Skocz do zawartości

Problem z bipedem - animacja postaci ... ruch ręką ?


przemek89k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

jestem nowy zarówno na forum oraz w programie 3dmax studio.

Posiadam wersję 3dsmax autodesk 2009 - stworzyłem swojego pierwszego bipeda "postać", która ma się ruszać :P

 

Jednak gdy skręcam np. ciałem (ręką) to widać kość bipeda tzn. skręca się zarówno box - ale z niego wystaje zielona kość mojego ludka :P

Chciałbym to zmienić ale nie bardzo wiem jak, wydaje mi się a raczej jestem pewny że jest to wina ustawień physiqual - tylko próbowałem już nadawać różne wartości mięśniom i nic... proszę o pomoc ...

 

75496840.jpg

98301000.jpg

11894032.jpg

95325973.jpg

21290457.jpg

 

 

Oto klika zdjęć mojej postaci ....

 

Gdyby ktoś mógł poprawić mojego bipeda abym wiedział na czym polega "

rzecz" to będę wdzięczny : oto załącznik :

 

http://www.przeklej.pl/plik/biped-rar-0014oa6rh96u

 

Myślę, że komuś to zajmie kilka minut... a ja będę wiedział co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Olej "physique"... Zamiast niego daj "Skin" i pobaw się wagami vertexów

Na necie jest pełno tutoriali - wystarczy szukać pod hasłem "3ds max skinnig"

 

przecierz na physique szybciej ring sie robi . Co do pytania , niewiem do kladnie o co ci chodzi . Jesli zginasz kosci to one wychodza poza saitke ? co za problem , zaznacz wszystki kosci i w ustawienaich wylacz je z renderu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

No właśnie kości wychodzą z poza boxu :P widać to dokładnie na ostatnim obrazku - gdzie zgiąłem lewą rękę i pojawiła się zielona kość. Chodzi mi o takie uformowanie bipeda aby tej kości nie było widać ...

 

No - dokładnie chodzi mi też o to, że biped np. ruszy nogą to druga noga się np. wykrzywia a powinna pozostać bez zmian - tak jakby mięsień lewej nogi pociągał w jakiś sposób mięśnie prawej nogi :P

Edytowane przez przemek89k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo wagowanie jest skopane - ogólnie i tak zawsze trzeba to ręcznie poprawiać, ale gdyby twoja postać przed wrzuceniem modyfikatora physique miała rozstawione nogi to by nie było aż takiego problemu

Ja modyfikatora physique używam tylko dla prostych obiektów - no generalnie do tak prostego ludzika jak twój będzie spoko, ale i tak warto obczaić "skin"

Ogólnie twój model jest źle przygotowany do skinowania, ale to wyjdzie jak zaczniesz animować - wtedy poprawisz model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle przygotowana - a dlaczego ? A w takim razie jak używać tego skin - on jest także w modyfikatorach podobnie jak physigue ? Na czym to polega , bo physique polega na zabawie z mięśniami tzn. jak na siebie oddziałują itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skin i Physique to prawie to samo.

Np. tutaj gość robi rig i dalej skina wrzuca -

Na zgięciach musi być odpowiednio zagęszczona i rozłożona siatka, inaczej przy animowaniu mocnych zgięć będzie się np. pół uda spłaszczać wraz z postępem zginania nogi w kolanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności