrzeni bez podłoża - jak to zmienić ? A plane mam wstawiony ...
  4. Czyżby nikt nie dał rady już odpowiedzieć :>
  5. przemek89k

    [Modelowanie]Poduszka (cloth)

    A mam takie pytanie jeszcze - bo jak dam symmetry to ta poduszka u góry jest obrócona do góry nogami - w jaki sposób ją obrócić - bo gdy biorę "Select and Rotate" i obracam te strzałki "Symmetry" to obraca mi oś symetrii czyli będzie albo poziomo albo pionowo symetria. A mi chodzi żeby była symetria pionowo ale to coś u góry żeby patrzało do środka :P bo poduszki są o tak )( A później w jaki sposób mam to połączyć te dwie części ...??
  6. przemek89k

    Zwierzęta hodowlane

    A ja mam inne pytanie - czy z programu Zbrush można importować animację do 3dsmax ? Jeżeli tak to w jaki sposób ...
  7. Ad1. Ok stópki zauważyłem - ale działa to na zwykłym bipedzie (szkielecie), a jeżeli bipeda opakowałem w boxy z modyfikatorem physigue to nóżek nie mogę włączyć są odznaczone (szare tło, nie można nacisnąć) dlaczego ? Oto screeny sytuacji : http://img194.imageshack.us/img194/2578/19797170.jpg http://img684.imageshack.us/gal.php?g=37752635.jpg http://img684.imageshack.us/i/37752635.jpg/ No i w przypadku gdy mam same kości np. stworka zrobionego z bones, gdzie bones to u niego kończyny - czy w takim razie muszę gdzieś zaznaczyć że to będą nogi np. : http://img85.imageshack.us/img85/518/72970796.jpg Bo tutaj w motions nie ma wogóle bipeda - w takim razie jak tutaj sobie poradzić aby nie tylko pajączek ruszał nogami ale i chodził ... Ad2,3,4 - no configure zobaczyłem gdzie jest, ale to do końca nie rozwiązuje mojego problemu : Na pytanie 3 i 4 nie dostałem odpowiedzi, przynajmniej nie zrozumiałem co w przycisku configure pozwoli mi zrobić w/w rzeczy... aby np. z kulkami ruszają od 0-30 klatki i jedna szybciej a druga wolniej się rusza - albo zwolnienie części klatek np. jak zaznaczyć przedział czasowy od 20-30 klatek. Ad5. Ok, tło wiem jak ustawić - a nie ma czegoś takiego jak plane tylko dla horyzontu (sfery,nieba) ?? Bo jak wstawie tło, to nawet na podłodze ono będzie :P a chodzi o niebo.... I do Ad8. Co tutaj oznacza "drugi" render bo nie bardzo rozumiem tzn. dodaje jeden modyfikator hair and fur - mam gotową fryzurę, ustawiam kolor, zaczesanie, długość itp... i renderuje i mam włosy - a jeżeli zrenderuje jeszcze raz przy tych samych ustawieniach tzn. nic nie zmienię to już to będzie futro ?? Trochę to dziwne, ponieważ gdybym chciał renderować projekt aby uzyskać podgląd tego co robię to by mi automatycznie zmieniał na futro :P Pytania bez odpowiedzi , jak ktoś da radę : 6. Jak dodać wiatr, wodę albo ogień (jest jakiś tutorial ?) rozumiem że to chyba o atmosfere chodzi (taki modyfikator czy coś ?).... 7. Jak oddziaływać na obiekt tzn. tak jak na tutorialu http://max3d.pl/tutorial.php?id=94 (biped animation) gdzie postać uderza w ziemię a ona pęka , albo huśta się na tej lince i ona jest taka sprężysta :) Albo w jaki sposób zrobić boxa, który po zderzeniu z innymi (stosem boxów) reaguje na siebie np. odrzuca je albo niszczy , albo przesuwa.... Chodzi mi np. o kręgle gdy ktoś uderzy kulą w bile to one się przewrócą albo coś ... 9. Jak dodać materiał w stylu skóra, szkło itp... wiem jak dodać teksture (bitmap) ale np. gdy na moją postać dodam zwykły kolor albo nawet teksturę to wygląda ona nieco sztucznie a mi chodzi aby nabrała ona powierzchni np. prawdziwej skóry albo np. gdyby to była ryba "rybich łusek" ... bo tekstury tzn. zwykłe bitmapy( zdjęcia) to wyglądają nie za ładnie a po za tym są nienaturalne .... czy w programie są jakieś materiały a'la skóra itp... 10. Do czego służą pędzle - brush - czy mogę nimi malować po boxie albo coś (tak jak np. w paincie) - jeżeli tak to w jaki sposób... 11. Gdy robię sobie ubranie, odzież inne przedmioty - clothes - np. poduszkę z tutka na forum , to ona w czasie symulacji (simulation) spada gdzieś w dół a później ciężko ją znaleźć , czy można tego uniknąć ? Albo jak później odnaleźć ten przedmiot ?
