sebx Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 (edited) Witam ostatnio bawiłem się modyfikatorem cloth i wymyśliłem bardzo łatwy sposób na zrobienie poduszki może komuś sie przyda:) .Jeśli było już coś takiego to usunę. (Ważne aby ustawić rozmiar boxa taki jak na screenie pierwszym,gdy poduszka będzie gotowa na końcu, można łatwo ją przeskalować do rozmiarów rzeczywistych. Robiłem testy od ilu do ilu poly poducha bedzie w miarę ok,od 20 poly (poduszka jest troszke kanciasta ale po dodaniu smotha jest już ok,->to info dla kogoś komu się nie chce zbyt długo czekać i ma troszkę słabego kompa:-). ) do 50 poly (nie trzeba wygładzać chyba wiadomo dlaczego:-)). ) 1.Tworzymy boxa o wymiarach mniej więcej jak na screenie. Uploaded with ImageShack.us 2.Dodajemy modyfikator cloth, wchodzimy w object parameters i ustawiamy Cotton reszta parametrów standardowo jak widać na screenie. Uploaded with ImageShack.us 3.Po wykonaniu powyższych czynności klikamy simulate local i po paru sekundach nasz materiał (poduszka) zacznie się formować,opadać,zatrzymujemy symulację kiedy nasza poducha,ps jeszcze połowa poduchy uformuje się coś jak u mnie. Uploaded with ImageShack.us 4.Następnym krokiem który musimy wykonać jest dodanie modyfikatora symmetry i ustawiamy jak na screenie. teraz wystarczy tylko złączyć obydwie części poduszki.klikamy na plusik obok symmetry klikamy mirror i łączymy połówki , mamy gotową poduszkę. Uploaded with ImageShack.us 5.Można dodać modyfikator smooth jeśli poduszka nie jest zbyt gładka. 6.Przykładowy render: Uploaded with ImageShack.us Edited July 10, 2011 by sebx 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AdiJager Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 thx, masz tego repa :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebx Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 heh dzięki, lepiej samemu wymodelować niż pobrać z jakiejś strony mam nadzieję że tutek się przyda pozdro 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koton Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 dzięki, fajny tut :) chociaż spore te poduszki u ciebie, heheh wiesz może co odpowiada za ich pofałdowanie? bo moje wyszły podobnie wybrzuszone, ale dużo gładsze Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebx Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 (edited) Dzięki,Ważna jest ilość segmentów(poligonów) widać na pierwszym screenie. Edited May 4, 2010 by sebx Link to comment Share on other sites More sharing options...
koton Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 miałem taką samą, i nie chodzi o to że te rowki były większe, przez co gładsze, tylko nie było aż tak głebokich rowków Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebx Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 Wejdź w object parameties,jest tam opcja thickness zmień wartość z 0.2 na 0.1 ,rowki powinny sie pogłębić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seraphime Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 (edited) Ciekawe, z pewnością wykorzystam. Później pochwalę się moją, bardziej 'zieloną' (w sensie nowicjuszką) pracą. I moja wersja, musiałem ograniczyć ilość segmentów (strasznie długo 'symulowało'), przez co efekt dużo słabszy niż u Ciebie, ale sam pomysł świetny. Edited May 3, 2010 by Seraphime Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebx Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 Jedynym mankamentem mojej poduchy jest właśnie duża ilość poligonów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seraphime Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Chociaż zauważyłem że można zrobić poduszkę z mniejszą liczba poligonów, np. tak jak ja a potem wygnieść poduszkę modyfikatorem Noise, efekt równie ciekawy, przy raczej mniejszym obciążeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebx Posted May 5, 2010 Author Share Posted May 5, 2010 Tak zgadza sie ale to sposób dla słabszych kompów i dużo dłuższy.Dziś robiłem testy od ilu do ilu poly poducha bedzie w miarę ok,od 20 poly (poduszka jest troszke kanciasta ale po dodaniu smotha jest już ok) do 50 poly (nie trzeba wygładzać chyba wiadomo dlaczego:-)). Dodałem to info do pierwszego posta jak by coś. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victorius55 Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Jako laik mam mały problem. Otóż jak klikam "Simulate local" obiekt tak jakby gdzieś spada w dół i... tyle :P Co robię źle? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebx Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 To że opada(tak właśnie się formuje) w dół pisze w punkcie nr.3, jeśli tylko opada bez żadnych zmian to znaczy że na początku czegoś nie Zrobiłeś, np nie ustawiłeś gęstej siatki? