Jump to content

Blender - wolne renderowanie


przemek89k
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

jestem nowicjuszem w świecie blendera, ale czytam wiele tutoriali i chciałbym poznać "głębiej" możliwości tego programu.

Wcześniej bawiłem się trochę 3dsmaxem, ale jest to program płatny - więc alternatywą do tego jest Blender.

W przypadku 3ds'max potrafiłem zmienić sobie ustawienia renderowania - ponadto sam program oraz renderowanie działały płynniej niż w blenderze.

 

Co mam zmienić, albo jak renderować aby proces ten był szybszy - zauważyłem, że nawet przy prostym renderowaniu jakiejś bryły proces ten trochę się "ślimaczy" - co zmienić (gdzie i jak) ?

Czy muszę coś doinstalować do Blendera, aby rendering był szybszy czy wystarczy sam program (czysty) Blender ?

 

Do sprzętu nie mam zastrzeżeń (szybki procesor, karta graficzna dedykowana, 3 GB pamięci Ram) - pomimo tego wydaje mi się, że coś muszę zmienić ?

 

Aha i wracając do samego programu - jaka wersja blendera jest lepsza najnowsza czy może 2.49b ? A może jakaś inna ?

Link to comment
Share on other sites

Przeklejam post z b.pl. Co można zrobić:

 

-Zmniejszać liczbę lamp z opcją Ray(traced) shadow (używających raytracingu do cieni, a najgorzej: do miękkich cieni)

-Starać się zastąpić lampy Area innymi lampami (np. kilkoma lampami Spot)

-Używać opcji Sphere w lampach, co ograniczy zasięg ich liczenia do wartości Dist(ance) (domyślnie: nieskończony)

-Wyłączyć Gloss czyli rozmyte lustra/refrakcje , włączyć dopiero przy finalnym renderze

-Trzymać wartość Samples w World > Amb Occ (World > Gather) poniżej 16, aż do finalnego rendera.

-Nie używać opcji Full OSA (Full Oversampling) w materiale, dopóki koniecznie nie potrzeba.

-Upewnić się, że renderowana scena ma poniżej 2 mln wierzchołków, dopóki świadomie nie potrzebuje się więcej. (ktoś na innym forum renderował trawę, w której każde źdźbło miało Subsurf Level 5, a instancji były setki tysięcy ;> i powstał wątek "blender nie renderuje")

 

Jeśli nie jesteś pewien, co generuje obciążenie, to próbuj w kolejności:

-Wyłącz [F10] > Ray (panel Render > Shading > Ray Tracing)

...prawie wszystkie uwagi wymienione wyżej dotyczą obciążenia przez ray tracing.

-Wyłącz [F10] > SSS (panel Render > Shading > Subsurface Scattering)

-Sprawdź ilość wierzchołków (górna belka okna renderu, Ve: 1234...)

-Wyłącz OSA (panel Render > Anti-Aliasing)

 

nawiasy dotyczą 2.58

 

Swoją drogą, sceny z dużą ilością odbić, szkła, cieni, z Ambient Occlusion, renderują się znacznie szybciej w rozwojowej 2.5x :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy