Skocz do zawartości

Blender - wolne renderowanie


przemek89k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem nowicjuszem w świecie blendera, ale czytam wiele tutoriali i chciałbym poznać "głębiej" możliwości tego programu.

Wcześniej bawiłem się trochę 3dsmaxem, ale jest to program płatny - więc alternatywą do tego jest Blender.

W przypadku 3ds'max potrafiłem zmienić sobie ustawienia renderowania - ponadto sam program oraz renderowanie działały płynniej niż w blenderze.

 

Co mam zmienić, albo jak renderować aby proces ten był szybszy - zauważyłem, że nawet przy prostym renderowaniu jakiejś bryły proces ten trochę się "ślimaczy" - co zmienić (gdzie i jak) ?

Czy muszę coś doinstalować do Blendera, aby rendering był szybszy czy wystarczy sam program (czysty) Blender ?

 

Do sprzętu nie mam zastrzeżeń (szybki procesor, karta graficzna dedykowana, 3 GB pamięci Ram) - pomimo tego wydaje mi się, że coś muszę zmienić ?

 

Aha i wracając do samego programu - jaka wersja blendera jest lepsza najnowsza czy może 2.49b ? A może jakaś inna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Podziel się plikiem, który rzekomo sprawia ten kłopot, może coś jest nie tak z ustawieniami, jakie wybrałeś? Nowe wersje Blendera noszą prefix 2.5; oficjalne znajdziesz tutaj (zakamuflowane, bo w dziale download -> http://www.blender.org/download/get-blender/) a rozwojowe (powiedzmy, że prototypy nowych wersji), tutaj -> http://www.graphicall.org/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeklejam post z b.pl. Co można zrobić:

 

-Zmniejszać liczbę lamp z opcją Ray(traced) shadow (używających raytracingu do cieni, a najgorzej: do miękkich cieni)

-Starać się zastąpić lampy Area innymi lampami (np. kilkoma lampami Spot)

-Używać opcji Sphere w lampach, co ograniczy zasięg ich liczenia do wartości Dist(ance) (domyślnie: nieskończony)