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victorius55 Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Faktycznie, siatka jest bardzo malutka. Ok, dzięki- pomogło ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek89k Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 A jak zwiększyć siatkę ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szysia565 Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Gdy klikniesz na box'a to po lewej stronie w zakładce parameters masz "lengh segs", "width segs" oraz "heigh segs". Tam ustawiasz na ile segmentów podzielona jest Twoja bryła. To taka podstawa chyba.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daviv Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Bardzo fajny sposób :) Moje poduszeczki, co prawda wypadają blado przy waszych poduszkach ale i tak jestem z siebie dumny :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek89k Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 A mam jeszcze inne pytanie - ktoś tutaj poruszył kwestię spadania poduszki gdy dam simulate ? Czy zawsze tak musi być, bo gdy symuluję to później ciężko znaleźć tą poduszkę - muszę strasznie oddalać widok i potem preciągać (o ile natrafię) poduszkę do góry abym miał ją na widoku .... Mogę oczywiście nacisnąć ctrl+A gdy mam tylko poduszkę ale i tak muszę na nią najechać gdy chcę ją przeciągnąć co już jest nieco trudne - zwłaszcza gdy lata gdzieś w przestworzach :P ... Jest jakiś sposób aby ustawić poduszkę np. na widoku aby nie latała albo przynajmniej szybko ją przywrócić do poprzedniego miejsca (x,y,z) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daviv Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 z tego co wiem to możesz zaznaczyć ją i wpisać pozycje (x,y,z) na dole masz miejsca do ustawiania pozycji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy__ Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Robię to tak samo tylko, że później warto jeszcze dodać szwy żeby wyglądało lepiej :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek89k Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 A mam takie pytanie jeszcze - bo jak dam symmetry to ta poduszka u góry jest obrócona do góry nogami - w jaki sposób ją obrócić - bo gdy biorę "Select and Rotate" i obracam te strzałki "Symmetry" to obraca mi oś symetrii czyli będzie albo poziomo albo pionowo symetria. A mi chodzi żeby była symetria pionowo ale to coś u góry żeby patrzało do środka :P bo poduszki są o tak )( A później w jaki sposób mam to połączyć te dwie części ...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daviv Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 najlepiej pobaw się mirrorem ;] jest w symmetry Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebx Posted May 17, 2010 Author Share Posted May 17, 2010 W punkcie 4 masz dokładnie opisane, Zaznaczasz mirror i Przesuń w stronę tej drugiej połówki, to że ""ta poduszka u góry jest obrócona do góry nogami"" pewnie nie Zaznaczyłeś opcji flip? Uploaded with ImageShack.us 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
macko5000 Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Super to jest, wielkie dzięki :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheDoom Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Moja pierwsza pracka, czyli ta poduszka: Wiem że szału nie ma. Za pierwszym razem miałem taką jak w tutku, ale nie mogłem złączyć połówek. Heh. A to co widzicie, to to co jakoś połączyłem :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
indian Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 szybki i prosty sposób na poduszki, dzięki :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harem Posted October 5, 2010 Share Posted October 5, 2010 Wielkie dzięki koleś ^^ Super się przydał ten tutek ^^ A o to moje poduszki: Link to comment Share on other sites More sharing options...
maltazar Posted October 9, 2010 Share Posted October 9, 2010 wielkie dzięki:):) Oto moja poduszka. Jeszcze użyłem modyfikatora Noise Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sevox Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 A mi wyszło takie coś ;/ : Mam 2 problemy jak widać, mianowicie poduszka mi się nie zapada tak jak na tutorialu i nie wiem jak dodać background z cieniami tak jak pan powyżej lub jeszcze wyżej. Proszę o pomoc w postach lub na gg: 19506176 dzięki. A takto do tuta nie mam zastrzeżen :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now