  8. Kolejna seria pytań : Nie wiedziałem czy założyć nowy temat np "Gradobicie pytań" czy pisać tutaj ...wiem że wiele zależy od moderatorów i od forum - czy jest przyjęte za złe zakładanie nowych tematów o ile można napisać coś w tym samym czy lepiej założyć nowy, ale do rzeczy .... 1. Jak mam zrobić ruch postaci aby nie tylko ruszały się nogi i ręce ale żeby np. moja postać szła ? Bo mogę np ruszyć nogą w prawo (poruszam kośćmi), ale chcę aby ona jednocześnie ruszała nogami i szła. Mogę po prostu przenieść (move) obiekt (moją postać), ale wydaje mi się to nieco sztuczne. Poza tym gdy przeniosę postać to nogami ona nie będzie ruszała - poznałem już ruch po ścieżce (animation path). No bo np. ustawię w pierwszych 30 klatkach ruszanie nogami, następnie wrucę do klatki 0 i przypiszę ruch po ścieżce, no ale wtedy na cały odcinek ta postać ruszy mi tylko jeden raz nogami tzn. tak jakby zrobiła w tym czasie tylko jeden krok - czy się mylę ? Chodzi mi o zwykłą animację chodu .... 2. Czy mogę wydłużyć pętle czasu tą co jest na dole ? No bo na cały filmik mi nie starczy tego czasu - przynajmniej tak mi się wydaje :P No bo chciałbym aby jedne sekwencje trwały dłużej a inne krócej - więc te co dłużej to daję np. na 70 klatek a te co krócej np. na 30 klatek i to by było na tyle.... a chciałbym dodać jeszcze inne rzeczy albo wydłużyć pierwszą czynność do 80 klatek a drugą pozostawić bez zmian wtedy całość przewyższyła by dostępne 100 klatek... 3. Pytanie dotyczy także pętli czasu (1,2,) - co muszę zrobić, aby postać poruszała np. nogami przez cały czas pętli czasu. Przecież jak ustawię np. (autokey) w 100 klatce (ostatniej) sekwencję ruchu postaci - to ona będzie robiła np. jeden krok przez 100 klatek, a ja chcę żeby ona (postać) np. ten sam krok w całej pętli czasu wykonała 4 razy. Gdyby ktoś nie zrozumiał : chce aby np. postać podnosiła rękę 10 razy w całej animacji - ustawianie w klatkach tej samej sekwencji ruchów (opuszczania i podnoszenia ręki) byłoby nieco uciążliwe i na pewno nie odwzorowałbym identycznie tego samego ruchu - o to mi chodzi, aby był to ten sam ruch wykonywany n-krotnie. 4. W jaki sposób zwolnić pętle czasu (pewne klatki) np. od 20 - 60 chciałbym aby animacja nieco zwolniła np. tak jak w matrixie :P I drugie pytanie zawarte w tym punkcie : jak zrobić aby jeden obiekt poruszał się szybciej niż inny ale w tej samej liczbie klatek np. ustawie na 0-20 klatek i lecą dwie kulki i chciałbym aby jedna z nich szybciej osiągnęła swój cel.... 5. Czym albo jak mogę utworzyć niebo - chodzi mi o sferę niebieską to co jest nad postacią - jej horyzont. Bo plane (podłoże) to wiem jak zrobić, ale np. animacja bez nieba to trochę tak smutno :P , wiem że mógłbym dać tło np. background i to by załatwiło chyba sprawę - a tak właściwie to gdzie ustawia się tło bo zapomniałem ? 6. Jak dodać wiatr, wodę albo ogień (jest jakiś tutorial ?) rozumiem że to chyba o atmosfere chodzi (taki modyfikator czy coś ?).... 7. Jak oddziaływać na obiekt tzn. tak jak na tutorialu http://max3d.pl/tutorial.php?id=94 (biped animation) gdzie postać uderza w ziemię a ona pęka , albo huśta się na tej lince i ona jest taka sprężysta :) Albo w jaki sposób zrobić boxa, który po zderzeniu z innymi (stosem boxów) reaguje na siebie np. odrzuca je albo niszczy , albo przesuwa.... Chodzi mi np. o kręgle gdy ktoś uderzy kulą w bile to one się przewrócą albo coś ... 8. W jaki sposób pokryć boxa futrem albo włosami - ktoś pisał że jest modyfikator hair and fur... ale nie bardzo się orientuję w jaki sposób miałyby powstać futro albo włosy .... gdyby to ktoś nieco wyjaśnił, albo jakiś plugin czy cos do 3dsmax autodesk v. 9 9. Jak dodać materiał w stylu skóra, szkło itp... wiem jak dodać teksture (bitmap) ale np. gdy na moją postać dodam zwykły kolor albo nawet teksturę to wygląda ona nieco sztucznie a mi chodzi aby nabrała ona powierzchni np. prawdziwej skóry albo np. gdyby to była ryba "rybich łusek" ... bo tekstury tzn. zwykłe bitmapy( zdjęcia) to wyglądają nie za ładnie a po za tym są nienaturalne .... czy w programie są jakieś materiały a'la skóra itp... 10. Do czego służą pędzle - brush - czy mogę nimi malować po boxie albo coś (tak jak np. w paincie) - jeżeli tak to w jaki sposób... 11. Gdy robię sobie ubranie, odzież inne przedmioty - clothes - np. poduszkę z tutka na forum , to ona w czasie symulacji (simulation) spada gdzieś w dół a później ciężko ją znaleźć , czy można tego uniknąć ? Albo jak później odnaleźć ten przedmiot ? Dzięki raz jeszcze za odpowiedzi....
  9. przemek89k

    [Modelowanie]Poduszka (cloth)

    A mam jeszcze inne pytanie - ktoś tutaj poruszył kwestię spadania poduszki gdy dam simulate ? Czy zawsze tak musi być, bo gdy symuluję to później ciężko znaleźć tą poduszkę - muszę strasznie oddalać widok i potem preciągać (o ile natrafię) poduszkę do góry abym miał ją na widoku .... Mogę oczywiście nacisnąć ctrl+A gdy mam tylko poduszkę ale i tak muszę na nią najechać gdy chcę ją przeciągnąć co już jest nieco trudne - zwłaszcza gdy lata gdzieś w przestworzach :P ... Jest jakiś sposób aby ustawić poduszkę np. na widoku aby nie latała albo przynajmniej szybko ją przywrócić do poprzedniego miejsca (x,y,z) ?
  10. Ok już wiem jaki głupi błąd zrobiłem - sorki za temat :) Ale człowiek uczy się na błędach - chodzi o to że na 3 screenie przy Skin odznaczoną miałem tą żarówkę co odpowiada za pokazywanie efektu (modyfikacji) a więc nie widziałem różnicy :P
  11. Witam, mój problem polega na wideotutku : Mianowicie wszystko robię jak jest pokazane do minuty ok. 6:50 gdzie facet ruszając kością powoduje że boxy też się poruszają tzn. ciało pająka całe się rusza. Ja także zastosowałem modyfikator Skin >> Envelope - poustawiałem kości jednak jak ja ruszę kością to tylko ona się rusza a nie pociąga za sobą ciała (boxów) dlaczego ? Oto mój pajaczek : Gdy pociągnę za kości to ciało pozostaje w miejscu - ruszam samymi kościami dlaczego ? Co ustawić aby ruszał całym ciałem tzn. żeby się podnosiły boxy...? A tutaj podgląd jak mam kości zrobione przez Envelope :
  12. A jak połączyć ze sobą dwie bryły aby stanowiły całość - to chyba nie są funkcje boolowskie np. scale ? A co do spłaszczenia to chodziło mi że np. modyfikuje sobie bryłę poprzez "editable poly" i potem jak skończe aby nie można było jej modyfikować tylko żeby była to spowrotem normalna bryła bez modyfikacji :) więc raczej scale and uniform scale to nie jest - bo tutaj tylko mogę powiększyć albo zmniejszyć bryłę.
  13. przemek89k

    [Modelowanie]Poduszka (cloth)

    A jak zwiększyć siatkę ?
  14. No a więc tak : 1. Chodzi mi o stworzenie np. miednicy z kości albo czaszki albo np. żebra. A w programie mam tylko przycisk "bones" (create >> systems) no i one mają cały czas jeden kształt - oczywiście różnią się rozmiarami. Chodzi mi właśnie o to aby zmienić całkowicie ich kształt - czy są już jakieś gotowe kształty takie jak ma np. biped a więc czaszka, czy miednica ? Jak zmienić w takim razie ich kształt.... ? 2. Zrozumiałem - można było tylko napisać że merge jest w opcjach File (jestem początkującym więc takie szczegóły są dla mnie ważne). 3,4,5 - dzięki za odpowiedzi Lukasz_D i za to że nie napisałeś czegoś w stylu "było na forum użyj opcji szukaj". 6 - Vray'a nie posiadam więc pobawię się opcją Hair and Fur... I mam takie jeszcze pytanie - czy ktoś z was posiada jakieś dobre tutoriale od podstaw po polsku ? Bo zastanawiam się nad zakupem czegoś z allegro tylko trochę drogo 77 złotych : http://allegro.pl/item1026104400_nowosc_kurs_video_3ds_max_modeluj_animuj_10h.html Jest tam lekcja przykładowa - bardzo dobrze wytłumaczone i dużo z niej się nauczyłem. 7 - Przypomniało mi się , bo nie bardzo zrozumiałem z tą teksturą np. mam bryłę i chce by cała bryła była np. niebieska a na jednej ściance było czerwone serce i w jaki sposób na tej ściance mam to serce narysować : I teraz jeszcze jedno pytanie , dlaczego nie mogę spłaszczyć figury po modyfikacji np. : - z tego co się nie mylę służy do tego Collapse ....
  15. Źle przygotowana - a dlaczego ? A w takim razie jak używać tego skin - on jest także w modyfikatorach podobnie jak physigue ? Na czym to polega , bo physique polega na zabawie z mięśniami tzn. jak na siebie oddziałują itp...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności